Gå til innhold

September: Twin74 har født:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom vesla, 6 dager over termin, den 29.september kl. 08.43. Hun er en deilig jente på 3910 gr og 52 cm lang. Hun hadde også en hodeomkrets på 36 cm.

Fødselen var lang og slitsom, hele 12 timer på fødestua, og hun ble til slutt tatt med vakum. Det var hektisk på fødestua til tider da hjertelyden hennes ikke var helt bra til tider. Fikk epidural etter ca 7 timers slit og fikk da slappet av. Var helt utslitt og ingenting skjedde...De tok vannet og mormunnet ble da tykkere og alt stagnerte på 5 cm...Med drypp og epidural jobbet likevel kroppen bra og like før vaktskiftet på morgenen hadde jeg 8 cm. JM hjalp da til meg å skyve den siste kanten vekk med hjelp fra meg som presset for harde livet samtidig. Ny lege og jm kom inn etter vaktskiftet og bestemte seg for at denne babyen måtte komme nå:-) Vakum er ikke så veldig behagelig, men det gikk greit! Vesla var ute etter to pressrier og mor og far var da helt overlykkelige og utslitte. Føltes ut som om jeg skulle sprekke og ventetiden på den andre pressrien var utrolig vond og laaaang, men det går over da du kjenner at dette går riktig vei. Måtte bare sy et lite sting og kom fort i fin form etterpå. Var på barsel i to dager og nå koser vi oss hjemme alle fire:-))

Lykke til dere alle som ikke har født ennå og selvfølgelig også til de som allerede har født!!!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...