Gå til innhold

Har alle 4 og 5 åringer Palaystation ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på besøk hos et vennepar. Det er mye palystationspill der i huset, - men de fikk det til å høres ut som det var helt vanlig der som de bodde. "Alle" i gaten spillte lenge og mye og hadde playstation - eller lignende spillbokser.

Hos oss er det kun spill på datamaskin, - og 5 åringen har ikke mast om å få playstation heller, - men vi ser jo at mange av venner og venniner har det. Har "alle" 5 åringer Playstation (eller noe i den duren) ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaaa, jeg vet vel ikke om noen vi kjenner har latt sine barn få det nei. Men min gutt har det. Han fyller fire i januar og har vel egentlig hatt det siden han var to...

Nå hører det med til historien att vi kjøpte det siden vi måtte avlyse en påsketur pga sykdom, og da vi aldri brukte den ble den bare mer eller mindre flyttet inn på lekerommet hans.

Ikke noe James Bond spill her i huset akkurat, men mer i stil av Fred Flinta Bowling osv osv. Syns ikke det gjør noe jeg da, for det er ikke lenge av gangen de gidder å sitte foran skjermen med det. Hadde blitt flere timer om dagen hadde jeg nok plukket det fort ut ja.

Gjest marie-s
Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg har svart på noe lignede før. Vi har playstation her i huset, men det er i grunn ikke så mye i bruk og det er jo jeg som bestemmer hvilke spill vi skal ha. Derfor har jeg bestemt at dansematte-spill og eye-toy er helt greit, andre spill der de må sitte passivt og kun bruke en finger gidder jeg ikke en gang å kjøpe. Nå skal det sies at jeg vil forsøke et vanlig spill utover høsten en gang, men da blir det kun for å sjekke om det er mulig å bruke dansematten til å styre med, for da må en stå og bevege seg.

Spill kan være veldig bra for øye-han-fot kordinasjon, men det er også vanedannende (jeg vet det for jeg kan til tider komble av selv med å spille pc-spill, men får ikke gjort noe annet på kveldene da).

Så dere bør begrense bruken av desse spillene om dere skal ha det. Min gutt er snart 5 men jeg har i grunn ikke hørt om så mange ennå som har det i hans vennekrets.

Skrevet

Her er det heller mor og far som er ivrige, det er vel derfor det er spillmaskiner i dette huset. Poden på 4 spiller litt innimellom og da går det i snowboardspill og "Biler". Men han er ikke så veldig interessert, går mer i idrett der i gården.

Skrevet

Nei, og heldigvis for det. Vi har ikke og heller ingen som vi kjenner.

Skrevet

Vi har ikke, og tror ikke så mange av vennene deres har heller.

Vi har noen dataspill (Lek og Lær, Flåklypa og et mummispill), og det går litt i bølger om de spiller, mye ei uke, så kanskje ikke noe i flere uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...