Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig sjokolade kick nå.... Og har selfølgelig dårlig samvittighet pga det.. Jeg har ikke lysst å legge på meg mye dette svangerskapet.. La på meg 20 sist, men d var mest vann heldigvis... Og blir sikkert ikke bedre nå, får du vann i kroppen første svangerskap, er det da liten sannsynlighet for at du ikke får det i andre svangerskap også?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6559090-%C3%A5-s%C3%A5-godtesyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldiggris!!! Jeg har alltid hatt et litt sånn rart forhold til mat, har ofte dårlig samvittighet når jeg spiser, og spesielt når det gjelder usunne ting. Men klart du har rett!! Man skal nyte en graviditet, og ikke tenke på kiloene, men lettere sagt enn gjort...

Det er vel ikke at du selv legger på deg mye som er ille men at flere og flere babyer blir født overvektige (over 4 kg) er tragisk og et resultat av mors sukkerinntak og inaktivitet (med mindre både mor og far er kjempehøye og selv veide mye da de ble født da).

Overvekten kan føre til livsvarig overvekt og diabetes for barnet samt andre livsstilssykdommer...

Går selvfølgelig an å spise en sjokolade i helga eller innimellom, men ellers bør man spise mindre sukker enn man gjorde før graviditeten, også brus!

misunner nesten dere som klarer og har lyst til å sette dere ned med godteri, brus og sjokolade.

blir kvalm bare ved tanken jeg.

i går var "godteriet" mitt å knaske på fryste erter og stenfrie druer.

eneste jeg har lyst på nå om dagen også.

Har fan meg gått ned i vekt etter at jeg blei gravid.

Trodde virkelig ikke at det kom til å bli meg (legger på meg veldig lett) he he

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...