Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Lurer på hvor vanlig det er. Jeg har ammet og ammet siden gutten vår ble født, og det virker som jeg ikke helt har nok melk på kvelden. Har derfor gitt tillegg av og til. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal få tid til å øke, eller om det er mulig å få mer melk siden han allerede ammer veldig ofte (hver time/halvannen ofte).
En_av_hver Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Min prinsesse er 4 mnd og vi gir litt tillegg på kvelden. Har gjort dette i 3-4 uker nå. Syntes også hun fikk litt lite på kvelden. Gjør det du føler er best for gutten din. Hva andre gjør betyr ikke så mye.
Rivella Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg gjorde det i en periode, og så gikk det seg til av seg selv. Tror faktisk det var bra for oss at hun fikk litt tillegg en periode, det gjorde at jeg fikk slappet litt av mht. vektøkning, såre brystvorter ble ikke gnafset på i timesvis i strekk hver kveld, og jenta var blidere og mer fornøyd. Kanskje er det det som skal til for dere også?
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Jenta vår er 3,5 mnd. Jeg har prøvd å gi henne tillegg, men hun vil ikke ta flaske. Vi fortsetter å prøve, og har begynt å gi litt grøt.
Cat&Gullungene Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har dessverre ikke nok melk, så vi har akkurat begynt med litt tillegg nå. Fullammet i akkurat 2 måneder, men i det siste har nok vesla vœrt litt sulten til tider. Stakkars liten. Men nå er hun heldigvis god og mett og virker mye mer fornøyd. Jeg har tenkt til å gjøre alt for å holde opp melkeproduksjonen, så det blir nok en kombinasjon her.
-carina- Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg følte at jeg ikke hadde nok melk om kvelden, og har derfor en gitt flaske helt fra uke 4 og frem til nå (2 1/2 mnd). Det vil si at jeg har ammet siste kveldsmåltid, og så har han fått flaske fem minutter etterpå og fått lov til å drikke så mye han vil av den... I starten (nar han var fire uker) drakk han 40-50 ml, men nå de siste ukene har han bare drukket 10-20 ml. Har derfor bestemt meg for å redusere det til annen hver kveld. Han får tydeligvis nok fra meg, men siden han har lært å ta flaske fortsetter vi med det annen hver kveld, slik at han ikke skal glemme "kunsten"... )
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har gitt ammet og gitt tillegg til snuppa vår siden hun var ca 2 uker. Fikk brystbetennelse og soppinfeksjon, og dermed mistet jeg mye av melka. Har liksom aldri fått noe særlig med melk i det brystet som var verst rammet av betennelsen siden. I går begynte jeg med getennelse i det andre brystet, så nå tenker jeg at jeg så smått kutter ut ammingen og gir henne kun mme. Orker ikke mer styr!!! Men som sagt - hadde gitt henne tillegg om jeg var deg - ikke noe galt i det - ikke la noen få deg til å tro det. Å husk - det er bedre å amme noe enn å ikke amme noenting! KLem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå