Phobia Skrevet 4. oktober 2006 #1 Del Skrevet 4. oktober 2006 Holdt på å dø av latter da jeg fant den her:) Du vet du er gravid når..... -frokosten består av en boks ananasringer og et glass o'boy. -du kan spise en hel pakke Tom&Jerry-kjeks selv om du er dritkvalm. -samboerens joggebukse og t-skjorte er et naturlig valg av antrekk. -du sniker deg til å sove 5 minutter på do på jobben. -du leser innlegg på BiM om alt og ingenting mens tårene triller. Kommer ikke på mer akkurat nå, kan du dele dine hverdagslige erfaringer med å være gravid? Jubalon -når samboerens treningsbukse er for liten... Selma 28.06.06 -når du ikke forstår hvorfor de rare blikkene etter du har pakket i deg 6 kokosboller på 10 min. SuperGlad*høygravid* -når nugattiboksen går ned på høykant-med teskje! vannmann 73 venter prinsesse - når du står foran speilet hver dag for å sjekke om du har fått mage.. Amalita+lillegull - Når du venter på at magen skal bli stor så alle ser den! Mizzi_med_baby_i_magen -- Når alle som går forbi deg på gaten ser på deg og smiler bredt:o) hkath*venter tulle 3.mai* - du tar deg i å stryke på magen din og smiler mens du står i meterpåmeterlang kø på butikken.. - Farter butikker rundt for å finne rett type godteri, eller for å få tak i vannmelon i januar... - du studerer alle barnevogner du ser, og må ta deg i å ikke gå bort til de som triller og spør om de er fornøyde med akkurat den vogna... Supergirl ♥050706♥ - det er helt greitt å spise boller til middag Supergirl ♥050706♥ - du studerer alle barnevogner du ser, og må ta deg i å ikke gå bort til de som triller og spør om de er fornøyde med akkurat den vogna... mannen min og jeg ser langt etter alle barnevognene, men han går faktisk bort å spør om akkurat det. hvem er gravid her.... - når du begynner å gråte fordi noen spør om hvordan dagen din har vært, og ler når de spør hva som er i veien, for så å gråte når de bare smiler til deg på den forståelsesfulle måten. - når du ser gravide mager over alt. ღsjigaღ Hehehe akkurat det med å snike til seg fem min. på do på jobben er jo helt meg.... Da er jeg glad det ikke er skjult kamera der. Føyer til: -du plutselig tilbyr deg å fylle bensin på andres bil. Jeg syns det er den beste lukta på denne jord.... Soon2B Tar tak i mann/sambo/kjærstes skuldrer, rister løs å skriker: jeg skal ha sjokolade, nååååå!!!!!! Mimsen80 -våkner midt på natten å skriker kraniebrudd på samboeren om at NÅ vil du ha wienerbrød... (gjorde det lørdags natt...) Funka helt fint det )))) vinterbaby -frokosten består av sjokolade... -alle genserne plutselig er over navleregionen.. -når tårene triller over reklamefilmer -du lukter alle slags lukter ingen andre lukter... jeanette_m/prinsesse_8juni - griner av tv serier - MÅ ha godis hver dag - å som også er sagt fra før, studere magen i speilet flere ganger om dagen!! (det gjør nemlig jeg) hihi ) Maya1986 ~31.05.06 prinsesse~ -du legger ut om vektøkning, søvnmangel, mareritt, diller og unevnelige plager til "hvem som helst". -du blir kjempefornærmet hvis noen kommenterer hvor mye du har lagt på deg helt uoppfordret. -når svigermor vil hjelpe til blir du irritert og synes hun er en pest og en plage isteden for å sette pris på en hjelpende hånd. Jubalon - Når du spiser lunch med ikke-gravide venninner, og de stirrer rart på deg når du kaster i deg 2 store baguetter med ost og skinke, og likevell har goood plass til sjokolade etterpå! - Når du setter deg ned i en stol, og jakken din rakner i siden, fordi magen har blitt for stor for jakken. PMS,nr 2 kommer i juni♫ Når du står i kø og ikke skjønner hvorfor ingen slipper deg fram.... HALLOOOOOOOOO.........Jeg er tross alt gravid lissom!!!!!!!! junibebis5 Også må jeg innrømme at jeg har lurt på om det går an å lære hunden min å hente noe å drikke til meg.....Og for ikke snakke om lage mat til meg... Hvorfor må jeg reise meg opp av sofaen lissom.....??? Hvorfor kan ingen ta hensyn??? hehe:) junibebis5 - når du plutselig legger merke til hvor mange andre som også er gravide. Du ser dem aldri ellers, men nå "popper" de opp overalt. Amalita+lillegull -når du kikker ned på tallerkenen og oppdager at 4-5skiver har forsvunnet og du ikke kan huske å ha spist alle! endelig gravid! (13.07.06) -når du bruker en halv time ekstra i dusjen for du har problemer med å nå ned til leggene med høvelen! -når "alle" skal ta på magen din! -når du griner fordi du ser en barnefot! -når du raper mer enn samboeren. når du sitter på fanget på samboeren og han ikke klarer vippe deg av,hehe! -når du er redd for alt og ingenting! -når du griner av dr.phil endelig gravid! (13.07.06) - når samboern som ellers lukter deilig stinker noe helt avsindig frastøtende samme hva slags godlukt han fortvilet ifører seg - når du bare MÅ sove før klokka blir ti på kvelden - når det aldri har vært så godt å få tisse når man virkelig må som nå... - når svigermors velmenende råd bare oppfattes som kritikk av egen fremtidige evne til å bli en god mamma - når alle tidligere favorittmåltider plutselig smaker døden og du plutselig mye heller må ha ..... (fyll inn med egen dille, for min del POTETER) hihihi :-D lillepersille m junigutt! -du har besøkt alle veikro- og rasteplass-doer mellom Oslo og Trondheim (på samme turen....) timsi (♥med ny bebi;o) - Når hvitløk er æsj æsj og ikke nam nam - Når maten ligger og ulmer i magesekken flere timer etter at du har spist.. - Når familie og venner plutselig begynner å spørre "hvordan går det med deg da?" i en medlidende tone. - Når en ser lengselsfullt etter barnevogner på gata... - Når en kan begynne og grine uten å kunne fortelle hvorfor en griner - Når en reklame for Lørdagspizza kan ødelegge en hel lørdagskveld - Når det etterhvert ikke passer seg å dra på byen og danse.. Og sist men ikke minst: - Når en kan sitte i timesvis på BIM.. Sirimor *251006* Når mannen har funnet frem nøkler og lommebok, samt begynt å ta på seg sko før du får fullført setningen; "åååhhhh, NÅ fikk jeg lyst på..........." førstebaby03.09 -når fisene dine lukter så fælt at mannen din ikke vil ligge på samme soverom som deg verpe-hønå - når du seriøst vurderer å gå tur med katta i den nye barnevogna - når en 200 grams stratos fortæres uten større problemer, en helt vanlig hverdag - når sambo trenger sov-i-ro i ørene pga din øredøvende snorking - når distansen ned til egne føtter for å knyte skolisser virker laaaang - når du utvikler en egen teknikk for å komme deg ut av sofa'n og senga Solsikke-81 [ -Jeg gikk inn på et apotek når jeg var åtte måneder på veg... Full av faen spurte jeg om de hadde graviditetstest... hehe.. (Skulle egentlig ha urinprøveglass... ikke så morsomt) Du vet at du er gravid når du har så dårlig humor som jeg.. Lillo83 -når du sikler så mye om natta at du må ha klut på hodeputen.... Skikkelig moro tråd!!!!!:) Adalis ler så jeg gråter!!! genialt!!! -når det føles helt naturlig å fylle opp et 0,5 litersglass kun med isbiter og knaskre på det..... -og ja....nesten bli sint på de på butikken siden de ikke får inn vannmelon i januar..... -når du svarer ;noe med bacon, hver gang mannen spør deg om hva du vil ha til middag;-) nr 2 kommer august 06 -"når du kikker ned på tallerkenen og oppdager at 4-5skiver har forsvunnet og du ikke kan huske å ha spist alle!" Helt utroli men sånn er det... -Når du skal barbere deg nedentil å må hå speil..... Dobergirl Denne tråden var morsom!! =O) - når du våkner om natten og må på do for tiende gang... - når du kan kikke på de nydelige babytingene du kjøpte for n'te gang mens tårene triller. Frk. Hattifnatt -du står i døra på parfymeriet og roper inn at noen må komme ut å hjelpe deg, du kan ikke gå inn for da spyr du av alle luktene... Jubalon -når du kjefter samboeren din opp fordi han skal ha vorspill, og du kommer hjem til nyvaska hus. (de vaska før de dro ut) =) black mambo - når ingen ser deg i øynene lenger når dere møtes, men på magen din - når du må be andre plukke opp ting du mister i gulvet fordi dersom du gjør det selv kommer alt du har spist opp igjen. - når du går inn og ut av babybutikker og bare smiler. Sam I Am Du ligner mer og mer en gås for at gålaget ikke lenger det samme... Når sexlysta er dratt på ferie på ubestemt tid.... Man kunne tenkt seg en oksygenmaske for det er så tungt og puste... Barn12mai er høygravid:) -når du ler og griner på samme gang fordi denne tråden bare var så fantastisk:-) Mumintrollet, snart 2 gutter - når du våkner av at lakenet er vått, men det er ikke vannet som har gått. Det er puppene som lekker! - når du drømmer om at du føder en kattunge, og det er HELT naturlig - når du står foran speilet og tar bilder av magen din hver uke:-) - når alle kollegaene dine smiler og kommenterer hvor god og rund du er blitt! loan-22.06.06 [ Jeg og har drømt om å føde kattunge ) var så fin atte ;o) Meg-med-jente-i-magen -å nyse til du tisser deg ut er en del av din nye hverdag. Jubalon - du får panikk når det bare er en saftis igjen i fryseren - går i selskap i mammas adidas slippers, som er tre nr. for store, for det er det eneste som passer på føttene - ber dama i informasjonen på kjøpesenteret passe jakka di mens du handler, for ellers renner du vekk - synes at herreboxerne på cubus er et naturlig undertøysvalg h - du er missunnlig på alle som klarer å hoste eller nyse UTEN å prompe samtidig - du står opp om natten for å tisse og det kommer så lite at du lurer på om det i det hele tatt er vits i å tørke..... Og du reiser deg for å trekke i snoren, og da renner det. Er det bare meg forresten?!?! - du gleder deg til å våkne om natten av INTENSE smerter, eller annet som tyder på at fødselen er igang - når du gråter av nyhetene og reklame - når absolutt ALLE rundt deg har ubeskrivelig dårlig ånde mammo25 -når kjæresten som du var så forelsket i plutselig blir en stinkende ekkel gris som ikke forstår deg -når alle kaller deg stor og du ikke tar deg nær av det :-/ -når til og med glamour blir en tårevåt seanse hver dag... -når man kan være storforlangen til sambo og ikke ha dårlig samvittighet -når man ligger og kjefter og smeller på sambo i søvne Lenamoren - når du må sette deg ned i dusjen for å kunne shave leggene og må rope på sambo fordi du ikke klarer å komme deg opp igjen på egenhånd og han må dra deg opp mens vannet spruter ut på gulvet - når du kommer hjem fra butikken m en pakke newborn bleier som du bare må prøve ut på bamsen som skal prøve sitte det nye bilsetet - når du sitter på nettet for å finne ut hvem som produserer den isen du har lyst på og hvilke kiosker eller bensinstasjoner som selger de sent en søndagskveld vår*første*i*juni - du strutter stolt med magen foran speilet og spør sambo : Er jeg fin nå? ( før trakk man inn magen og spurte det samme...) mybaby - når du tar av deg sokkene på kvelden og det ser ut som noen har knytt et tau hardt rundt de...skikkelig innoverhakk - når du på en uke plutselig får appelsinhud på de ellers stramme og fine bena (kanskje bare meg...) vår*første*i*juni - du hele tiden ser deg rundt og venter på at folk skal komme bort å prate eller smile til deg. hvertfall gi deg oppmersomhet.. er tross alt gravid liksom... maibaby:o)*venter prinsesse* ..sambo kommer hjem og spør om den tomme isboksen er den samme som han fikk med seg hjem fra bestemor tidligere på kvelden, full av hjemmelagde lefser.. Å du må tørke bort smørkremen rundt munnen før du svarer.. "hæh...?" å kikker så misunneli på brusa han holder i hånda at han sier du kan få den.. -Lina 04.05.06*HØYGRAVID* -Svar på dette -du "glemmer" å vekke samboeren etter middagsluren slik at du kan sitte på BiM hele kvelden. Hihihiiiii Dette ble morsom lesing, man ser verden på en annen måte når man er gravid -det er sikkert!! Godnatt :-) Jubalon ...når 7th Heaven plutselig blir en GOD serie som rører de innerste strengene i deg.. Maika&Laika - du har så lyst på sjokoladen som ligger hjemme at du får vondt i hodet helt til du får spist den.. ;o) m0cca - man ler så man får vondt i magen, bare at magen er ikke lenger er der den pleide å være, men et sted rett under puppene. . . hellena ... når en seriøst vurderer å skjelle ut betjeningen på Rema 1000 - de har jo verken Lakrisal og cultura med bringebær!!!! ...når en nydelig mandagskveld går med på å tvinge samboeren til å kjøre Østfold rundt etter Lakrisal og cultura med bringebær... .. når en til slutt (etter mye leting etter de aktuelle varene) tar til takke med en pakke godt og blandet, som faktisk inneholder både lakrissmak OG bringebæsmak.. ... når en skål med Godt og Blandet på merkelig vis forsvinner for mine øyne, uten at jeg egentlig kan erindre at jeg har smakt på de med lakris eller de med bringebær... Sirimor *251006* - Du skjeller ut din kjære uten god grunn. -Og han ikke reagerer på det lengre. -At søvnen er i perioder. -At det tar minst 5 minutter å reise seg fra sofa og seng, og ett par minutter til å få bekkenet igang nok til ikke å snuble av gårde. -At å være sulten i matbutikken fører til handlevogn med topp på hvor halvparten ikke var planlagt, og heller ikke er så sunt. -At man blir litt snever i samtaleemnene så det blir vannskelig å snakke med gamle kjente man treffer på. -At man kan bli sint fordi maten som er laget til en faktisk er frastøtende (og man har ganske sikkert sagt i fra....) Dailis Når man drømmer om å ligge på magen. 3 Uker Igjen - når en synger musevisa til "magen" i april - når en bretter ned buksa og begynner å klø på magen inni butikken lille spire i mai er Høygravid - når du står opp midt på natta for å smelte en kilo sukker i stekepanna fordi du har såååååååå lyst på "knekk".... Mmmmmmmmmmmmmmmmmm..... Karine får gutt Når sambo sender deg i butikken for å handle fliser fordi da blir de automatisk båret ut i bilen av kjempe mange hjelpsomme kvisete ekstra-hjelper Hadde han dratt sjøl måtte han nemlig hatt båret 900 kilo med fliser sjøl Karine får gutt Når man stolt skryter av at man ikke har noen strekkmerker på magen, så plutselig får man montert helfigurspeil på veggen, og området under navelen kommer til syne.... Da fant hvertfall jeg ut at området under navelen ser nå ut som et kart over diverse naturstier eller lignende... Karine får gutt - du ber mannen ta med seg en stooooor Crispo hjem fra butikken og når han endelig kommer så har han med seg en liten Stratos..... Alle menn burde skjønne at det er feil. Veldig feil..... - du vet hvilke butikker i Oslo, Ski, Arendal og Kragerø som har toalett... - Hvilke stasjoner på strekningen Ski- Oslo S, som er betjente- fordi du trenger fortsatt en do... - Når du brekker deg av parfymen til svigermor! - Matlaging i butikkene burde vært forbudt... -Mariekjeks er godt.... ♥Mamma2gang?♥ - du lar sokken du mistet ligge på gulvet og tar en ny fra skapet,, du kan alltids plukke opp den mistede sokken neste gang noe annet detter på gulvet på samme sted.. Bedre å samle opp litt, det er jo sååå langt ned til gulvet jo.. hehe -du må få mannen til å kjøre deg til jobb de siste ukene før permisjon, for du når ikke ned til seteregulatoren i bilen, det må være et et mannfolk som har plassert seteregulatoret foran setet mellom beina... Loise77 1p -panikken sprer seg når du endelig skal på påskeferie. Hvor langt er det til butikken som er åpen? 2 timers kjøring. Javel. Trenger vi å ha med så mye klær da, har fremdeles ti poser med mat som skal pakkes i bilen. siricilla -når mannen din tvinger i deg kiwi og brokkoli for han er bombesikker på at det er løsningen på alle verdens problemer og jernmangelen! -når navlen din blir venneflokkens nye tema! -når det føles helt naturlig å snakke om utflod,slimpropper og vannlating! -når du tvinger samboeren til å prate med lys stemme til babyen i magen for du er overbevist om at babyen hører det mye bedre! -når noen spør åssen det går i svangerskapet og du sier det går helt topp mens halsbrannen brenner i halsen,hoftene verker og du er full av gass! -når mannen din overvåker hvor mye melk du drikker for han er sikker på at du får i deg altfor mye! -når du får dårlig samvittighet for å ha glemt tranen en dag,spist for mye godis,spist for lite frukt...lista fortsetter og fortsetter. -når du ser et barn med en sjokolade i handa og du har lyst å gå bort å be om en bit! - endelig gravid! (13.07.06) -mannen kaller deg "big mama" og du et halv sekund vurderer om det er et kompliment eller en fornærmelse... -nettopp "big mama" kan føre til latter det ene øyeblikket, aggresjon i det neste, for så å ende i gråt.... -du tømmer et helt tomatsildglass til frokost, og bedyrer at disse glassene lages altfor små.. -det er slutt på å ha noen form for søtsaker liggende i skapet. Det forsvinner på mystisk vis... phantombaby ..når du spør sambo om han ikke kan gå å legge seg på sofaen, dobbeltsenga har plutselig blitt for smal for dere begge.. ..når du våkner midt på natta med trøtte å hovne øyne, men bare er nødt til å lage til ørten brødskiver + en liter melk og o`boy.. Lykke-Lina 04.05.06*HØYGRAVID* ...når du har en ferdigpakket bag stående i skapet i flere uker til ei reise du ikke vet når du skal på (turen til føden) ...når du begynner å gå på "blind date" med andre damer, utelukkende av den grunn at de har mage og er på BIM. (BIM-treff, skikkelig skummelt første gang, men heeelt avhengig av disse jentene nå!) Ingunn (",) H ..når magen din rumler, men lyden ikke kommer fra mellomgulvet lenger, men et sted nesten bak ved ryggen.. *skvise mamma`s organer* Lykke-Lina 04.05.06*HØYGRAVID* ...eller når du tenker nøye gjennom hvor du skal parkere, for å slippe unna de høyeste parkeringstakstene, for så å GLEMME hele betalingen. isiss gutte-mamma`n 13uker til -Får plutselige innfall hele tiden, og sambo sier "du har blitt så rar..." -Friskis kan inntas som frokost, lunsj og middag! -Når tanken på en vanlig middag er helt avskyelig... -når en reklame kan få deg til å nesten henge over doskåla (lørdagspizza) -når en helt normal aktivitet blir vurdert opp og i mente, "kan det være farlig tro??" -når en fødselshistorie kan få deg til å grine å grine å grine... lykkeliten<3 *november baby* -føttene er så fulle av vann at tærne ikke når bakken når du står... mammavivi Når du lager 1-2-3 sjokoladekake kl 0100 og spiser halve selv Når du kranger høyrøstet med sønnen om PC en slik at du kan komme på BIM Når du kjører fra hytta og hjem i sinne, for så og retunere igjen like blid morgen etter - en 6 timers furtetur Når du går hjem fra fest kl 24 og synes alle rundt deg snakker tull og er utrolig dustete Når du får en deeeilig god følelse etter å ha våknet fra drømmen der du hadde et lite nurk i armene dine..Denne gangen var det sant!!! oktobermamma :-) - når mannen ikke en gang hever ett øyenbryn over at du synes det er den mest naturlige ting å gå bananas over at melka er sur... - Når mannen synes det er naturlig å kjøpe ny spillkonsoll.... og tv..... til den lille... Frk. Hattifnatt - når du våkner lykkelig og faktisk tror at rulletrappa du drømte gikk ned til kjelleren er der... HappyS! Ha, ha, ha. Tørker tårer og gleder meg til å få oppleve alt dette en gang! Stå på jenter :-) 1000 tanker - Når du står opp tidligere om morningen for å lage hjemmelaget milkshake til frokost. - Når du står opp igjen etter du har lagt deg om kvelden for å reise å kjøpe hamburger eller pizza. - Når du er ute å går tur for å trimme, med masse snop i lommen. ♥gravid + en jente♥21.10 En ufattelig bra tråd.Tørker tårene og ler videre:0) idefix -Når du blir sååå sint at du kaster fillen på sambo når han sier at du ikke må la varmevannet stå å renne... -Når du blir sittende i timesvis på BIM ennå du vet at du må levere inn en oppgave du ikke har begynnt på, i morgen:/ -Når en dag sjokolade kan være livet, men den neste blir du kvalm bare ved tanken... -Når du tar deg selv i å smile bredt til andre gravide, selv om det ikke synes på deg selv i det hele tatt! -Når du stirrer alle barnevogner i senk.. -Når du griner av Teddybjørns vise..hihi.. En engel i vente:) ...du synes litt urinlekasje er naturligste ting i verden og helt til å leve med ...du synes absolutt alle rundt deg har blitt frytelig tynne og du lurer på om det forgår en slags kollektiv slankekur rundt deg... litenenimagen - Når du må sjekke dopapiret etter du har tørka deg (hver gang). - Når vondt i venstre lilletå garantert er et sikkert tegn på fødsel. murmeline -veden du putter i ovnen lukter tran... -å åpne kjøleskapet utgjør en viss risiko for å måtte springe på do -du putter en genser under sommerkjolen for å se åssen det vil bli når du får mage... milla86 - når du må ha noe du ikke liker. - når du sender mannen din ut etter ceese burger, fordi du må ha det, og når han endelig returnerer med en deilig burger takler du ikke lukten og forter deg å kaste den helt ut for den forbester huset. og du fortsatt er sulten og vil ha mat. - når du er sulten selv om du har halsbrann og nesten er kval og gjerne vil ha noe kliss som krem, miklshake. sjiga nr.2 i november -du ringer din beste venninne midt på natten for å fortelle at kjæresten din snudde seg etter en blondine og du lurer på om det er vits å være sammen med han mer. Jubalon -når du sitter og fortærer ett kjempemåltid mens du funderer på hva du skal spise neste gang og evt dessert... termin 28.juli ...når det første du tenker på om morgenen er hva du skal spise til frokost, lunsj og middag i dag ...når påskeegget er tomt allerede før påsken har startet! ma-79 med jente i vente 5/5:-) - du kan sitte å oppdatere skravlesiden hvert minutt i håp om at det er kommet nye innlegg under denne tråden;) - og det er helt normalt at alt som skjer av ting som er gale er alle andre sin feil, alle andre!!! - at det er helt normalt å ha sjokolade gjemt innen rekkevidde fra sengekanten, og spise dette før en står opp, for så å prestere ved frokostbordet at en Så Absolutt ikke eier appetit... babyen min kommer 15.mai:) -sambo er den teiteste i verden -ingen forstår deg!!! -du sitter leeeenge på BIM -Når du TRENGER esso baguett! -Ingenting er bra nok, å du vet bare ikke hvorfor -ikke fatter hvorfor lost er bare en gang i uken -Du bare MÅ ha moreller, du driter i om det er sesong!! -du må på do!!!!!, og sambo selvfølgelig er der inne å gjør nr 2!!!!!!idioten -det kommer kviser.... -dy synes stor mage er NYDELIIIIiiG c&r *baby 25 februar* -når en stadig oppdager at en har dultet borti ett eller annet med magen uten å ha merket det! -når en ser ned på magen etter endt måltid og finner halve måltidet der! -når magen fungerer som tallerken og glass-støtte! -når du tuter og tuter av ingen grunn og har lyst å fortelle hele verden hvor glad du er i dem! -når det er en rar knott der navlen engang var! ...mannen helt plutselig har begynt å spise på en skikkelig irriterende måte! ...du blir så lei deg at du griner fordi mannen ikke var med i kassa da du kjøpte den aller første bleiepakka. ...man står foran en åpen kjøleskaps dør og ikke husker hvordan man havnet der. ...du får fotmasasje hver kveld uten å spørre om det:) ...mannen bruker deg som unnskyldning for å slippe unna kjedelige invitasjoner og sammenkomster. med gutt utenfor magen:) - Når du kan reise hjem fra den kjedelige festen før midnatt, uten at noen synes det er rart... Frk. Hattifnatt ..brenner deg på magen fordi avstanden du alltid naturlig har holdt til armaturet i dusjen plutselig ikke er langt nok unna til å unngå det. ...du sjekker skravlesiden på BIM før du sjekker mailen din, eller noen andre nyheter i resten av hverden for den sags skyld.(og derfor må svare samboer, "neeeeeei ikke så mye spennende", når han spør deg etter at du har sitti forran pcen hele kvelden, om det skjer noe spennende i verden.) isiss gutte-mamma`n 13uker til Spiser en heeeel boks med seterrømme til tacoen...Hihi.. Cathrine82(fikk guttebebi 2.1) Du vet du er høygravid når: -Du må sikte for ikke å henge fast på vei inn i dusjkabinettet... -Du går med hårete legger fordi du holdt på å rive krana ut av veggen sist du skulle reise deg i dusjen... -Du kan ikke vente på å få fryktelig vondt... (alle som vil føde, rekker opp en hånd...;-)) comane og Cara Linnea 10.3.06 [ - Når du har laget deg en liten trapp slik at du kan komme deg opp i badekaret. 3 Uker Igjen - Når du vurderer i skjære ut en bit av middagsbordet slik at rekker fram til maten 3 Uker Igjen Man ser gravide overalt det kryr jo av oss=0) Når jeg snart ikke kan knyte skolissa=0) Når folk tar meg på magen og jeg selv tar meg selv i å stryke på den overalt=0) Går på toalettet HELE TIDEN=0( solsikke76FÅR PRINSESSE(uke33) - Når du kan spise et helt brett med hjemme laget sjokolade muffins uten å ane at du egentlig har spist dem, så du lager et brett til Maya1986 ~31.05.06 prinsesse~ [ -når gutter i sin beste alder kvakker når du endelig har klart å "vagge" forbi. -når du våkner etter en times søvn og lurer på om du skulle ha snudd deg,men sovner igjen og våkner etter enda en time og ennå lurer på det samme. monroe - mannen din jubler når du forteller at du er kvalm Toti - når du kaster opp etter et glass brus... og kullsyren er med på vei opp også... - Når du må åpne en ny melkekartong hver gang du skal ha melk, for de som er åpna lukter og smaker "kjøleskap" - Når du har en liste over hva som er pyton og kaste opp og hva som går greit... (tunfisk og sjokolade pålegg er noe av det værste..om noen lurer) - Når det eneste man spiser en brød og vann. for ved alt annen kommer halsbrann - Når man våkner om natten og må dunke beinet i gulvet pga kramper i leggen. vinterbarn? - du svarer "Ja, hvis jeg klarer" (pga lukten i grønnsaksavdelingen i butikken) på spørsmål fra sambo om du kan kjøpe gulrøtter med hjem (og ikke klarer det, men må storme ut fordi synet av løk gir brekninger) termin i mai - når det rumler i magen, bak i ryggen eller under ribbena. - når man ikke lenger er sikker på om det er en prump man skal til å slippe. - når samboer lager så vannvittig irriterende lyder om natten at han rett og slett må legge seg et annet sted for å skape fred. - når samboer blir tvunget til å vifte med dynen helt til prumelukten hans er vekk, midt på natten. - når man kjøper sitt første par isbrodder, støttestrømper og ulltruser for å unngå urinveisinfeksjon og samtidig syntes det er litt stas. Siwi:) Når man kaset opp på gulvet i matbutikken fordi de har ferskvaredisk. Når det ene beinet pluttselig blir hengende etter og du på en måte må slepe det etter deg hele veien hjem når du er ute å går tur. Når du regner etter så er alt du har spist hele dagen 12 brødskiver med nugatti. Når du finner ut at det aldri går en eneste reklamepause uten at de må nevne pizza. Når sambo må spise sønndagsfrokosten sin alene mens du henger over doskåla fordi du skulle være snill å lage egg og bacon til han. Jegharguttebassimagen - våkner opp og jubler over at du ikke har blitt vekket av halsbrann en eneste gang - våkner opp og må LØPE (så godt det lar seg gjøre) til do fordi noens hode dytter veeeeldig på urinblæra måtte bare tilføye et par ekstra og holde tråden oppe lillepersille m junigutt! *ler så jeg griner* Denne tråden er hysterisk!! - du kjenner deg igjen i utrolig mange av beskrivelsene over - du glefser til sambo der du ellers ville sagt ja, kjære - griner til Tore på sporet bare fordi du ser at de som er i studio griner, uten at du har sett hva saken dreier seg om Lofoten -du har mareritt om at kjæresten er utro, hvorpå du går å glor olmt på han hele neste dag og lurer på om det er din kvinnelige intuisjon som prøver å si deg noe. -kjæresten sier du er vakker og du glefser tilbake "NEI!!! Jeg er TYKK!!!" Jubalon -du raper og fiser hele dagen uten at mannen reagerer lenger. -du bruker en halv dorull hver gang du gjør nr. 2 og får likevel ikke tørket vekk alt. -du ikke rekker å svare på telefonen fordi det tar så lang tid å komme seg ut av sofaen. -du må lirke deg sidelengs og på skrå for å komme inn i dusjkabinettet. karinemor - 24/4 -hvis sambo er på badet samtidig med deg må du sitte på do å holde deg 5-10 sek før du tør å slippe ut tisset for å være sikker på at ikke prompen kommer ut samtidig -når du venter og venter på mage..og ingen kan se DEN store kulen du faktisk har fått -når det er helt naturlig å snakke om slim,sopp,luft i magen og manglende sex men hvem som helst -når det blir naturlig å høre på andre som har gått gravide,kanskje for ørten år sidens problemer de hadde under svangerskapet som slim,sopp,luft i magen og manglende sex -når du blir irritert over alle som ringer og maser hele dagen..og blir dritfornermet hvis plutselig ingen bryr seg -når du velger joggesko i stedet for støvletter for du orker ikke tanken på å bøye deg for å dra opp glidelåsen og den medfølgende halsbrannen. -når du kan sitte timesvis og brette babyklærne i komoden om igjen og om igjen..dag etter dag -når du henger de nyvaska babyklærne slik at de er mest synlig for alle som skal komme på besøk -når du kjører på tur med babysetet i bilen 3 mnd før fødsel..bare for å teste om det funker i bil..og du må kikke i alle butikkvinduer på speilbildet av bilen for det er sååå søtt med barnesetet bak -når