Gå til innhold

Permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har halvparten fastlønn og litt over halvparten er provisjonslønn.Hva skjer med denne provisjonsdelen når jeg går ut i permisjon?Har jeg fortsatt krav på dette i tillegg til fastlønnen? Noen som vet, evt hvor kan jeg lese om reglene for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur de regner det ut fra et månedsgjennomsnitt eller noe. Du kan jo spørre Trygdekontoret:-)

Skrevet

Tror de tar de 6 best betalt mnd av de 10 siste, og gir deg gjennomsnittet av det. Men en tlf til trygdekontoret kan oppklare dette=)

Skrevet

ok - takk for svar:-))jeg har nemlig trodd at jeg bare vil få fastlønnen min når jeg går ut i provisjon og det er bare 300.000,-, men da blir det ikke så ille likevel da:-))

Skal ta en tlf til trygdekontoret..

Skrevet

Du skal ha alle de pengene som du ville ha fått, om du ikke hadde vært gravid. forskjellen er bare hvem som betaler de.

I mitt tilfelle har jeg 50 % fast stilling, 25 % vikariat som går ut, når jeg går ut i permisjon, pluss litt ekstra innemellom, om jeg orker.

Min arbeidsgiver betaler 50 %, Trygdekontoret skal betale 25 % og det lille ekstra. På min arbeidsplass, s¨å er det arbeidsgiver som skal regne ut hvor mye jeg får i 25 % pluss gjennomsnittelig ekstra. og skal faktisk regne ut hvor mye trygdekontoret skal betale meg.

Altså siden jeg kun har en 50 % fast stilling, er det kun den jeg kan søke permisjon fra.

Skrevet

ok,men trodde at alt det jeg får i lønn, får arbeidsgiver tilbake fra trygdekontoret?stemmer det?ble i hvert fall veldig gald i deg, har faktisk ikke trodd at jeg ville få provisjonen min i tillegg til fastlønnen

:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...