Gå til innhold

Avførings spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres halvannet åringer normal bæsj...? Vesla vår har avf. som lukter magesyre, og som er gulgrønn med masse unedbrutt innhold i. Kan se om det er brødmat eller middagsmat som kommer ut for å si det slik.

Spurte i barnehagen om de hadde reagert, å de hadde i grunnen reagert litt sa de.

Hun var kolikkbarn, men er fremdeles plaget med en del vondt i magen.Våkner av og til om natta og hylskriker pga magevondt. Må vel også nevne at hun har som regel 4 bæsjebleier om dagen.

Høres dette normalt ut?

Har sagt det til helsesøster, men hun må være det mest tafatte vesenet på denne jord og sier bare; "det er sikkert normalt" samme hva jeg spør om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke allverdens erfaring, jeg med mitt ene barn, men jeg har jo sett endel av hva datteren min kan levere fra seg og det varierer endel. Syns likevel ikke at det bæsjeutseendet du fortalte meg nå høres spesielt normalt ut (i så fall i ytterkantene)...? Og i de mengdene (4 til dagen - har hun "alltid" bæsjet så mye)? Jeg hadde nok tatt en tur til legen for å høre hva h*n mente om saken, enten det er allergier, eller annet man kan gjøre for å bli kvitt magevondter og rar bæsj...

Lykke til!!!

Skrevet

Har du forsøkt med Biola?Gutten min var mye dårlig i magen,men begynte å gi litt Biola med blåbærsmak,ca 1-2 melkeglass daglig, og det ble bedre.Men syns forøvrig at det nok er lurt å høre med lege først og fremst,dersom hun har smerter i magen! Lykke til!

Skrevet

Dette var som å lese om min egen gutt!!

Akkurat samme avføringsmønster, han er ett år. Vi skal på kontroll til uka og der skal han sjekkes for melkeallergi og laktoseintoleranse. Han sliter med å gå opp i vekt og jeg tror kanskje det kan ha sammenheng med at maten kommer for fort gjennom systemet (siden mye virker ufordøyd).

Hadde vært kjempefint om du kunne rope på meg hvis du får noe svar på hva dette er. Jeg er ihvertfall overbevist om at det ikke er normalt. Det lukter ikke bæsj en gang, det er en helt grusom, sur lukt. Er ikke noe gøy å gå sånn å lure:(

Klemmer fra

Skrevet

HUn drikker ikke vanlig melk, så her har det gått i biola siden hun var 13 måneder. Er desverre akkurat likt....

Tror nok jeg må ta en tur til legen...

Skrevet

Det hørtes ganske likt ut ja! Jenta mi har også dårlig vektøkning! Det som også bekymrer meg litt, er at hun fortsatt gulper litt. Spurte helsesøster om dette også, hun sa at det var ikke så vanlig, men gjorde ingenting med det....

Jeg skal rope på deg viss jeg får noen svar, fint viss du roper på meg når du får vite noe :-)

Skrevet

Hei igjen:)

Vi har ikke begynt med vanlig melk enda, tør rett og slett ikke før vi får evnt klarsignal. Håper jo så klart at alt er i sin skjønneste orden:) Holder på det kostholdet han har nå sånn at avføringsprøvene blir mest mulig riktige.

Skal gi lyd fra meg jeg etter kontrollen på tirsdag:)

Skrevet

Hei Snøfte80:)

Da har vi vært på kontroll. Legen tok oss på alvor og mente vi burde ta blodprøver for å sjekke om det kan være noe mini ikke tåler. Han har nå gått ned 100 gram siden forrige kontroll (forsåvidt ikke noe å bekymre seg for, han har vært skikkelig forkjølet en ukes tid), og ligger helt i grenseland for hva som er normalt. Men, som de sa, han er en kvikk og fin gutt så hadde det ikke vært for vekta og det jeg forteller om bæsjen hadde de ikke mistenkt noe galt. Det er heller ikke så ille at han er slank,men kombinert med fall på percentilen og avføringa var det nok til å ta prøver. Så i dag var vi og stakk i armen. Sjekker jernlager og matallergi. Tar litt tid å få svar, men det er godt at vi får sjekket ihvertfall:)

Skrevet

hei sann!!

begge mine barn bæsjer mye.. 4 gang om dager er normalt her.. til begge to.. men ingen av dem har noe vondt i magen.. og bæsjen ser bra ut til størsta.. minsta er den litt løs enda... men har ungen vondt i mgen og bæsjen ser litt rar ut så har jeg villa dratt til legen ja..

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar! Må nok få fingen ut å ta en telefon til legesenteret jeg også ja. Men nå skal vi til kanariøyene en tur først (jippi), så vi får ta det etter det tenker jeg.

Lykke til med gutten din!

Skrevet

God tur!!!!! Kos dere masse og legg igjen bæsjebekymringene hjemme;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...