Gå til innhold

Vet jo at det skjer, men hvorfor skal folk absolutt

Anbefalte innlegg

fortelle meg om at den og den har fått et barn som er sykt, et barn som ikke kommer til å klare seg, at nå sitter de og de ved leie til barnet deres, siden den lille kroppen ikke makter å kjempe mer etc etc.

Jeg VET jo at slike ting skjer, men jeg er bekymret nok for hvorvidt barnet mitt er frisk og ville gjerne blitt spart for slike historier. Det er trist, veldig trist for dem det gjelder og det kan skje alle - men jeg er helt overfølsom for tiden, prøver å få folk til å snakke om noe annet men nei, veldig viktig å fortelle. Så sitter jeg der alene etterpå da, mens tårene triller. Blir lei meg på vedkommendes vegne, selv om jeg ikke kjenner dem og lei meg av redsel for at noe skal skje med nurket mitt.

Ja..var vel ikke noe poeng i å fortelle dette, men jeg synes det er så frustrerende. Jeg har faktisk lyst til å gå rundt i min egen lille gravide verden, der ting stort sett er positive, selv om det er naivt.

Fortsetter under...

jeg er enig med deg

folk skal være forsiktig med å presse på gravide informasjon og historier de ikke har lyst til å høre

dete r det samme med fødselshistorier - mange forteller skrekkhistorier til gravide - uten å spørre om de er interessert i å høre historien på forhånd - det er mange som sliter med fødselsangst, og det utrolig respektsløst å da bygge opp under denne angsten fordi en selv har lyst å fortelle en historie..

akkurat som mange er redde for at noe skal skje babyen og at noe ikke er "normalt" med den...dette tenker de aller fleste gravide på - mer eller mindre

MEN normalen er at babyen blir frisk, sunn - og herlig!!!

*smil* - ja, du har rett, alt går jo vanligvis helt bra og godt er det :-)

Men er enig i at folk faktisk bør være litt vàre overfor gravide. Ikke at man skal behandles som porselen, men det er som du sier, det de forteller kan jo faktisk gjøre vondt verre.

Jeg er selv gravid for 2. gang og slipper unna sånne historier. Selv er jeg veldig forsiktig med å gå i detaljer om hvordan fødselen var, når jeg snakker med gravide kolleger eller jenter som ønsker å bli gravide. Jeg hadde en helt normal fødsel, men det er jo ingen grunn til å legge ut om smerter og skremme folk unødvendig.

huff og huff, dette synes jeg virkelig er taktløst av folk altså!!!

det samme gjelder skrekk historier om fødsel, skikkelig taktløst!!! kjenner jeg blir litt irritert på folk som holder på sånn jeg... husker igjen fra når jeg mistet i vinter også, var 14 dager borte fra jobb, og når jeg kom tilbake var jeg "klar" for å komme meg videre og sånn, men da skulle absolutt alle fortelle meg sine historier om å miste osv........ og det var noe jeg absolutt ikke trengte da, prøvde å hinte, men de bare fortalte og fortalte...... tilslutt måtte jeg bare si at dette orker jeg faktisk ikke høre på nå- jeg vil bare jobbe og komme tilbake til "normalen".

Men det er jo ikke så lett å si at man ikke orker å høre heller da, spes når det gjelder triste historier folk er midt oppi liksom.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...