Gå til innhold

Mistanke om kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en mistanke om at babyen vår har kolikk, men er ikke sikre. Hva gjør vi? Skal vi kontakte helsesøster eller lege? Hvordan kan de si med sikkerhet at det er kolikk (er jo ikke sikkert han gråter når vi er hos lege/helsesøster)?

Leste også innlegget om KISS/KIDD. Mye der som minner om vår babys oppførsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om min hadde kolikk egentlig, men det var åpenbart at magen ikke fungerte som det skulle. Han skrek mye, særlig om kvelden, krøllet seg sammen og presset mye også når han sov. Lå typisk og sov urloig, gryntet og presset, prompet litt, sov litt, gryntet og presset osv. osv. Kjempeslitsomt for den lille tassen. Hadde sjelden avføring også.

Fikk anbefalt å prøve Minifom og det hjalp en del. Prøvde kiropraktor, men det hjalp lite. Fikk først orden på sakene når vi var hos en osteopat. Kjempefornøyd mamma og rolig gutt!

Skrevet

Slenger meg på her jeg....

Lurer på det samme, Vidunderet på 17 dager begynte å gråte spesielt mye om kvelden fra dag 14, men egentlig trekker hun ikke bena opp under seg, derfor lurer jeg på om det ikke kolikk.

Men hvor lang tid bør det gå før en kan konstatere noe, bør vel ha mer enn de siste fire dagene å peke på liksom????

Hun sluttet å gråte i går kveld når vi satte på støvsugern.....

Noen som har noen meninger/tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...