Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Del Skrevet 4. oktober 2006 Sitter her å leser alle innleggene fra alle dere som har havnet i denne vanskelige situasjonen. Blir av og til fristet til å tenke -hvor du dumme dere er, men sanheten er vel egentlig den at jeg skal prise meg lykkelig, for at jeg selv har vert så HELDIG, å ikke havnet i samme situasjon. Jeg har vert seksuelt aktiv siden jeg var 13 og vist jeg er helt erlig med meg selv, så er det bare flaks at jeg ikke har vert i samme vanskelige situasjon. I dag er jeg 26 år og har en planlakt baby i magen min, huset er på plass, utdanning har jeg ikke, men begge har fast jobb og god økonomi. Det er klart at det er mye lettere å få et barn når man har alt på g, men det gir ikke noe garanti for en god oppvekst. Barn som vokser opp i trange kår kan bli vel så gode mennesker som de som har vokst opp med foreldre med mer romselig økonomi. Selv kommer jeg fra en familie med svært dårlig økonomi, men ser bare positivt på det, jeg har lært å spare og utnytte de resursene jeg har maximalt. Det er klart man må ofre mye når man har dårlig økonomi, man bør ikke kjøpe dyre klær, man bør ikke reise på dyre reiser, man bør ikke gå masse på kafee, man bør kjøpe rimelig mat. Jeg har god økonomi, fordi jeg ikke prioriterer slike ting. Mesteparten av babyklær og utstyr har jeg fått og lånt av venner, har kjøpt en boddy selv. Barnet mitt skal ikke ha overflod av ting og tang, så jeg har oppfordret alle gave givere om å gå sammen og kjøpe kvalitets ting. Skal lære han og snu på kronene slik jeg har lært, tror livet hans senere blir lettere da. Skriver ikke dette for å overtale dere som ønsker abort til å beholde barnet, men for at dere som er redd for å beholde et barn fordi økonomien er elendig, skal se at masse penger ikke er nødvendig. Hmmmm....... vet ikke om poenget mitt kom så godt frem , men, men Også ville jeg få oss bedre vitere til å tenke oss litt om før vi utaler oss om andres dumskap..... Lykke til alle sammen, ta det valget som føles mest rett, for rettere kan det ikke bli.....tror jeg......... vennlig hilsen pysa som signerer m Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6558497-kj%C3%A6re-dere/
smørblomst og lille Ole Skrevet 5. oktober 2006 #2 Del Skrevet 5. oktober 2006 Takk for et positivt og støttende innlegg :-) Mange barn blir ødelagt av overflod og materialisme. Så lenge de nødvendige materielle behovene er dekket, så er tilstedeværende foreldre det viktigste. Materielle ting kan ikke måles med verdien av samvær med barnet. Jeg tror også, som du sier, at mange har hatt flaks som ikke har havnet i en situasjon der abort er inne i tankene. Sex er aldri 100% sikkert. Dessuten tror jeg det er flere, også av dem som er dømmende, som har hatt noe usikker sex èn eller flere ganger i livet sitt. Det er så lett å dømme andre, bare for å føle seg bedre selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6558497-kj%C3%A6re-dere/#findComment-6563817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå