Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vennen!

Åssen går det? Formen bra? Bekkenløsningen din har vel ikke blitt verre? Var det godt med noen dager i hjembyen?

Lagt ut fødselshistorien min nå, så det er bare å lese :o) Ble lang, men det går vel bra tenker jeg :o)

Koser oss masse nå ja!! Snuppa er 4 dager gammel... Helt utrolig :o) Denne snuppa som akkurat nå sover oppå bringa mi var for noen få dager siden inni magen... Var det virkelig plass?? Kan liksom ikke huske at storesøster var så liten.... Veldig koselig med baby att ja!! Bare gled deg til desember!! Går greit på natta og, foreløpig vertfall... Hu våkna kl 2 og kl 5 i natt, men sovna att etter litt pupp :o) Så fortsetter det sånn skal jeg ikke klage... Storesøster er stadig bortpå og stryker og koser med lille Ruth. Så det går over all forventning foreløpig. :o) Melka har kommet for fullt, så nå er det melkespreng ja.... Ser ut som Pamela nå ja ;op Syns nesten ikke det blir noe forskjell etter hu har spist heller.... Like mye spreng da å... Men det går seg vel til :o) Får passe på at jeg ikke får betennelse bare...

Snakkes :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte opp til Hebbie ;o)*

Skrevet

Hei vennen !!

Så kjekt å se du er tilbake....

Så kos å ha jenta si utenfor magen da...misunner deg der !! Gleder meg til jeg sitter med Junior i armene og kan se og ta på ham :o)

Bekkenløsningen er ikke blitt bedre, men jeg har dager hvor jeg ikke har så sterke smerter.....

Har hatt litt problemer her da. Fikk drittsjokk i går.

Så at jeg ikke hadde fått penger fra trygdekontoret så jeg ringte dem i går og fikk beskjed at jeg hadde ikke krav på svangerskapspenger fordi det ikke var noen fare for fosteret og at jeg burde heller vært sykemeldt...Dette var pga. en ny lov som tredte i kraft 11. september - men jeg leverte papirene mine 28 august !! Men det hjalp ikke. Og jeg sa at legen skriver ikke sykemelding tilbake i tid....Fikk plutselig dårlig tid og var så stresset at jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine. Og det som ødela alt var jo at hun som behandlet svangerskapspenger/fødselspenger hadde ikke fått skjemaet - det hadde hun med sykepenger og lagt det sammen med avslaget til min arbeidsgiver om refundering...så det hadde ligget en måned uten at noen visste om det - og hadde jeg ikke ringt så hadde ikke noen merket det. Ringte og fortalte gubben hva som hadde skjedd så han ringte og skjelte ut dama og sa at det ikke var akseptabelt - og ba meg snakke med legesekretæren som er veldig flink og snill. Så hun skulle snakke med legen om situasjonen, men imens jeg snakket med henne så hadde dama på trygdekontoret fått dårlig samvittighet og ringt legen min og snakket med ham og forklart saken og sa at skjemaet mitt teller bra til en sykemelding så det burde ikke være noe problem og dessuten så var det mindre papirarbeid å langtidssykemelde ei gravid (noe han ville slippe tidligere) så det var bare å sykemelde meg.

Fikk vite i dag da jeg ringte at han ville ha meg inn til en time så det så ut som han kom til å skrive ut en sykemelding da...gruer meg så masse. Er redd for at han skal si noe teit eller frekt til meg itilfelle han er sur for at jeg plutselig slutta å gå der etter jeg fikk beskjed at jeg ikke ble mer sykemeldt fra ham. Men får jeg sykemeldingen som jeg trenger så får jeg bare drite i det - er bare snakk om et par minutter inne på kontoret.

Så det var siste oppdatering fra meg ;o)

Håper du har ork å være her inne på BIM da slik at vi får skravlet. Eller så kan vi finne en annen måte å holde kontakt på :o) Er åpen for forslag...

Skrevet

Var hos legen i dag og så en barnebok om en ku som het Mamma Mø - er det der du har det fra ?

Hehehe... :o)

Er så sint - gikk temmelig dårlig hos legen og jeg må vente til mandag til JM er tilbake for å se om hun kan ordne opp i ting. Typisk nok så er han borte hele neste uke så da tar det ihvertfall enda en uke før jeg får et svar på saken.

Alt dette fordi trygdekontoret har driti seg ut.....

Skrevet

Høres ut som et skikkelig rot det der med trygdekontoret... Håper det ordner seg da. Det offentlige er ikke til å stole på, man må passe på alt sjøl, ikke noe går automatisk, så sant det ikke kommer staten tilgode da... Håpløst...

Vet det er masse barnebøker om mamma mø. ;o) Men nicket mitt kommer ikke derfra, min første nevø (som nå er 7 år) er årsaken. Første gang han skulle si tante Mona ble det tante Moø, siden da har jeg vært tante mø.... Når jeg ble mamma sjøl for 2 år siden måtte det jo bli mamma mø... ;o) Så der har du historien om mitt nick ;o)

Tenk, for 1 uke siden tråkka jeg rundt på føden og venta på rier... Nå har jeg vært mamma nesten 1 uke ;o) Snuppa er bare supersnill!! Hu sover og spiser og bæsjer... I natt sov hun fra 00 til 04! så fra 4-6 og så sto vi opp kl 9... Et par ammepauser om natta er i gurnn ikke så mye verre enn do-besøk... Dessuten gjør ammingen at jeg blir trøtt og sovner att like etter jeg har lagt meg :o) Er foreløpig flink og setter meg i stol og ammer om natta. Legger henne oppi til meg tidlig på morgenen da. Koser oss da :o) Går greit med storesøster og, sier ikke noe på at babyen ligger til mamma om morgenen heller. Snille barn jeg har ja :o)

Nå skal visst min kjære inn her en tur, så jeg får vel vike plassen... Han sku visst inn på finansdepartementet... statsbudsjett ja... er ikke så engasjert og interressert jeg....

Skrevet

Håper ting ordner seg for meg for dem har satt meg i en skikkelig knipe, men dette skal både jeg og sambo kjempe hardt for - dette godtar ikke vi.

Jeg digger nicket ditt :o) Hadde vært dritkult om ungene dine ropte det etter deg da ;op

Så bra at jenta di ikke er sjalu på babyen - er vel alle foreldres store skrekk om de andre barna ble sjalu og slikt.

Hvor lenge har du tenkt å amme ?

Svigerinna mi i USA sier at jeg burde introdusere flaske og morsmelkerstatning etter 4 uker, mens svigerinna mi i Oslo fullammer vel til rundt 3-4 måneder tror jeg. Det var det jeg hadde tenkt på. Er ikke lett når alle gjør det på sin måte.

Sambo har dratt ut til en kompis ikveld - turde nesten ikke dra siden jeg har hatt så mye kynnere i dag og magen har nesten vært hard hele dagen pga. dette tullet. Og jeg har vært så sint og stresset. Men det er så sjeldent han gidder å treffe kompiser og så får jeg en hel kveld alene og skal stappe i meg mat ;op

Lurer på om jeg skal begynne å lage noen kort - har enda ikke fått satt meg inn i det, men har kjøpt masse utstyr og ting til det. Ser så gøy ut...

Jeg har ikke satt meg inn i statsbudsjettet eller interessert meg i slikt - hehehe....overlater det til andre...

Skrevet

Lagde noen få julekort for noen år siden, sammen med noen fra svangerskapskurset jeg gikk på før størstejenta kom. Men det ble med de gitt... Var jo moro da, ikke det, men jeg har aldri tid til slikt... Flere på jobb driver og lager kort, de blir jo såå fine!! Så når jeg en gang får god tid igjen (hmmm... når kan det bli da... når jentene er konfirmanter...??) så skal jeg kanskje begynne....

Sist fullamma jeg til snuppa var 7 mnd! Ble veldig bundet da ja... måtte alltid ha med snuppa om jeg skulle være borte ei stund... Prøvde med grøt fra ca 4-5 mnds alder, men hu nekta plent. Var på Fuerteventura da hun var litt over 6 mnd og tenkte jeg skulle få rutine på grøtspising til da, men hu ville bare ha pupp. Og det var veldig lettvint da vi var der vertfall!! Prøvde å pumpe meg og gi flaske, men det ville hu ikke ha... Begynte med flaske for sent trur jeg. Hu var 2-3 mnd da jeg prøvde første gang. Så nå skal jeg prøve flaske før, så det er mulig for meg å være borte uten barn litt lenger enn til neste måltid... Men det blir jo fullamming likevel da, og nå skal jeg ikke stresse med å stappe i henne grøt før jeg ser det er behov for det. De anbefaler fra ca 6 mnd. Morsmelkerstatning håper jeg å klare meg uten. Pumper meg og fryser ned i stedet. Er dyrt med erstatning og....

Hatt besøk av den ene storesøstera mi i dag og hennes 2 gutter på 2 og 4 + min eldste nevø på 7. Så da var det livat her en stund ja ;o) Så dro vi på sykehuset og tok bilde til lokalavisa av jentene :o) Så da får vi studere avisa de neste dagene, så vi får se resultatet :o)

Håper du har fått stresset ned litt da, så magen har roet seg litt... Ikke bra for babyen å stresse for mye vettu...

Skrevet

Fikk lagd 5 enkle kort - hadde ikke verdens beste fantasi i kveld. Fant ut at jeg hadde masse dill dall for julekort, men jeg hadde ikke noe kort å lage av utenom noen som allerede var ferdigkuttet. Ble søte da.

Har lyst å lage skikkelige kort - har flere bøker med de råkule korta. Men da trenger jeg mer utstyr og dill dall....

Junior har vært skikkelig aktiv - sparket masse hele dagen. I begynnelsen var det nok fordi jeg var så opprørt og kjeftet så mye - han sparka mye i bilen, men jeg har kjent ham i hele dag og kveld.... Håper det ikke er noe galt pga. denne sparkinga.

Så kos med besøk da.... :o)

Var inne og kikket på albumet ditt...Var litt usikker først fordi det er noen andre som også har nicket ditt bare at Mø er med stor M....

Men så hvilket album som var ditt - Lille Ruth var jo bare såååå søt da !

Var rart å se et ansikt til ei som jeg har skravlet med i flere måneder !!

Må få lagt inn bilde av meg da - så du får se hvem jeg er :o)

Jeg er liten kineser da hehehe.....Made in Hong Kong....adoptert til Norge ;op

Skrevet

Jeg så og at det var et annet album med Mamma mø, Lurer på om jeg har stjålet nicket hennes.... Går sikkert bra sier vi... :o) Men var ikke noe bilde av meg der da.... så er du sikker på at du var inne på riktig? Bare bilde av jentene mine, du ser litt av meg på det ene, men ikke ansiktet... Tror det var meg som har album med stor M i Mø... 5 bilder der.

Linken er: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/451020

Akkurat proppa i meg en melkerull... Og jeg som skulle begynne et nytt og bedre liv etter fødselen.... Ja,ja, får ta det en annen dag... Hvis det blir bra vær til uka skal jeg vertfall begynne å gå turer! Passe på tirsdag og torsdag i første omgang, så slipper jeg å ta med storesøster. Skal i bursdag i mårra til lillesøstera mi, så da går vi vel dit om været tilsier det tenker jeg. Hun bor bare 1 km unna da, men nesten hele veien er oppover.... (går lettere hjem da :o))

Nesten ikke hatt besøk etterat vi kom hjem da, folk syns vel det er for tidlig tenker jeg, så kommer alle neste uke i stedet.... Kanskje jeg skulle sette opp timeplan ;op Formen er bra, så jeg overlever vel. Bare koselig med besøk da, kanskje best når det kommer flere samtidig og ikke til hver sin tid så det er folk her hele tida...

Bare et sunnhetstegn at det er liv der, bare hvis det blir lite liv du trenger å bli bekymra :o)

Nå sover begge jentene her, så da har jeg litt fri :o) Glad for at storesøster fortsatt sover på dagen. Deilig å kunne gjøre som jeg vil en liten stund :o)

Skrevet

Blir jo helt forvirret - det var den jeg gikk inn på første gangen, men så ser jeg at nicket ditt her er med liten m.....

Storesøster er jo driiiitsøt !!! Var skikkelig herlig det bildet der hun står i sofaen. Og denne Ruth er kjempenydelig jo - hehehe.....syntes egentlig ikke de andre barna var så søte, babyen var søt da.

Men ble helt sjokka fordi jeg trodde ikke du liksom var såå gammel - som hun på bildet.

Du må jo få lov å kose deg i ny og ne og siden du skal amme så går du vel bra ned uansett ?

Puh...1 km oppover ??!!! Blir sliten av å tenke på det. Gikk rolig gjennom IKEA i dag og kjente at det verket mer og mer i bekkenet og ble sååå sliten og trøtt - så jeg måtte legge meg ned da jeg kom hjem. Sov vel en times tid uten problemer. Er ikke gøy å ikke tåle noenting - har helt glemt ut hvordan det er å være normal og være våken og opplagt en hel dag...

Da svigerinna mi hadde født så fikk vi beskjed når vi fikk komme på besøk. Du får ha en loggbok om hvem som kommer når ;op

Jeg kan komme på besøk jeg ;o)

Håper jeg orker besøk !! Men så har jeg både mora mi og sambo her som hjelper til - så hvis jeg baker slik at det er noe å tilby så kan dem hjelpe til med å dekke bord og servere, så kan jeg sitte og glorien ;o) hahahaha......

Håper du har noen som kan avlaste deg litt da - tenker masse på å passe de to eldste tantebarna mine...kanskje ikke over natta, men for noen timer slik at de voksne kan slappe litt mer av og bare konsentrere seg med mini....

Sambo fikk masse innfall idag...plutselig da vi var ute og kjørte så ville han male det ene rommet til babyen så vi svingte av veien og kikka på maling. Men vi fant ikke en søt babyblå farge.

Og så på IKEA så får han et innfall med å rive veggen mellom kontoret og gjesterommet så vi får rommet vårt og fikset vårt nåværende rom til barnerom....Har dritlyst å få romgreiene ferdig før jul da, men er redd tidsskjemaet kan sprekke siden jeg ikke er sterk nok til å hjelpe til så mye som jeg hadde gjort om jeg ikke var gravid.

Skrevet

Huska ikke åssen jeg hadde skrevet nicket mitt da jeg laget albumet, derfor ble det med stor M, og når jeg så hu andre hadde med liten m kunne jeg jo ikke bytte.... Syns og selvfølgelig at mine jenter er myyye søtere enn hennes ;op Men du vet vel kanskje hvordan en nyfødt baby ser ut?? Kremt... var ikke nyfødt den babyen til den andre mamma mø da.... he he ;o) Ikke greit med navneforvirring... Det er vel bare EN Hebbie?? ;op

Jada, klarer nok ikke kutte ut godteri, ikke noe mål heller, men kanskje trappe litt ned... Og det går nok, for det er ikke så lettvint å dra på butikken når en bor langt uti huttaheita... Og i går var det jo lørdag ;o)

Lille Ruth og pappa sover enda de da :o) Bare jeg og storesøster som er oppe. Hun ser på Disney Channel og jeg bimmer litt ;o) Ruth er såå snill om natta! I natt våkna hun kl 2.15 (la oss 23.30) fikk pupp og sov til kl 5. ;o) Våkna igjen kl 6 da, hadde skiti gjennom bleie og pysj og teppe og det hele.... Så da måtte vi skifte litt ja... Men la oss igjen og jeg sto opp sammen med snuppa ved 9-tida. Så mine jenter er som mamma og pappa og liker å kose seg litt om morgenen ;o) (heldigvis :o) Kjenner mange 2-3-4-åringer som står opp 6-7 om morgenen...) Føler meg priviligert der ja :o)

Moro å pusse opp da, bare dere blir ferdig til babyen kommer så... Litt kjedelig å bo i masse oppussingsrot den første tida liksom... Ikke sååå lenge til babyen deres kommer da, 2 mnd går fort.... Men hvis dere gjør ferdig deres rom kan dere jo ta babyens etter jul. Hvis ikke babyen skal på eget rom med en gang da?

Har mange som gjerne passer storesøster, men jeg er litt sånn at jeg helst skal klare meg sjøl og ikke laste andre... Men de vil jo gjerne ha henne da, så jeg må nok bare sende henne bort litt ;o) Får jo tirsdager og torsdager med bare meg og Ruth da, så det blir bra :o) Og vi koser oss veldig etterat storesøster har lagt seg om kvelden.

Kommer sikkert besøk i kvled tenker jeg, men da er vi i bursdag.... Ellers så er visst alle forkjøla om dagen, så da vil de ikke komme. Vil jo helst vise frem Ruth til hele verden nå!! Fortalte om venninna mi som fødte i uke 32, gutten deres er utskrevet nå, så de er hjematt, men han skal ikke utsettes for bråk, så de kan ikke ta han med på butikken eller noe... Får ikke vist han frem sier hu... Han er nå 2 mnd gammel og de har nesten ikke fått vist han frem,... Dessverre bor de på Jessheim, så jeg har ikke fått sett han enda jeg heller... Fått bilde da ;o) Får ta meg en tur om en måneds tid :o)

Ja,ja, får se om noen i 2.etage her vil stå opp snart... Dessuten har jeg en maskin med klær å henge ut... Mye klesvask med babyer som bæsjer ja... Tørketrommel hadde vært noe....

Skrevet

Det er nok bare en Hebbie ja :o)

Men....når det gjelder babyer så legger jeg meg langflat og innrømmer hvor grønn jeg er på det feltet. Men når du sier det så - så syntes jeg den andre babyen var stor, men det var den nyfødte til svigerinna mi også. Hun var jo 5 kg da hun kom ut og er den store pluggen.

Tenkte vel å ha Junior på vårt rom i et halvt år, så vi har gooood tid til å fikse rommet hans.

Jeg er mest redd for at vi påbegynner prosjektet og det blir stående halvferdig og det orker jeg ikke. Har jo endelig fått det til å se normalt ut her.

Var så herlig i dag - la meg ikke før i 4 tiden fordi jeg så en film som varte lenge. Så sambo sto opp halv 12 i morges jeg hørte han romstrerte fælt - så jeg gadd ikke stå opp. Da jeg sto opp en time etterpå så har han søren meg gått en lang tur med bikkja, vasket og satt i poser i søppelbøtta (noe jeg ikke visste om han kunne ;op), satt på oppvaskmaskinen, vasket over fryseboksen som var gravskitten pga. kattene tråkker oppå der pga. matskålene, laget frokost og dekket bordet med juice og te !!! Så effektiv har han ikke vært på evigheter - men han liker å stelle i stand til frokost da.

Tror du ikke han hoppet opp og laget mer toast til meg siden jeg bare spiste og spiste...og han ryddet av bordet også.....Spurte om det var noe spesielt i dag siden jeg ble bortskjemt. Jo - det var 2 år og 2 måneder siden vi ble sammen :o)

Så i dag skal jeg skjemme han bort med oksestek middag - han elsker stek.

Vi får nyte dette, mens vi kan - vet jo ikke hvordan dagene blir når babyen er der. Han sover vel mye de første månedene og det går jo alltids an å slenge han bort til besteforeldrene over natten så vi får kost oss litt sammen....

Har tørketrommel og kan ikke leve foruten - før vi hadde det så var det et sant h......... å måtte henge opp alt tøyet. Nå går så og si alt inni der. Men jeg mener å ha hørt at babytøy ikke skulle i tørketrommel - det er jo så lite og søtt å henge opp så det går nok bra ;o)

Bra at Ruth er så glad i å sove :o)

Hjelper på det - og er min Junior sin far opp ad dage så kommer han til å eeeeeelske å sove.....hehehehe.....

Skrevet

Så koselig å stå opp med en sånn mann i huset da :o) *misunnelig nå ja...* Min mann kunne aldri gjort noe sånt. Får ikke engang blomster på bryllupsdagen jeg, *sukk* Ikke noe romantisk av seg han jeg har gifta meg med...

Overlevde gåturen til lillesøstera mi å, ikke verst når jeg ikke har gått tur på maange mnd... Månen lyste opp på tur hjem da ;o) "se måne! se mange mange terner! (stjerner)" sa storesøster hele veien hjem ;o)

Vært litt flink i dag da, beisa trammen på lekehuset (neida, enda er vi ikke heelt ferdig... :o) ) Og så rakk jeg å beise litt av sandkassa før Ruth våkna og ville ha litt mat. Beisa med terassebeis da, fort gjort :o) Har vært så nydelig vær her i dag. Håper det blir slik hele uka :o) Er så kjedelig når det bare regner... Ikke noe moro å være ute da...

Tror vi kommer til å kjøpe oss tørketrommel til jul. Vi pleier ikke kjøpe julegave til hverandre, men kjøper noe vi trenger til huset i stedet. I år tror jeg tørketrommel står på lista... Kjøper på salg etter jul da :o) Veldig greit å putte hånklær og sengetøy i trommelen vertfall... Klær ellers kan jeg jo tørke vanlig, blir så fort slitt i trommel har jeg hørt...

Nå er det visst et murmeldyr borti sofaen som holder på å våkne, så jeg får vel frem med puppen ;op

Skrevet

Det er jo ganske smart da - noe vi burde gjøre. Sambo skal alltid overdrive og bruke flere tusen kroner på all slags gaver til meg, også kommer jeg og kjøper en ting til ham. Vet jo ikke at han skal overdrive da. Men nå får ham også tenke praktisk.

Jeg liker ikke å bruke trommelen fordi det sliter ja på klær, men nå tar jeg som regel ut mye av mine ting og henger og stapper alt til gubben i trommelen ;op Han driter i det.

Så flink du har vært da....Nå skal visst riveprosjektet utsettes så da får jeg heller bruke tid på å rydde bort babyklær til senere bruk. Får begynne å bake litt nå, mens jeg orker.

Har sett på video opptak fra søstera hans i USA. Så litt av meg - fy søren jeg ser ut som en bulldog fra sida !! Gjett om jeg skal slanke meg big time når jeg har fått ut puddingen !!

Skrevet

Gikk ikke så bra hos JM i dag så jeg er veldig deppa nå.

Kommer til å lese her inne, men skriver nok minimalt til ting har ordnet seg. Eller jeg vet noe mer - akkurat nå så er jeg en kasteball mellom JM, lege og trygdekontor....dem sender meg frem og tilbake i hytt og pine.

Skal være flink å dytte opp tråden så den ikke forsvinner.....

mailadr min itilfelle du blir opptatt når jeg kommer inn på BIM er :

[email protected]

Hva som skjer på fredag er veldig avgjørende så frem til da så må jeg få orden på ting og roe meg ned.

Håper du er her inne og oppdaterer meg om hvordan det går med deg og Lille Ruth :o) jeg skal holde deg oppdatert...

Skrevet

Bakte ikkenoe jeg... Har bakt en langpanne-sjokoladekake nå da, så da har jeg da litt om det skulle komme besøk... Får se om jeg kanskje lager noen kanelboller en av de nærmeste dagene...

Skulle vært her i går... Jeg sto på badet og skifta bleie på Ruth, for babyer bæsjer jo litt.... Letter opp bena og skal til å tørke da hun bæsjer skikkelig... strålen står sikkert 1/2m ut... driter ned dusjforhenget og veggen og div annet i nærheten.....sprutbæsj ja... Måtte bare le da ;op Glad jeg ikke sto bak henne vertfall... ;op

Er ikke bulldoger ganske små da?? :o) Gleder meg til å få på meg buksene mine igjen ja... Håper det ikke blir altfor lenge til... Nå om dagen har jeg jo ingenting å ha på meg... Kan jo ikke gå rundt med mammaklær heller....

Har egentlig planer om å pusse vinduer i dag, men vet ikke om jeg gidder...

Skrevet

Mente jeg så ut som en bulldog i ansiktet ;o) med DE kjakane !!!

Bra du minner meg om å legge noe over babyen der nede så jeg ikke blir spruta ned ;o)

Slapp av og kos deg med Ruth og ikke stress.....jobben kan vente.

Vi skrev visst innlegg på likt.

Skrevet

Huff, dette var ikke gode nyheter... Håper virkelig det ordner seg da. Håpløse trygdekontoret da!! Burde jo være en smal sak å fikse det der skulle en tro...

Har lagra mail-adr di, så da skal jeg sende mail til deg ;o)

Får vel legge storesøster jeg nå, hu ligger på gulvet med totten i munnen her... klar for senga da ja... Ruth sover som vanlig :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...