Gå til innhold

miniblødning og smerter i korsryggen. Hjelp?!?!? (Ikke for de som ikke orker triste sider)

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på om noen har opplevd dette.

I dag har jeg gått veldig mye, ca 3 timer. Har følt meg trøtt og sliten og i generelt dårlig form. Hadde vondt i korsryggen mens jeg satt på forelesning i dag. Da jeg kom hjem i ettermiddag hadde jeg lyserødt, tynt blod på papiret. Ble veldig redd av det. Samtidig har jeg veldig vondt i korsryggen og i nakken.

Kan det være at jeg blør fordi jeg har gått så mye, eller er kombinasjonen ryggsmerter og blod et tegn på en SA???

Hadde blitt veldig glad for svar. Er litt fortvilet nå...

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg er ikke noen ekspert..Har ikke opplevd dette selv. Men de sier jo at det er helt normalt å blø litt i begynnelsen. Så lenge det ikke er store smerter og klumper i blodet (mørkt). Som du beskriver det, virker det helt normalt synes nå jeg. Du får se det ann til imorgen da vettu.. Hvis det blir mye blod og mye smerter bør du ringe legevakt med det samme. Vondt i korsryggen kan være fordi du har gått litt for mye, el tegn på bekkenløsning..(trenger ikke få det da) Men jeg har endel vondt i korsryggen, nedover i lysken osv. Har akkurat gått en lang tur nå, og merker det ekstra godt. Håper det ikke er noe galt. Bedre å ringe til legen en gang for mye enn for lite:)

Hei, tusen takk for svar.

Ja, du har sikkert rett, jeg er nok bare litt ekstra redd i dag. Er bare så veldig sliten i kroppen. Har lest det jeg kunne finne av innlegg på sidene her nå, og prøver å sitte musestille :) Jeg har ikke sterke blødninger, så håper det gir seg til i morgen. Har legetime på tirsdag, men kommer nok til å ringe i morgen tidlig hvis det ikke gir seg. Er forresten i uke 7, så har ikke kommet så veldig langt.

Heisann, jeg har også hatt miniblødning i dag, jeg er 6+0. Spottet flere ganger i forrige svangerskap, så håper det bare er det. Men man blir jo alltid engstelig, ikke moro. Men det skal være ganske MYE blod ved SA i alle fall, så lenge det ikke kommer mer er vi vel noenlunde trygge... (hvis vi ser bort fra MA - sukk, kan ikke 1. trimester gå fort!)

Lykke til!

Hei! Litt sent svar kanskje, men tenkte jeg skulle svare siden vi har det helt likt. Begynte å blø litt i går kveld og hadde litt smerter. Ringte legen min i dag og hun ba meg komme med en gang siden jeg har mistet før. Skal på UL på sykehuset i morgen for å sjekke det ut. Det legen sa til meg er at det er like vanlig å blø som ikke å blø i et svangerskap, og at det mest sansynlig går bra. Jeg får gratis UL fordi jeg har hatt en SA for ikke så lenge siden, og fordi jeg har en kjempe super lege. Hvis du er redd og usikker er det bedre å få en sjekk, for mest sannsynlig går vi rundt og bekymrer oss uten grunn, og det er jo kjempe slitsomt. Lykke til :)

Annonse

La oss få høre hvordan det går med deg da HI:)

Selv har jeg opplevd akkurat det samme... har hatt slik type blødning som man har siste dags mens... også vondt i korsryggen... mistet i juli, men hadde veldig store smerter i magen og ryggen+ stor blødning så håper at alt er i orden.. ul var fin så=)

Hei alle sammen,

har vært hos legen i dag. Hun fant mye brun utflod, og livmorhalsen hadde åpnet seg. Skal på GU på Ullevål i morgen, men regner med at dette ikke blir et

positivt utfall desverre. Nå ligger jeg på sengen og slapper av. Det verker fortsatt i ryggen, og stikker i magen.

Jeg er veldig trist, men fast bestemt på å ikke gi opp. Hvis denne spiren var for syk til å overleve, så er det jo større sjanse for at neste overlever da... Høres kanskje kynisk ut, men jeg klamrer meg til halmstrå akkurat nå...

Klem

Så leit! *klapper på skulder og gir trøsteklem*

Det er som du skriver, større sjanse for nestemann og nå vet du jo at du kan bli gravid. Huff, nei, skal ikke skrive noe mer slikt. En ting er at du kan skrive det, men kan godt hende du blir lei deg over at andre gjør det. prøver på ingen måte å bagatellisere hva du går igjennom nå. Vet det altfor godt etter å ha opplevd det selv.

Tenker på deg!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...