Gå til innhold

Marthe og Randi har født:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERE SÅ MASSE :)

2 oktober e en nydelig dag å få barn på :)

Jonas ble 2 år den dagen :)

Har tenkt på dokker bimjenten, va jo endel

som hadde termin no å neste mnd. på de siste treffan mine!

Randi, når hadde du termin egentlig?

Elise e ei kjempestor jente allerede :)

Hilsen Elin (som fikk Elise 07.07)

• 2 uker senere...

Takk for det Elin!

Jeg hadde termin 17. september, men det ble oktoberbaby på meg likevel. Akkurat som du måtte jeg settes i gang...

Det skjedde fredag 29. september klokka halv fem på ettermiddagen og klokka ti over halv fem tre døgn senere var lille Alva født bla ved hjelp av vakuumsug...

Man kan jo dessverre ikke velge hvilken type fødsel man vil ha, men 72 timer med rier er jaggu det mest forferdelige jeg har vært med på! Det var rett og slett helt jævlig. Men keisersnitt ville de ikke gå med på ved UNN ettersom de mente det ikke var fare for liv og helse verken for meg eller babyen.

Det deilige er jo at man ofte glemmer (eller fortrenger) vonde fødselsopplevelser og nå koser jeg meg bare hjemme sammen med den flotte dattera mi! Tenk jeg har en datter. Det er så rart å tenke på! :)

Randi

Åjåjåj...

Ja æ trur ingen har godt av rier i 72 tima! Æ ble satt i gang 1. oktober, og Jonas ble født 2.oktober 09.39. (2004).

Hadde termin 19. septemer..

Ble satt i gang denne gangen å, men alt gikk mye fortere og roligere denne gangen.. :)

Alva e et nydelig navn :) Kan tenke mæ du e stolt, å uansett ka man må igjennom for å få dem, så e det jo såå verdt det :)

Kor stor va ho, å bar ho noe preg på å ha ligget for lenge inni der?

Nyt tida mens ho e lita, den går så altfor fort.. Elise har forlengst forlatt nyfødtbabykroppen.. Begynne å bli en ordentlig storbaby..

Ja, det er absolutt verdt alt slit og strev. Og alt gikk jo bra til slutt selv om jeg var utslitt.

Alva var 3466 gram og 49 cm da ho ble født. Overlegen trodde ho var nærmere 4 kilo, men der tok ho feil. Heldigvis...

Ungen hadde det tydeligvis altfor godt i magen min til å ville komme ut.... Men det var lite fostervann, derfor ville de ikke vente med å sette fødselen i gang.

Lurer forresten på om de som må settes i gang har større risiko for å måtte settes i gang ved senere graviditeter også? Var det noe du spurte om da du ble satt i gang for andre gang?

Det hørtes i alle fall bra ut at det gikk fortere og greiere andre gang. :)

Randi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...