Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Har en jente på 10 mnd. Hun bruker stort sett body strømpebukse og kjole til hverdags. Jeg har ingen gensre til henne, bare bodyer. Men det er vel på tide med noen gensere nå. Har 4 sånne "tigts" bukser ( skrives vel ikke slik men) til ho, men bruker de fint lite. Det går altså mest i fine strømpebukser, pene bodyer, og "hverdagskjoler". Hun er 10 mnd. Hva slags klær bruker dere? Bruker dere genser og bukse utenpå bodyog strømpebukse, eller? Føler lissom at vanlig langermet bomuldsbody er nok, trenger ikke en langermet genser utenpå i tilegg.....eller? Hun virker ikke kald. Hun har en strikkejakke, som hun bruker i vogna, men ingen sånn tjukk vinterjakke. -Burde jeg kjøpe det nå? Huff, er så usikker...........
MintCondition Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Inneklær for oss en body, strømpebukse, og bukse Og skinntøfler, men de er mest for å få litt bedre feste på gulvet. Kjole iblant, men mest bukser her i gården. Aldri genser..har noen liggende, bortkastede kroner Ute bruker vi (foreløpig) ullgenser, ullsokker eller "labber", og lue. Har en bobledress til vinteren, og en annen tykk jakke til å variere med. Hun sitter på lammeskinn i vogna, og har et deilig ullteppe på seg, så hun fryser ikke.
Luca Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Lillesnupp her er straks 9 mnd, og kjoler er det lite av her:-) Har noen, men de henger fint i skapet ja. Nå for tiden har lillesnupp på seg ullbody(rosa og fine) hver dag, og tynn ulllongs(janus) fra morningen av. Så har hun enten hele dresser(bodysuit type Norlie, No Added Sugar , Holly`s osv) eller bare bukser(myke med strikk i linningen.) Bruker ikke så mye genser inne da, siden hun har ullbody, men heller ullgensere i diverse tykkelser ettersom hvordan vær det er når vi er ute. Bor på Østandet, og har ikke hatt på henne ordentlig jakke enda. Har ganske mye strikk i forskjellige typer fra tynne gensere, tykkere gensere og strikkekåpe fra Benetton som funker supert nå.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Hmmm, bare vi som bruker kjoler/skjørt så og si hver dag da.... Ja vi bruker ikke slike jålete "prinsessekjoler" altså, men sånne enkle hverdagskjoler/skjørt. Men da er jeg iallefall ikke alene om å ikke bruke så mye gensre da...ennå vaffal! HI
MintCondition Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Heheh ja, sett på makan Har forøvrig sååå lyst til å svi av noen kroner på monochico.no, utrolig mye flotte klær der! *sukk* Men du, de der heldraktene, bruker du de med body og strømpebukse under, eller har du bukse over, eller hva? Her i huset har de blitt brukt som pysj (har et par kule fra Molo og Katvig), men det er jo nærmest litt bortkastet, de er jo så fine at de kan brukes pådagen også!
Luca Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Var inne å titttet på bloggen din her om dagen, skal innrømme jeg er så hekta på babyklær at jeg liker å se hva andre småttinger har på seg:-) Så der så jeg snuppa di i fine heldrakter fra Molo og Katvig(storesøster her på to har den genseren i rød/lilla og lilla strømpebukse til olaskjørt...sååå fin:-) Bruker du den fra Molo til pysj også? Alt for fin til det. Bruker body og evt strømpebukse(har de tynne fra Janus foreløping...mer som tynne bukser de med fot) under heldraktene for de er jo så fine. Sjekk ut den med skråknepping foran fra Norlie på Monochico sine sider, den er i en så skjønn dus rosafarge. Så den er lillesnupp fin i :-) Har også et par heldrakter fra Holly`s, men de er så tynne at de brukes med bukse over istedefor. Men nå går det stort sett bare i ullbodyer her.... Herregud, jeg kunne skravlet om klær til barna i timesvis jeg tror jeg...ikke bra:-) Lurer på om intelligensnivået synker veldig i permisjonstiden jeg, tror du kan være glad du har begynt å studere...
"min villemo" Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 vi bruker mye topp m/korte armer og strømpebukse bukse og topp body og strømpebukse.. om du har en aktiv baby så kan d jo være greit å ha på ho en jakke eller en genser utenpå innendørs...,d er ikke så kaldt enda her i oslo iallfall så jeg bruker kun jakke når jeg lufter ut f.eks. d er jo snart på tide med en tykk jakke utendørs sikkert....så ikke dumt å kjøpe d nei )
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 ehh....trodde det var litt omvendt der jeg villemo.... at de barna som ikke er så aktive trenger en ekstra genser. min jente er veldig aktiv inne, og får hun på seg en ekstra genser så renner hun bort stakkar. blir helt rød og varm/svett....
MintCondition Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Ja, Holly og Katvig-draktene er litt tynne sånn alene syns jeg. I dag har Guro på Molo-drakten med kuer på, under en snekkerbukse Uten strømpebukse da, men med sokker. A propos snekkerbukse, jeg har så lyst på den grønne snekkerbuksa fra Ida T som de har (men er utsolgt for) på monochico! Arr! Fiin! Har ikke helt kontroll på påkledningene for tiden, sidend et er samboeren min som er hjemme med henne og som kler på henne om morgenen. Men stort sett er han flink altså, og så lende det fortsatt er jeg som kjøper klærne så kan det jo ikke bli for ille... (gjelder ergo å holde svigermor unna, hun har en litt...annerledes...smak!) Babyklær ja...låvv! Trodde aldri jeg skulle bli så hekta. Når jeg tar meg pauser fra lesing og slikt nå, så sitter jeg og surfer på babytøy på nett, haha. Og koser meg ORDENTLIG!
Luca Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Nei, har jo alltid vært opptatt av klær til min eldste men hadde ikke i min villeste fantasi trodd at jeg skulle blitt så hekta..kan surfe på babytøy en kveld jeg også hvis jeg har mulighet. Og jeg vet om to til(min kjære og min eldste datter) som er skikkelig lei av at jeg " skal bare først..." på pc`n. Fikk SMS her for en liten uke siden at de har fått inn masse nytt fra IdaT, så du kan jo ta en tlf til butikken. Begge jentene(kusiner.-) er supersøte og veldig hyggelig å snakke med. Så hvis den grønne fargen er i sortimentet, har de helt sikkert fått den inn nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå