Lystpåentiljeg Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Tenkte kanskje det var greit å se an dette til etter at barnet er født, altså om behovet er der. Men snakket med ei som har en på 5mnd i dag, og hun bare ristet på hodet og mente at pumpe burde man ha i hus, for å redusere melkespreng, kjedelig å håndemelke og greier. Tenkte i så fall å kjøpe en manuell en.. .men tja, er den elektriske mye bedre?
løv@ Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har bestilt meg en avent eletrisk brystpumpe på apoteket. Den registrerer hvordan jeg håndpumper, så kopierer den pumperytmen. Henter den på lørdag:)
Lystpåentiljeg Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2006 Hehe, så fiffig - det ante jeg ikke! Får kanskje revuderte pumpekjøpet litt.
*Lucia* Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Hæ?? Kan du både håndpumpe og ikke med den elektriske?? Jeg skal nemlig ha og ønsket i utgangspunktet den elektriske til Avent. Men min svigerinne som jobber på apotek og skal kjøpe denne til meg sier at hun har hørt at den manuelle er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra fordi den elektriske kun "drar i vorta" mens den manuelle suger inn hele puppen (?????) så den elektriske er vond og den andre ikke... (gud bedre for en forklaring....) Uansett, jeg får den etter at vi vet at jeg får / har melk! :-)
mensana Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har en manuell Avent brystpumpe som jeg kjøpte på apoteket da jeg fikk andremann... Jeg har brukt pumpe begge gangene og regner med jeg får behov for den denne gangen også..
løv@ Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Den heter avent isis iQ uno, håndholdt elektrisk brystpumpe. I annonsen står det: " Begynn å pumpe manuelt for å etablere din egen personlige rytme. ISIS iQ lærer av deg, og med et trykk tar den over din rytme. Du kan forandre pumperytmen når du vil." Noe mer vet jeg ikke om pumpen, men syntes det hørtes så flott ut..
mensana Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Jah!!! Det har jeg hørt også, Lucia! - visste det var en grunn til at jeg kjøpte den manuelle, husket det nå når du sa det!
It's all about me Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg tenkte akkurat som deg. Endte med sinnsyk brystspreng en av de første morgenene hjemme, klarte ikke røre puppen selv. Mannen min måtte håndmelke meg forsiktig og så bare det ut på kriseshopping av pumpe. Kjøpte Avente sin manuelle som er helt grei hvis du bare skal ha den i tilfelle spreng. Men har du tenkt å pumpe opp et lager å ha i fryseren er den pyton. Kjøpte tilslutt Medela sin Mini Electric og det var som å komme over i himmelen. Dytter den på puppen hver morgen mens jeg slapper av forran tv, og vips så hadde jeg fryseren full.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 jeg skal ha pumpe!! det er fælt å ha brystspreng!! husker jeg satt og håndmelka puppa sist gang.. det var IKKE deilig!! pumpe vil og MÅ jeg ha, men vet ikke hvilken type ennå.. tror det blir den manuelle fra avent. har hørt mye bra om den!! klem, klem
januar mamma 2011 Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har ikke tenkt å kjøpe pumpe. Gjorde heller ikke det med førstemann og glad for det da jeg ikke fikk noe melk. Kommer melka for fult på sykehuset så får gubben heller ordne det for med.
IngyThing & lykkeliten Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 jeg har plan om å kjøpe det...etterhvert. en elelr annen gang jeg har fått lønning. trur dte er kjekt=)
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Kjøpte Avent sin manuelle da jeg fikk junior, og den er helt suuuuuper. Går så kjapt å bruke den, og behagelig er den og så. Da den ene delen røyk, fikk jeg gratis ny del fra Avent etter 2 dager i posten (snakket med dem på apoteket om å kjøpe ny del). Super service.
Snupidupi Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Arva ei manuell avent pumpe fra svigerinna mi... men brukt den lite... Da æ enda va på sjukhuset så fikk æ mælkespreng og en barnepleier foreslo at æ lånt den elektriske pumpa dær... Jesus Krestiansen... det e det dummeste æ ha gjort... fikk hundre ganga meir melkspreng... puppan bei dobbelt så stor og det kjentes ut som de va fylt med singel... hadd ondt bærre æ lea på en lillefinger... så når frøkna amma den natta, så hold æ en klut forran den andre puppen og bærre strauk på den så fossa det ut mælk der å... dagen etter va alt normalt igjen... Etter det kan æ ikke husk at æ hadd så voldsomt med melkespreng nån ganga... e kanskje førr at ingenteng kun mål sæ me den melkesprengen æ hadd på sjukhuset....
Frk. Sol Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Nå har jeg ikke vært gravid før, så dette er ikke noe jeg sier av erfaring. Jeg har hatt jobb hos bandagist, og vet at de her leier ut elektriske brystpumper. Den vi hadde inne var Medela dobbel. Det var denne de brukte på sykehuset. Leietakeren betalte kr 500 i depositum, og så var det kr 150 i uken. Og så kjøper du såklart dine egne beholdere for ca kr 150. Dette fungerte fint for mange siden det var denne de hadde fått opplæring i på sykehuset, pluss at de slapp å bruke en formue på en brystpumpe som de kanskje ikke kom til å få veldig bruk for senere. Du kan jo stikke innom en bandagist butikk i nærheten og høre hva de evt. har av slike ting. Lykke til:))
CiljaS Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg venter og ser til lillegutt er født... Tenker vel at jeg får bruk for det, i såfall får samboer bare dra å kjøpe...
Mooncake Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg avventer kjøpet til jeg ser hvordan melkeproduksjonen blir. Min mor ammet bare noen uker før melken forsvant... Hvis jeg må ha så er det bare å sende sambo til shoppen, regner med at det blir noen slike turer på han da jeg ikke kommer til å kjøpe inn absolutt ALT til barnet er født - ser ann hva jeg trenger. Men, hvis jeg kjøper amme pumpe såblir det ikke Avent, fordi det er bare Avent sine egne flasker som kan brukers til den. Det kommer til å bli en pumpe fra Medela - de kan man bruke på flasker av alle merker.
MM med spire Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg skal kjøpe meg pumpe, men aner ikke om det blir manuell eller elektrisk... Er jo så mange for og imot her... Så vi får se... Har hørt mest "for" den manuelle da... jeg kan kansje ikke amme, siden de vil måle/veie alt babyen får i seg på begynnelsen, så da veit jeg ikke hva som er mest effektivt. Men håper jo å kunne amme etterhvert...
mor77 :-) Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har en avent manuell brystpumpe. Kjøpte den da jeg fikk vår første sønn som er seks år. Har også brukt den til sønn nummer to som nå er 19mnd. Er det noen som vet om det er noe spesiell levetid på disse pumpene? Lurer på om den kan ha blitt for gammel? Den funket ihvertfall veldig bra sist.
Simen og Julie Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 jeg har kjøpt en manuell pumpe... sån hvis jeg skal bort en tur og blir borte såppass lenge at det går ut over måltidene til babyen... og da kan sambo mate den lille og komme litt mere i kontakt med han...
julestjerne Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har to barn fra før og har fått brystbetennelse begge gangene. Tror jeg er ekstra disponert fordi jeg får mye melk, og babyen greier ikke å tømme brystene. Mulig jeg også har litt trange melkeganger. Resultatet blir i hvert fall brystspreng, tilstoppede melkeganger og brystbetennelse. Og det er mildt sagt j..lig vondt!!! Dessuten får man feber og blir skikkelig sjuk! I begge disse tilfellene var det helt nødvendig med elektrisk brystpumpe. Den manuelle fra Avent funket overhode ikke for meg. Det kom ikke en dråpe ut, puppen ble bare sugd inn og ingenting skjedde. Bortsett fra at det gjorde sinnsykt vondt. MEN da jeg lånte elektrisk pumpe på helsestasjonen, var det som å komme til himmelen! Hele brystet ble tømt på null komma niks, og aldri mer brystspreng! Denne gangen skal jeg være føre var, og kjøpe meg elektrisk brystpumpe. Men kanskje ikke Avent sin da, ettersom jeg leser lengre opp her at den ikke fungerer noe særlig bra? Jeg har også kjøpt mange store, gode ull-innlegg og ulltrøye til å ha utenpå der igjen. Alt for å slippe brystbetennelse en gang til! Det sies jo at alle gode ting er tre, så... ; )
M-82 har fått ei prinsesse:) Skrevet 5. oktober 2006 #21 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg fikk brystpumpe fra avent med ei venninne,hun hadde ikke brukt den....Så jeg kommer nok til å bruke den
Minmai Skrevet 5. oktober 2006 #22 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har den manuelle fra Avent og den fungerte bra forrige gang. Fordi jeg ventet med å kjøpe den til etter at jeg hadde fått melkespreng var brystene stenharde, og da måtte jeg håndmelke litt forsiktig først til melken begynte å strømme, og da gikk det greit å fortsette med pumpen. Bryster er forskjellige, så det er ikke så rart at ikke det samme virker for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå