Spunky, fikk gutt 11.1.07 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Har noen opplevd å ha vondt mellom bena enten de sitter, ligger eller står/går? Jeg har vondt der hvor leppene begynner sånn ca. Føles som at benet bak er veldig ømt. Noen peiling på hva det kan være?? Jeg har begynnende bekkeløsning. Hittil har det vært smerter og murring kun bak på meg. Vet jo at man kan ha vondt fremme også, men det skal jo da være over symfysen smertene skal sitte, og det er ikke der jeg har vondt nå. Jeg har også hatt en liten blødning idag. Friskt blod, men mer rosa enn rødt.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Tja, kjenner igjen "vondtene" mellom beina, men for meg er de der bare når jeg står. Syns faktisk det hjelper hvis jeg jogger/går fort eller sitter/ligger. Bare veldig vondt når jeg står. Rart kanskje, men med nr 2 og 3 utviklet jeg bekkenløsning og da var det mer vondt hele tida. Tror at jeg også da hadde " samme type vondt" som jeg har nå når jeg står, og som du beskriver; bak samt mellom beina (og litt smertestråling nedover på innsiden). Har heller ikke vondt ved skambeinet. Blødning hørtes jo litt mer skummelt ut, selv om det også kan være vanlig. I sist svangerskap fikk jeg en bitteliten blødning hver dag ca uke 17 (friskt blod, mer rosa enn rødt). UL et par uker senere viste at morkaken var delvis previa/forliggende. Den trakk seg imidlertid fint opp etterhvert som livmoren vokste. Vet ikke hvor langt du er på vei, og om du vet hvordan morkaken ligger, men du kunne jo tatt en telefon til jordmor og snakket om begge de tingene du nevner i innlegget her.
Spunky, fikk gutt 11.1.07 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2006 Takker for svar! Jeg er 26+6. Idag har jeg vært til UL i forbindelse med et forskningsprosjekt som jeg deltar i. Junior har det helt fint, morkaken lå der den skulle (oppe og bak i livmoren), fin blodgjennomstrømming i navelsnoren og i blodkarene til livmoren. Blødningen fikk jeg før denne UL. Oppdaget den rett før jeg dro, men den var så liten så jeg sa ikke noe til de jeg var på kontroll hos. Dumt...! Vet ikke hva den kan komme av. Ikke har jeg stresset eller overanstrengt meg. Heller ikke hatt sex. Bør man kontakte føden uansett farge og mengde på en blødning når man er kommet så langt som meg?
findus Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Sikkert lurt å ringe lege eller jordmor i hvert fall, så slipper du å bekymre deg mer hvis det ikke er noe farlig:-) Og er det fare for at det er noe, kan de jo fortelle deg det også... Masse lykke til! Si åssen det går, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå