mamma >to gull Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har halvparten fastlønn og litt over halvparten er provisjonslønn.Hva skjer med denne provisjonsdelen når jeg går ut i permisjon?Har jeg fortsatt krav på dette i tillegg til fastlønnen? Noen som vet, evt hvor kan jeg lese om reglene for dette?
findus Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg trur de regner det ut fra et månedsgjennomsnitt eller noe. Du kan jo spørre Trygdekontoret:-)
Tommage♀♂ Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Tror de tar de 6 best betalt mnd av de 10 siste, og gir deg gjennomsnittet av det. Men en tlf til trygdekontoret kan oppklare dette=)
mamma >to gull Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2006 ok - takk for svar:-))jeg har nemlig trodd at jeg bare vil få fastlønnen min når jeg går ut i provisjon og det er bare 300.000,-, men da blir det ikke så ille likevel da:-)) Skal ta en tlf til trygdekontoret..
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Du skal ha alle de pengene som du ville ha fått, om du ikke hadde vært gravid. forskjellen er bare hvem som betaler de. I mitt tilfelle har jeg 50 % fast stilling, 25 % vikariat som går ut, når jeg går ut i permisjon, pluss litt ekstra innemellom, om jeg orker. Min arbeidsgiver betaler 50 %, Trygdekontoret skal betale 25 % og det lille ekstra. På min arbeidsplass, s¨å er det arbeidsgiver som skal regne ut hvor mye jeg får i 25 % pluss gjennomsnittelig ekstra. og skal faktisk regne ut hvor mye trygdekontoret skal betale meg. Altså siden jeg kun har en 50 % fast stilling, er det kun den jeg kan søke permisjon fra.
mamma >to gull Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2006 ok,men trodde at alt det jeg får i lønn, får arbeidsgiver tilbake fra trygdekontoret?stemmer det?ble i hvert fall veldig gald i deg, har faktisk ikke trodd at jeg ville få provisjonen min i tillegg til fastlønnen :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå