Gykke 24.07.06 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann! Noen som har kjennskap til dette? Har hørt om noen som har "fått" det? Hvordan fant de det ut? Hva gjorde de med det? Jenta mi har hard mage, og vi er blitt anbefalt av legen å gi henne svisker siden det hjelper. Så fikk jeg nettopp opp øynene for ochratoksin A som det bl.a. finnes en del av i rosiner. (Det er derfor anbefalt "dose" rosiner er 50gram i uka til barn under 3 år). Da jeg leste om dette var det oppramset flere typer tørkede frukt som inneholdt en del av dette. Hvis dette finnes i store mengder i svisker er sjanse stor for at hun har fått for stor dose. Noen av kjennetegnene på for mye ochratoksin A i kroppen var nedsatt imunforsvar og problemer med luftveiene. Jeg tenkte at siden jenta vår har vært nesten sammenhengende forkjølet siden hun var 1 år, og hatt en merkelig "anfalls"hoste, særlig på nettene, så bør jeg kanskje sjekke dette opp.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6561444-ochratoksin-a-i-bla-rosiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå