Gå til innhold

Min 2. gang her inne på denne debatten.

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg er en jente på snart 25 år og har alltid vært stor. For 3 år siden så fikk jeg diagnosen PCOS, noe som er at hormonene er ikke i balanse. Jeg har bare veldig lett for å legge på meg og kjempe vanskligheter med å gå ned.

På mandag så begynte jeg å spise mindre, bedre og sunnere. Nå skal jeg prøve selv hva jeg får til før jeg går til legen min. Har hørt masse om reduksil( feil skrevet, men dere skjønner det) og har lyst til å prøve det.

Jeg er høy men kiloene er der for det, og jeg er så lei det. På skolen så fikk jeg høre ofte hvor tjukk jeg var og kan til tider føle øyne som stirrer fortsatt.

Jeg VIL bli letter og håper jeg kan finne motivasjon og litt dra-støtte her.

Min BIM er over 30, noe jeg ikke er fornøyd med, men som jeg prøver å gjøre noe med

Fortsetter under...

....egentlig hører du til inne på pcos-debatten et annet sted på bim.

Men; Spørsmålet er hvor du har lagt på deg?

Genrelt:

Har du lagt på deg likt overalt, skyldes overvekten kun din egen skyld, og det matinntaket du har, og da må du endre på dette.

Hvis du derimot hovedsaklig KUN har lagt på deg over hofter og midje, så skyldes dette hovedsaklig pcos'en.

Du har fått diagnosen, men er du skikkelig UTREDET?

Hvilke verdier har du? Og da på alt fra blodtrykk til blodsukker, til x-syndromet, til tilleggssyntomer.

Hvis du ikke er utredet nok så skal du tilbake til fastlegen din og be om en skikkelig utredning, og du skal også be legen din vurdere en eventuell metformin-behandling. Dette er ikke en super-kur men vil stabilisere noe hvis du er egnet for det.

Zenical og Reductil er slankemidler med utallige bivirkninger, og som koster skjorta. I stedet for å bruke disse er det bedre å bruke de pengene på et helsestudio.

Mener du virkelig at jeg ikke hører inne på denne siden. Man skal kun være på en debatt? Jeg vil ikke bruke pengene mine på helsestudio jeg, det går ann å trene gratis hjemme.

Tusen takk for at jeg er/var så velkommen, anonym!

lovebaby.. bare vær her.. :) ikke bry deg om den anonyme, ho eier ikke begrep på å være hyggelig.

Jeg har sendt mail til moderator ang ny debatt på bmi 30+, så du er mer enn velkommen til å bli med oss andre dit (om det blir godkjent a vi får det) :)

hva er pcos forresten? aldri hørt om det..

Hallo

Tusen takk for det! Pcos er en hormon sykdom, vansklighet med å bli gravid, ufrivillig barnløshet, mange syster på eggestokkene. Også produserer vi for mye av manlig- hormoner- i korte trekk!

Jeg er så heldig at jeg har ei jente som er nå 14 mnd.

Jeg har alltid vært stor, men med denne sykdommen så er det ikke lett å gå ned. Jeg må bare være bevisst på hva jeg spiser nå, og se hva jeg klarer å gjøre med det! I første omgang!

Heisann!

Oj, det hørtes ikke veldig heldig eller artig ut :(

Født i august 05?

Jeg har ei på 13 mnd, født 4 september :)

Det her ble jeg nysgjerrig på, og lese mer om..

Sliter selv med lavt stoffskifte, så er ikke like enkelt å gå ned det heller. uff, kan vi ikke bare frisk og slanke natten over? :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...