Snuppisa Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Da jeg var til fødselsforberedende akupuntur i dag sa jordmor at hodet til jenta mi fortsatt ikke har festet seg.Jeg er nå 37+4 (førstegangs), Jordmor sa videre at dette gjør at at den naturlige modningsprosessen går tregere (ettersom hodet da ikke presser seg nedover i bekkenet og bidrar til modning). Vet dere om det er noen sammenheng mellom når hodet fester seg og når man føder? Altså jo senere hodet fester seg, jo større er sannsynligheten for å gå på overtid?
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Det er så veldig individuelt det der, som med alt når det gjelder graviditet og fødsel. Men det er ikke uvanlig at hodet fester seg først rett før fødselen, og det må bety at modninga går kjempe fort! Og om man føder over tiden så tror jeg det kan være mange grunner til det! Man vet aldri!!!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Kjenner mange som har født før tiden selvom hodet ikke har festet seg.. hvis det kan være noen trøst!
msbu Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Hos meg festet hodet seg i god tid første gang, fødte til termin. Andre gang var hodet delvis festet i god tid før termin, jeg gikk 9 dager over! Mener at hos min søster var ikke hodet festet kort før termin, og hun fødte 1 dag før tiden. Tror ikke det har så mye å si hvorvidt hodet er festet eller ikke, babyen kommer nok ut, uansett... men min erfaring er at de ikke kommer før de har tenkt det selv )
Heffalump mamma Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 hos meg var ikke hodet festet første gang ved kontroll 2 dager før fødsel, fødte likevel 10 dager før termin. hodet er ikke festet nå heller, og har 20 dager til termin. ser ikke at det skal forlenge ventetiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå