Gå til innhold

EL tråden :o)

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange som har EL nå? her kan vi snakke sammen om EL tester, osv videre....

Jeg har EL nå..... tror jeg, stemmer med antall dager og jeg har fått ømme pupper... men jeg har slutta med EL tester siden jeg ikke fikk utslag på de....

Denne uka ser jeg nesten ikke sambo da... vi jobber forskjellig hele uka.... så sjansene mine denne måneden er nok desverre minimale....

Hva med dere da jenter??

kom igjen og skriv.... alt om EL...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har el i dag. Testet tidligere i dag, for første gang. Kjente noen rare murrringer i ryggen, nesten som mens-smerter. fant ut at siden jeg hadde tester liggende kunne jeg jo prøve en. Og den var positiv!

Sluttet på p-pillen for 1,5 måned siden, har hatt en mens etter den siste kunstige, vet ikke helt hvordan syklusen min er ennå.

Håper jeg har flaks på første forsøk!!!! (Tror vel egentlig ikke det....)

Skrevet

Lurer fælt på hvordan denne berømte eggløsningen føles. Er helt ny på dette. Og i dag synes jeg det har vært et stort trykk nederst i magen og da jeg var på wc på café med jobb-jentene i stad, synes jeg det var slim på papiret.. Kan det være el nå tro? Ville bare rushe hjem til mannen, men ble litt vanskelig siden jeg jobber i en helt annen by enn den jeg bor i.. hehe. Måtte pent vente til nå med å komme hjem.. Får nok prøve oss på sengevalsen uansett tenker jeg. :) Dag 16 i dag..

Skrevet

Har ikke noe særlig erfaring med dette. Har gått på p-piller de siste 7 årene og har nettopp sluttet. Men i dag kjente jeg at jeg plutselig fikk vondt i ryggen og ble uvel i kroppen. Da viste testen eggløsning. Har hørt at litt kvalme også kan være et tegn.

Skrevet

Ok. Kjekt å høre andres erfaringer med dette, ja. :)

Skrevet

jeg trooooooor jeg hadde EL på lørdag/søndag. Kan det stemme at EL-slim er sånn "tørke tørke tørke tørke - hmm ... fortsatt glatt - tørke tørke" om noen skjønte meg. he he he he

Skrevet

Dere jenter, om jeg plutselig får lyst å prøve med EL tester denne mnd. (Har aldri gjort det før) Men hadde vært morsomt å prøve for å se om jeg får EL. Jeg fikk min første mens om lørdag/søndag, så regner med EL blir ca neste helg om jeg får 28 dagers syklus.

Holder det med at jeg begynner å teste på dag 12 da?

Og hva anbefales av EL tester?

Kommer ikke til å skjønne noe av EL testene tenker jeg.

Skrevet

jeg lurer på om du burde begynne å teste på dag 10. det står en sånn liste over det i nyttig info tror jeg...... Jeg kjøpte jo el tester fra billigetester.no men jeg fant ikke el med de,......

Skrevet

Men jeg kan aldri tenke meg at jeg får EL så tidlig og dessuten så bruker ikke jeg disse billigstrimlene i hvertfall. Jeg får lønning den 12 og må vente til da. Hva med CB digital EL tester? De er vel de dyreste da men...Kanskje mest sikre?

Skrevet

ja det tror jeg at de er.... bedre å kjøpe fra apoteket selv om de er litt dyrere. men jeg skal ikke teste uansett.... prøver å ike styre så mye med sånt, for eg ble så sinnsykt opphengt i det, og jeg merket at det ikke var bra for meg. jeg trenger å konsentrere meg om andre ting og få mindre fokus på graviditet. men det er kjempevanskelig og jeg MÅ bimme litt, klarer ikke å slutte, hehe! men jeg tester ikke, kjenner ikke på tappen, sjekker ikke slim.... måtte bare slutte. prøver å ha jevnlig sex og så får el komme når den kommer. Men jeg teller jo dager og vet sånn ca da ;o)

Skrevet

Ja det er sånn jeg tenker også. Trur jeg dropper EL testinga jeg. For hvis jeg ikke får positivt utslag så kommer jeg til å bli så frustrert over dette og tenker fælt på om jeg ikke får EL.

Jeg skal til gynokologen i morgen, får å bare ta en rutinekontroll og da får jeg vel svar på om alt ser bra ut inni der.

Jeg går heller for det du gjør, med å ha jevnlig sex. For vi vet jo sånn ca når EL finner sted. Da jeg har blitt gravid før så tenkte jo ikke på EL eller slim eller noe. Men gravid ble jeg for det.

Kanskje det vil bli enda vanskeligere med å bli gravid om man blir helt opphengt i EL tester og sånn.?

Skrevet

Heisann!

Jeg går og venter på EL i disse dager. Har hatt ustabile sykluser og nå sist en SA så vet ikke helt når EL kommer, men har kommet til ca dag 20. Nå gjør det litt vondt i eggstokkene og jeg har småspreng i puppene, så da nærmer det seg vel. Bruker EL-tester fra billige-tester. Har kun brukt dem en pp, men synes det er litt kjekt å tolke om det nærmer seg. Fikk dessuten ikke fullt utslag på testene da jeg hadde EL, så da vet jeg ikke hvordan f.eks. CB-digital ville slått ut. Også et pluss for prisen da :)

Skrevet

En ting til:

Grunnen til at jeg begynte å bruke EL-tester var at jeg skulle bruke progesteron-krem med en gang etter EL. Da holder det ikke med tempinga. Dessuten er det et pluss når man har ustabile sykluser :)

Skrevet

ja det kan jeg tenke meg... hadde nok gjort det jeg og hvis jeg hadde hatt ustabile sykluser.....

jeg har også ømme pupper så eg tar det som et tegn... har det nå og, men mere igår og dagen før.....

Skrevet

Oppesann!!!

Skrevet

er det noen som har prøvd bådde billig-tester sine STRIPS og STAVER? (EL-tester)

Jeg har prøvd begge og trenger å sammenligne litt. På strips er "ganske sterk strek" tilsvarende positiv test for meg. Fikk den samme styrken på streken på stav-test, men lurer på om de er mer sensitive, altså at jeg bør ha en "enda sterkere strek" for at jeg skal kalle det positiv...

Ehh... skjønte' anyone?

Skrevet

hmmm... har ikke brukt staver jeg....

Skrevet

dytt

Skrevet

jeg har el en av dagene:-)

bruker ikke tester,så aner ikke når.men er på dag 13

i dag,så er nok like rundt hjørnet:-)

ble litt nervøs her i går da ei venninne ville komme på

besøk i helgen...midt i el...men hun kommer ikke.

stygt å si det,men jeg synes ikke det var så veldig dumt...

hun kommer kanskje neste helg....

har jo blitt en del på ikm uke 42 listen,så er sikkert mange

som har el om dagen.

stå på alle sammen:-)!!!!

Skrevet

hei alle el damer:)

ikke lett dette her,,tenk at det skal være så vannskelig å finne disse el dagene..men vi er alle i full gang med å kjenne etter symptomer og ta tester:)

jeg begynte min første teste runde nå med tester,og har kjøpt noen fra billig-tester..

har tatt noen dager nå,og da har det kun kommet opp en tydelig kontroll strek..

men i dag tidlig tok jeg en test,og da kom det en svak,svak strek ved siden av test streken,men i følge bruksannvisningen er den da ikke posetiv..

test streken må være like tydlig som kontroll streken og det er viktig at urinen er fra 15-30 grader..når jeg testa urin graden i dag var den ca 34 eller noe,så jeg venta litt før jeg dyppa testen( tidligere har jeg ikke målt urinen`s grader) men det står at urinen skal være så varm som jeg skrev over for at testen skal vise korekt..så kansje alle som ikke har funnet ut el med disse billig testenemburde latt urinen stå i 5 min,til den har blitt riktig temperatur..er jo vært å prøve,,så kansje vi finner den en dag..

jeg skal i alle fall teste noen dager til,så får vi se hva som skjer denne pp:)

man blir jo litt frustrert av disse strekene da:) ikke lett å si,men jeg tror uansett det er VIKTIG å følge bruksanvisningen helt som det står...er vell en grunn til at den legges med:)

lykke til:)

holder dre oppdatert med testingen:)

Skrevet

hei

jeg venter fortsatt på EL. hadde syklus på 30 dager forige mnd, og er da på dag 17 nå. har testet el siden dag 11, og er fortsatt ikke antydning til teststrek. kjedelig.

noen som er i samme båt?

syklusen min er sikkert ikke stabil enda da, for slutten med p-pillen i august etter noen år.

Skrevet

Jeg er på 12. dagen nå - hadde sex på tirsadg og og i går...og hver dag fremover nå tenker jeg;o) Jeg har en Babycomp, så jeg vet alltid når el min er. Etter jeg fikk Tobias har jeg kjent veldig godt når jeg har el, så jeg vet at det stemmer. Kjennes ut som mensesmerter, og noen ganger kan jeg blø litt - er ganske vondt noen ganger faktisk. Forrige gang da vi prøvde ante jeg ikke når jeg hadde el, kjente ingenting + hadde gått på pillen i åtte år...men likevel satt spiren på første forsøk:o)

Skrevet

Noen her som vet om det er vanlig og noen som har hatt EL noen dager før dag 14 i syklusen????

Gynokologen jeg var hos nå i stad, så at nå allerede på dag 7 (nettopp ferdig med mensen) kunne hun se at jeg får snart EL.

Allerde tenker jeg nå. Da får jeg vel mensen mye før enn det jeg har regnet ut da eller? Huff, skjønner ikke så mye av denne EL jeg.

Håper noen kan hjelpe meg litt her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...