bollenr3 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 er det bare meg som ikke har lyst til å amme forran andre....?? forran veninner og far til babyen er en ting, men jeg kan ikke tenke meg å dra frem puppene hvor som helst... jeg kan ikke tenke meg å amme forran foreldre/søsken(brødre), og svigers foreksempel..! er det bare meg som er rar eller tenker noen andre likt??
adelia*termin 18/10* Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 jeg gikk gjerne inn i et annet rom når jeg følte det var feil, søsken brydde jeg meg ikke om. svigers er noe helt annet syntes jeg. sist gikk jeg inn på soverommet når de var på besøk. svigermor kom etter meg! grunnen var i følge henne ville hun se om babyen sugede på puppen på samme måten som samboeren gjorde når han var baby. er det mulig liksom? jeg skjønner deg jeg, gjør som du føler for
3gutter_og_1jente Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Du er ikke alene nei! Slet med det forige gang,og kommer sikkert til å slite med det denne gangen også! Alle sier det er så enkelt med pupp for den har man alltid med seg,men det er ikke så enkelt når man ikke takler å dra den frem overalt..... Men kanskje vi venner oss til det?? Ikke vet jeg..
bollenr3 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2006 hæ?? gjorde hun..??? tok hun ikke hintet da du gikk inn i et annet rom... hehe... hva i alle dager hadde det å si om babyen deres sugde pupp på samme måte som pappaen... godt å høre at jeg ikke er alene om å føle ubehag ang. amming forran andre!
bollenr3 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2006 takk for svar:) godt å høre at jeg ikke er alene som sagt!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Har aldri hatt noe problem med å amme offentlig. Puppen er jo ikke synlig for andre enn den lille uansett. Jeg gjør heller det enn å ha full krise med hylskriking til jeg rekker hjem. Når det er sagt så finnes det jo ammerom de fleste steder. Skjønt de har jeg som regel bare brukt i verste nød. For de pleier som regel å stinke helt for j***** av x antall ungers dritt.
Abracadabra Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 jeg har også tenkt litt på dette, men har sett min amerikanske svigerinne gjøre noe veldig lurt som jeg har tenkt å kopiere...som kjent er jo amerikanere litt mer restriktive når det gjelder nakenhet, hehe. men hun hadde rett og slett et tynt teppe som hun la over skulderen så det ble et slags telt over barnet (og puppen). tror det kommer til å gi meg litt mer peace of mind, for å si det sånn!
litagod Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 joda tenkte på det før jeg fikk barn, men så innså jeg at pupp er ikke pupp lenger, men matstasjon 1 og matstasjon 2.
Fødemaskinen Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Her tror jeg det finnes like mange meninger som det finnes mødre... Tror det viktigste er at man har folkeskikk (ikke dra på besøk til fremmede og dra fram puppen ved middagsbordet feks) og gjøre det som er riktig for en selv. Synes selv det er ekkelt at andre drar frem puppen, så kommer ikke til å amme i all offentlighet. Tenker jeg nå iallefall. Men det kan også hende, som Litago sier over her, at det endrer seg fra pupp til matstasjon så snart ungen er født.
Hermine. Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Håper jeg tør å ta frem puppen, for da blir jeg litt friere hvis jeg vil finne på no, men kommer uansett til å være diskre, og man må jo ikke vifte med puppen for av alle og enhver! Uansett så synes jo ikke bryst vorta når ammingen er i gang da.. Eller, det spørs vel hvor store de blir... .-D Har man ammebh, og en litt praktisk topp så er mye løst, tror jeg...
Fjerdemann på vei Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg gikk alltid inn på et annet rom når jeg skulle amme. Jeg håpte at jeg skulle "venne meg til det" når ungen kom, men den gang ei. Føltes helt feil. Men det verste er ikke nødvendigvis mens man ammer, men når ungen skal ta tak, og når ungen slipper taket, for da er jo alt "synlig". Men noen (Min søster blant andre) ble sur når jeg ikke ville amme foran henne, men jeg ammet foran de andre søstrene mine. (Men hun var så ekstrem til å skulle "se på") Jeg trakk meg alltid diskret tilbake på et rom, men om vi var på handlesenter el.lign var det av og til litt verre. Men jeg ble ekspert på å amme på handicapdoer, og å amme stående. Men det blir nok verre denne gangen å klare å kunne gå på eget rom for hver gang, når jeg har en toåring i tillegg, så denne gangen må jeg nok benytte meg av teppe over skuldra trikset. Ellers kunne jeg sette meg i samme rom, men med ryggen til de andre, det funker jo også greit.
___ Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg ammet hvor som helst forrige gang. Kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Tror det er veldig varriabelt hva folk føler seg bekvemme med. Jeg blir ikke plaget av at folk stirrer eller noe, og ikke merket jeg noe til det heller, med untak av en gang jeg ammet på et lokalt værtshus i Tyskland mens landsbyens menn så fotballkamå og drakk øll. Det var vist litt sært, men alle andre steder gikk det uten at folk leet et øyelokk virket det som. Svigerfar vendte seg fort til det, ingen tittet i kirken en gang og ofte tror jeg ikke folk la merke til at jeg satt og ammet en gang. Eneste jeg ikke var så glad i å amme forran, var min egen mor. Det var litt underlig ettersom vi har et både nært og godt forhold.
Turbotrollmor Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Her i Norge har jeg ikke hatt så anstrengt forhold til amming i offentlighet, siden amming er 'normen' her. Men vi reiste en del mens jeg fortsatt ammet den første datteren min, og i de fleste land ammes jo barne mindre enn her, og mange har vel også et litt mer anstrengt forhold til å se det i offentlighet. Da gjorde jeg som venninnen din; jeg hadde alltid et sjal med meg som jeg pakket både meg og babyen inn i. Det ble så diskret at jeg tviler på at det var mange som la merke til at jeg satt og ammet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har så komplekser for puppene mine at det blir bare amming foran mannen og søstrene mine.
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg tror kanskje du ser annerledes på det når babyen kommer ut, alt blir liksom så naturlig da. Men det er jo som andre sier at mye er løst med ammebh og en praktisk topp, folk trenger ikke å se noen ting da, og man kanjo bare sette seg litt til siden, og kanskje bruke et teppe til å dekke til litt. Lykke til i hvert fall.
den satt! er beyond Fødeklar Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Men tror dere at folk er så interresert i puppene deres da? HAr aldri hørt at det er et problem med folk som stirrer på ammende kvinner,og jeg kjenner MANGE kvinner som ammer. Nok et bevis på hvor selvopptatte vi blir i graviditeten,tror visst at alle ser på oss hele tiden... Håper dere finner en løsning slik at dere kommer dere ut blant folk, og slik at det ikke blir sveltihjel.Dette er virkelig tullete av dere! oj ja da,ja da...jeg vet vi er forskjellige.
litagod Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 hehe, det er jo ikke sånn at man blotter seg plutselig og viser puppen - iallefall gjør ikke jeg det! bruker alltid å "spørre" babyen om den er sulten, kanskje du vil ha litt mat? deretter går jeg bort til en stol for meg selv og ammer. på den måten er jo alle informert om hva som skal skje. når man er hos familie er de alltid veldig snar dersom babyen gråter med å rope at babyen er sikkert sulten - bare gi pupp, hehe, alle blir veldig opptatt av babyen! kvinner er alltid mer interessert i amming enn mannfolk, de blir litt brydde og snur seg bort eller går i et annet rom - folk er stort sett veldig veloppdratte og skjønner jo at babyen må ha mat!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 Du er nok ikke alene om å føle det slik.Selv kommer jeg til å amme foran andre,hvis jeg vet at de ikke føler seg støtt av det.Det er en naturlig ting,mener nå jeg,men jeg ser jo at vi alle er forskjellige og det må en ta hensyn til.Ingenting galt i å gå inn i et annet rom,når barnet skal ha pupp,er det noen som reagerer på det,er det dem det er noe galt med,mener nå jeg.
bollenr3 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 5. oktober 2006 ja du har rett i det... for min del er det lissom ikke det at jeg er redd for å støte andre, men har komplekser.... men det ordner seg nok =)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. oktober 2006 #22 Skrevet 5. oktober 2006 Det er det samme hva slags grunn en har til å ikke ønske å amme foran andre.Det skal respekteres mener jeg.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. oktober 2006 #23 Skrevet 5. oktober 2006 Ammer der jeg er når hen er sulten :-) Bryr meg ikke om andre ser på!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #24 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg liker ikke å amme foran andre og kommer ikke til å gjøre det. Helt ærlig syns jegfaktisk ikke det er helt OK å se andre gjør det heller jeg....sitte på cafe og spise lunsj med en pupp ved bordet ved siden er ikke ålreit synes jeg. Sorry, thats how I feel......
litagod Skrevet 5. oktober 2006 #25 Skrevet 5. oktober 2006 men du velger jo selv om du vil se på eller ikke, du kan jo bare se en annen vei? for min del er mitt barns ve og vel mye viktigere enn hva noen på et nabobord måtte føle og mene om saken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå