linneha Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Er litt forvirret over infoen på lånekassens nettsider. Jeg går nå 1.året på 3 årig utdanning og venter barn i februar. Tenkte jeg skulle ta permisjon en gang ut i januar. Ser at jeg kan få 43 uker med stipend, denne perioden vil i så fall ta slutt en gang ut på høsten neste år. Det jeg lurer på er hvis jeg tar perm helt til januar 08 er om jeg får disse 43 ukene... selv om jeg ikke starter i studiene umiddelbart etterpå, mn noen mnd senere. Kan jo liksom ikke plutselig begynne midt 1 semester. Og et spørsmål til; må jeg søke på nytt om lån og stipend for høsten 07 selv om jeg har søkt om fødselsstipend?...ble litt rotete det her:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hei... Du får fødselsstipend på normal måte selv om du velger å ha en forlenget permisjon. Du får fødselsstipendet så lenge du har krav på det. Det som kommer til å skje er at du blir forsinket i utdannelsen din om du forlenger permisjonen din. Du kan være opptil 1 år forsinket i utdannelsen din i følge Lånekassens sine forskrifter. Du må søke om nytt lån og stipend. Man er nødt til å søke for hvert skoleår.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Jeg er gravid og har akkurat begynt på skolen i August Gk. Jeg fikk beskjed av Lånekassen at bare de som hadde vårt studenter i forje skole år, har krav på fødselsstipend fra Lånekassen. Så siden jeg akkurat hadde begynt fikk jeg ikke dette.
hemmeligvemmelig Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Du må ha hatt rett til lån/stipend siste 6 mnd før fødsel for å ha rett til fødselsstipend. Så om du har rett på det eller ikke kommer an på når du føder og når du begynte på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå