Gå til innhold

noen som har tips til å slutte med nattamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 6 1/2 mnd nå pg jeg ammer henne iallefall 3 ganger pr natt... hun legger seg 19 og får da pupp kl 24, 03 og 05 hun tømmer begge puppene hver gang.. På dagtid spiser hun grøt til forkost, litt banan til lunch og vi har akkurat begynt med litt middag. til kvelds får hun grøt også,,, spiser kl 9, 12, 15 og 18 jeg hadde håpet at dette skulle bli nok mat til henne, men hun har likevel denne enorme appetitten om natten. hun er litt over 8 kg og er normalt aktiv... Det er vel helst at hun har denne vanen med å få pupp om natta som gjør at hun våkner og ber om pupp... jeg har prøvd å være treg om natten og snudd litt på henne når hun våkner,,, og det hjelper av og til, men vi ender opp med iallefall 2 nattmålitd likevel.. Jeg liker ikk e å la henne ligge å skrike, hun vil heller ikke ha vann om natten... Hun har fått 2 tenner så det er ikke det som er grunnen til skrikingen heller... jeg har rett og slett skjemt henne bort med pupp og hun vill ikke gi slipp på denne servicen....

Er det noe jeg ikke har prøvd som kan funke??? eller må jeg ta meg sammen og holde ut noen netter med skriking???Har ikke lyst til det.... Hjelp!!!

Sonna

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Rundt 6 mndr har jeg sluttet med "service" på begge mine. Det er ikke lenger maten de trenger om natten da (forutsatt at de vokser som de skal selvsagt), men det er jo så fryyyyktelig koselig med denne puppen...

Har satt en dato på forhånd og bestemt meg at fra fredag f.eks. er det nix mer service på natten. Det innebefatter også vann (fordi jeg synes det er relativt bortkastet å venne barnet til en annen type service på natten i stedet... - unntaket er sydenferie midt på sommer'n, da trenger de kanskje litt ekstra).

Første natten blir det mye skrik. Størstemann her holdt vel på 45 minutter totalt før han ga opp og sovnet igjen. Jeg gikk da inn til ham, ga ham smokken og hysjet "shhh, det er natten og du skal sove nå vennen" ca hvert 5. minutt til å begynne med, drøyde så litt lenger etter hvert som tiden gikk. Pappaen var også inne. Var ikke illskriking hele tiden, men protester i varierende grad.

Til slutt sovnet han. Våknet igjen etter et par timer, litt mer skrik, men kortere. Samme "hysje-prosedyre" med smokken. Så stille.

Bestemte meg for at natten sluttet kl. 06 slik at det var OK å få pupp da.

Neste natt våknet han bare en gang, var urolig og protesterte ca 20 minutter totalt før han sovnet og sov til morgenen.

Natt 3 sov han hele natten igjennom.

Etter hvert har jeg også begynt å drøye morgenpuppen nærmere og nærmere 07. Minstemann nå får pupp sånn mellom 7 og 7.30.

Fikk dette rådet av en venninne som hadde fast morgenpupp kl. 5 og når hun så sluttet med amming begynte poden å synes det var morgen og ville stå opp kl 5... Ikke spesielt stas ;)

Begge mine sov fra dette tidspunktet så og si hele natten hver natt. Herrrrlig :-)

Skrevet

ja det finnes en pappa. men han føler at han ikke får det til,, og det gjør han jo heller ikke... Så det ender alltid med at jeg tar henne til slutt uansett... Men nå har det faktisk begynt å fungere med vann... Har lært henne opp med flaske, så nå får hun vann noen ganger om natta når hun våkner... Og det kan jo pappaen gjøre også:)

SoAnn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...