Gå til innhold

Sure oppstøt og kvalme

Anbefalte innlegg

Jeg er ca. 7 uker på vei og er kvalm 24 timer i døgnet og har samtidig sure oppstøt som gjør at jeg konstant har en ubehagelig smak i munnen... Forrige gang jeg var gravid var jeg ikke plaget med noe av denne sorten. Magen har også tatt litt form, noe den ikke gjorde før i 12-14 uke sist.. Noen som kjenner seg igjen? Er sykemeldt en uke pga hoste (influensa) og kvalme.. Føler det er litt tidlig å sykemelde seg, men man må vel ta litt vare på seg selv???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6561382-sure-oppst%C3%B8t-og-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er heldigvis ikke så veldig kvalm enda, er bare veldig ofte sulten. Og føler jeg spiser konstant (de må jo begynne å lure på jobb, siden de ikke vet hvorfor jeg spiser så masse)

Men den magen kjenner jeg til... Har de siste dagene hatt en veldig oppblåst mage, ser ut som jeg er minst 4 mnd på vei, og er altså bare 7+5 uker. Buksene begynner å bli ubehagelige, ikke trange, og sist begynte det rundt uke 12 (fikk tidlig mage da også). Dessuten har jeg begynt å få litt mer vann i kroppen, ikke så masse enda, men nok til at jeg merker det litt. (det er også veldig vanlig i min fam)

Hei MiPe

Det var som jeg kunne skrevet det selv. kvalm hele tiden og sure oppstøt her også. jeg er 8 uker og magen står som en ballong..sukk.

men har litt treg mage også for tiden så det kan jo kansje skyldes det. men får ikke på meg noen av buksene mine. prøver jo å holde ting skjult her lengst mulig men helt umulig når man er i sånn form og en mage som ser ut som 4 mnd.

jeg er sykemeldt pga bekkenløsning og høyrissikosvangerskap. vært det hele tiden.

det er viktig å ta vare på deg selv så jeg synes ikke det er galt å sykemelde seg om man ikek er i form til arbeid. man kan jo komme tilbake om det bedrer seg jo.

Hei WeTo38

Har du noen råd mot sure oppstøt? Jeg pusser tenna og skyller med munnskyllvann flere ganger om dagen!! Men det kommer konstant, og jeg føler meg ganske uvell....Har du bekkenløsning allerede? Uff stakkars deg. Jeg fikk bekkenlåsning ved forrige svangerskap men det ble bedre og bedre ettersom det nærmet seg fødselene. Kiropraktor hjalp veldig, det anbefaler jeg! Man må jo bare prøve litt forskjellig så det skal gå bedre... Jeg håper denne kvalmen gir seg nå snart. Mann og barn har dratt hjemmefra så nå kan jeg ligge rett ut og synes synd på meg selv.. Godt å få litt støtte her på nettet for gutta skjønner ikke dette helt er min erfaring......

det blir jeg med på å underskrive..gutta skjøønner ikke helt dette :-)

for meg hjelper det med ett glass melk mot sure oppstøt. men da må jeg virkelig ha lyst på det, for ellers blir jeg veldig kvalm. og ikke så bra å drikke masse melk med bekkenløsning har jeg lest. det kan forverre den. men har hørt at de dropsene " love hearts" hjelper mot sure oppstøt. lurte på å kjøpe de å prøve :-)

jo mere man spiser og alt etter hva man spiser så kommer de sure oppstøtene, men like ille å ikke spise også. og jeg har så dårlig matlyst for tiden. aner ikek hva jeg skal spise, for jeg har egentlig lyst på noe, men ingenting frister meg, det vokser i munnen min før jeg begynner å spise :-(

men jeg spyr ikke, det har jeg vanskelig for å gjøre uansett så jeg blir gående slik.

mine forrige svangerskap drakk jeg melk og spiste titralak eller hva det het.

Annonse

hei. mitt første svangerskap hadde jeg det slik.Og da viste det seg og være to inni der.:) skal ikke skremme deg nei. men mot sure oppstøt tok jeg nyco. drakk det flere ganger om dagen og det funka bra. hvis jeg ikke hadde nyco, brukte jeg farris. håper dette er til litt hjelp.

fossetrolle

Tusen takk for tilbakemeldinger!!! Jeg skal kjøpe Lovehearts, epler, (ikke mandler for det tåler jeg ikke...) Nyco og farris!! Håper kvalmen og de sure oppstøt gir seg snart! Dette tar på og jeg skjønner nå hvor lett jeg hadde det forrige gang jeg var gravid.

Tvillinger hadde vært morro det..... Jeg har troen på at det må være en jente der inne siden alt er så annerledes med denne graviditeten enn sist..

Hei. Jeg har vært kvalm helt siden testen viste positiv. De siste tre ukene har jeg spyd og spydd. Jeg leste i et gravid blad at akkupunktur kunne hjelpe (fikk noen resepter av legen eg kunne prøve men er svært skeptisk til sånt..) Jeg bestilte time og alerede samme dag merket jeg merkbar forskjell. Jeg spiste middag uten å kaste opp igjen, og klarte å leke med min to år gammle datter. Skal ha ett par behandlinger til, men dette ser ihvertfall ut å hjelpe meg. Er i uke 9 nå, og har vært sykemeldt de siste uken.

Jeg syns at ting er en del omvendt. Jeg har tidligere vært en del plaget med magekatarr. Så jeg sluttet mer eller mindre med kaffe, te, appelsinjuice og andre syrlige produkter. Dette gjorde jeg også fordi jeg har anemi. Men resultatet av dette ble jo et større jernlager og en ikke helt så veldig planlagt graviditet.

Det jeg egentlig skal frem til er at jeg nå får sureoppstøt av smaksløs mat og kullsyre.Sure og bitre ting smaker befriende godt. Jeg syns det er deilig med kald iste, men det drikker jeg bare mellom måltidene. Må passe på så kroppen får i seg så mye vitaminer som mulig.

Dere kan jo prøve å riste ut kullsyra i schweppes lemon. Det syns jeg er forfriskende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...