Gå til innhold

Gravid i Chile

sarah82

Anbefalte innlegg

heisann,jeg visste ikke helt hvor jeg skulle henvende meg med spoersmaalene mine.dere skjoenner det at jeg er i Chile paa en litt lengre ferie med mannen min og for ca.2mnd siden fikk jeg vite at jeg var gravid,noe vi ble veldig glade for begge to.min eneste beskymrelse var at jeg helst skulle vaert hjemme i Norge for dette (stoler ikke helt paa legene her).siden jeg ikke snakker spansk er det litt vanskelig aa kommunisere med legen min,det maa mannen min ta seg av,men det blir ikke helt det samme.gaar alltid der ifra med mer spoersmaal enn jeg hadde naar jeg kom.

det jeg ville ha svar paa var : akkurat naa har jeg uheldigvis gaatt gjennom en sykeperiode paa ca. 1 uke,med hovende mandler og feber.hadde kun feber i ca. 2dager paa ca. 37.8.var hos gynekologen igaar som sa at det ikke var bra at jeg hadde hatt feber,og ristet paa hodet.men jeg fikk liksom ikke noe mer svar enn det.det jeg lurer paa er hvor stor innvirknig kan feberen ha for barnet mitt??og hva slags innvirkning?naa er det heligvis ikke lenge til jeg skal hjem til Norge,men er like beskymret for det.hvis det er noen som kan hjelpe meg saa hadde det vaert flott!!

takk :-)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei selv er jeg chilensk, men kom til norge som 4 åring og er "bare" 20 år. men kan vel prøve å fortelle litt. Skal du føde der nede er det lureste å ha penger. Er jo forksjellige klasser på sykehusene. jo mer penger jo mer "hjelp" for du. men ikke missforstå alle er jo profesjonelle. Hadde ei kusine av en kusine av meg som hadde besøk av sin mor fra chile, hun gikk da gravid og skulle føde da sin mor kom. Moren var jo glad som fikk være med på fødselen og begynte å pakke ned mat og te poser til å ha med til sykehuset. Så regner med at mat, te bleier diverse ting man får her i norge får du ikke i norge. Hvor godt er det mellom deg og din kjæreste/mann? har dere vært sammen lenge? Han kan nekte deg å dra til norge med sin sønn/datter i følge chilenske myndigheter. Hvor i chile er du nå forresten?

• 4 måneder senere...

Hei

Jeg har født et barn i Argentina, og kunne såvidt litt spansk. Jeg var litt redd for hvordan det skulle gå, men nå ett år senere venter vi vårt andre barn i juni - og jeg er ikke lengre i tvil - jeg føder i Argentina denne gangen også. Supre leger, flott sykehus, fantastisk oppfølging.

Jeg ville ikke bekymret meg, jeg tror nok helt sikkert de private sykehusen i Chile er like gode som i Argentina.

Lykke til!

Machen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...