du drømmer hunden er far til babyen -når hunden har prøvd babyseng, bilstolen, babyvogna...... m-marikken24.04.06*høygravid* Dytter denne jeg, latteren satt løst da jeg leste den =) Annette24m/jenteengel i himlen Haha! Denne var utrolig morsom! *dytte* T r I n E m O r ...både du og mannen din synes hele kroppen din LEKKER: tårer fra øynene, sikkel fra munnen om natta og melk fra puppene i tillegg til at man er tissetrengt i det øyeblikket man reiser seg fra do! Kåa ..at du befinner deg hulkende på vekta over antall nye kilo ..at du ikke kan se tissen din lenger ..at du til stadighet går rundt med ymse flekker på genseren over mageregionen uten å ha lagt merke til å ha sølt noe som helst ..at du må be mannen din barbere leggene dine (og for første gang la han se hvilket katastrofeområde det faktisk er..) ..at puppene uten bh plutselig har gått fra ok B til lang C ..at mannen din kaller deg lille flodhestbabyen min og du synes det er søtt ..at du to mnd før termin brenner etter å sette opp sprinkelseng (på et ellers trangt soverom) så du kan ha noe å re opp i ..at du har egen hemmelig boks på kjøkkenet fyllt med kakao og godis ..at du føler deg ille til mote om du vandrer gatelangs senere enn kl 21 en lørdagskveld ..du blir helt gal på å få pusset opp huset ferdig osv osv synnøvesolbakken ..når mannen må få filt opp flere sett med bilnøkler fordi du glemmer hvor du la de du brukte isted.. ...når du helst vil låne doen hos naboen for å tisse fordi doen hjemme bringer frem minner om uke 1 til 12.. ...når du skyter inn enn komentar om hyppig vannlating midt i venninnenes prat om gårdagens fyllesprell.. - når all mat sambo lager stinker bæsj, selv om det er favoritten din. - når lørdagspizza er blitt ett skjellsord - når ale på jobben er verdens mest usympatiske mennesker. Alle forstår vel at du bør få pause hele tiden og gå tidligere hjem... rar78 -Når INGEN (ikke en gang din ærlige mor) sier at du er blitt tykk, selv om du har lagt på deg 30 kilo.. !!!!!! - Avsanden mellom rattet og bilsetet bare er 1\2cm.. - "hvordan legger man sammen denne vognen? og tar den opp igjen?finnes det flere måter? Og feste bilsetet, hvordan gjør man det?? hmm..dette må øves på flere ganger daglig.. - Når man drømmer om å sove på magen!!!!! - Når ingen kjenner deg igjen på butikken (fordi du er double king size) -For ikke å snakke om rare sittestillinge, F.eks en pute under hver arm fordi det er en baby som ganger på ribbebeina.. - Når du tar deg selv i å rope "JEG VIL HA SMERTE, MASSE SMERTE" -Når alle mulige veier til fødeklinikken er testet for å finne ut hva som går fortest!!! --- ^ wwe *misspiggy* ---^wwe * Når du lar tånegler og håret på leggene bare gro (og prøver og overbevise deg selv om at det ikke er ekkelt og at sikkert ingen vil legge merke til det) fordi det er en hel måneferd ned dit - og det er høyst usikkert om du i det hele tatt vil nå frem. * Du koser deg og blir stolt når sambo kaller deg tjukkebolla! Fjusa Når din mann frivillig tilbyr seg å klippe tåneglene dine... hellena ...når mannen din står parrat utenfor døren til kinarestauranten når de åpner, fordi du MÅ ha stekt ris. ...når du vralter og vagger rundt, men føler deg veldig sexy likevel. ...når mannen din sukker stille fordi du snakker om navn IGJEN og for FJERDE GANG DEN DAGEN!! ...når det ikke finnes noe samtaleemne som er mer spennende enn utflod, ødem, slimpropp og fostervann. ..når du tenker etter på hva du har spist idag, og du merker at det var kinamat til frokost, mcdonalds til lunsj og taco til middag, pluss litt smågodt til dessert. (dette har jeg faktisk spist idag!) *Lisa si mamma venter prins* -Når sambo må kjøre deg over alt hvor du skal, fordi magen "butter" i rattet, og du ikke får plass bak rattet lenger... (er ikke lenge igjen til jeg er der... hehe) roosees Samboeren avviser deg når du er ute etter kos/ rolig sengevals pga han er redd å treffe babyen med dingsen sin :-) hehehe Derfor endte jeg her i natt.... Bensti Du ikke kan gå NOEN plass uten nesespray Du skal lage kake, men må finne på en god unnskyldning for at det ikke ble, da du spiste opp all røra Du ikke kan kjøre din egen bil, fordi det lukter for mye BIL inni der Du er på sydentur med mannen din, og han får forbud mot å gå på do på badet fordi du kaster opp av lukta, og han må i de 14 dagene dere er der gå på felles dassen i kjelleren på hotellet Du tar deg selv i å sitte med hendene under puppene for å holde dem opp når du ikke har bh på fordi du svetter under dem nå som de har blitt så store Lårene dine har blitt så store at de gnisser mot hverandre når du går Du synes det er like naturlig å fise med musa som med rompa Du begynner å telle hakene dine Du legger inn pustepauser på vei til postkassa Du finner ut at mannen din sine bokser shorts er et genialt plagg Trønder pi 10.07.06 -du spyler frontruta med spyleveske selv om ruta er rein, men bare må kjenne lukta -du kjøper alle blader om graviditet. -kjøper en kasse med cola på mandag og på torsdags kveld er det tomt. -drømmer at du føder en stor unge som faktisk kan prate. (drømte det i natt) -grillpølse er noe en har i kjøleskapet til en hver pris og hvis ikke er det rett i butikken. september-baby - du har kjøpt en 4 pakk med kvikk lunsj og aner ikke hvor den ble av før middag - du skjønner ikke hvordan du klarte å spise en stor porsjon middag ETTER 4 kvikklunsjer - du stor opp om morgenen for så å plannlegge hva du skal spise til frokost neste dag - du klarte å la være å spise smågodt en halv dag helt til samboeren skal være snill og har kjøpt verdens største gåttepose - når man ligger inntill hverandre og koser o samboeren lurer på om det var du som bevegde deg og du må smile og flire og si nei:)) Klem C *term. 08.09.06* må bare legge til en til! -når ninste jenta i huset sier mamma spiser mere enn pappa til middag!! september-baby -du dytter toliteren med pistasjis m sjokoladebiter laaangt inn i fryseren så ikke samboeren skal se hvor mye du har spist... -du blir iltrende forbanna på folk på bussen som ikke holder seg for munnen når de nyser eller hoster, livende redd for å bli smittet. -du får dårlig samvittighet for...alt! endelig gravid! (13.07.06) -når 1 kg frosne Eldorado selskapserter (veldig viktig at det er riktig merke!!!) inngår i ditt daglige kosthold. Og du hevder at dette er helt normalt.... -når du murer deg inne og ikke tar telefonen fordi du vet at du kommer til å drepe neste person som sier "neimen, har du ikke født enda!?!?" (4 dager over termin) -når du vurderer å holde eldstebarnet hjemme fra barnehagen fordi du er redd for at far skal kjøre av veien på vei til barnehagen..... Nuffa - når du blir dødelig fornærma fordi din kjære ikke vil være med inn på babybutikk nr 4 for å kikke... snakk om mangel på engasjement:) - når du etter to timers middagshvil sovner likevel 11 timer om natta uten problem -og er klar til å fortære store mengder snop like etter middag... junimams80 ...når du kan ta frem genseren du fikk av bestemor til jul, som er i str L (og du til vanlig er en XS) og ingen ser at den utgangspunktet hadde passet julenissen bedre enn deg selv... ♥TrudeMarlen får prins♥ - Når forbipasserende menn stirrer på deg nedenfor puppene... - Når det er helt ok å legge på seg 10 kilo på seks måneder og allikevel fortsette å dytte inn godteri. - Når misjonærstillingen fortoner seg som verdens mest spennende stilling... - ingen lenger tør spørre deg om hvordan det går, fordi de etterhvert vet at du holder det gående i timevis om ufrivillig vannlating og om hvor i magen babyen sparker og hemorider og fødsler og barnevogner og alt annet som ikke-gravide og menn brenner etter å få vite mer om.... baby rocket Hahaha, jeg ler :-D Dytter... illost og prinsessa 20.06.06 - Når du sitter fast på do båsen på MacDonald`s fordi magen er for stor. -Du begynner å stooooooorgrine fordi samboeren ikke ville ha nutredrink. Nylige efaringer dette... spør meg ikke termin 28.juli -Når du bare MÅ ha love hearts hver dag,og opp til flere pakker. -Når du tar deg selv i å sniffe lenge og inntens på tøymjukneren( Comfort sommerfrisk) og det er den beste lukta i verden akkuratt no... -Når eldre folk reiser seg på bussen for deg,fordi det ser ut som du har tenkt å føde hvert øyeblikk.. TA 1980 -samboeren må kjøre deg til esso kl 2 på natta fordi du bare mååå ha en troika -når du kjefter på sambo at han ikke må la kjøleskapet stå oppe fordi du spyr av lukta fotballgutt på vei!(12.06.06) - du står og vugger frem og tilbake uansett hvor du står - for å vugge på den lille =) EliasMamsVenterPåEmma28.08.06♥ ...når du hopper ut i et deilig badebasseng med svalt vann og flisene på bunnen KNUSER. Hahaha! Dodge - når gravidbuksene du kjøpte helt i begynnelsen av svangerskapet ikke kan brukes lengre fordi du har lagt på deg så mye over rompe og lår! - når du stryker den dyre, svarte gravidbuksen din til 600 spenn og lager svimerke på låret....fordi du glemte å sette ned temperaturen (fra 3 til 1 prikk)! - når du får kjeft av samboer for du har rotet bort ekstranøkkelen til bilen....men finner nøkkelen senere i fryseren oppå en boks med vaniljeis! - når du får mer pels på magen enn samboer`n Jancajanca -3 aug-06 ....du begynner å stri gråte fordi du ser at du har tatt på senge trekket på vranga og sambo skjønner ingen ting og spør om det er hormonene som gjør at jeg gråter.."SELVFØLGELIG ER DET IKKE HORMONER" kjefter jeg tilbake og begynner å gråte enda mer... Lilo22 Jeg er bare ti uker på vei, men det er utrolig hvor fort kroppen forandrer seg: - Brystvortene er så såre/ømme at når du tørker deg etter dusjen er det som om å bli slipt med sandpapir - Du blir aldri mett. Og hvis du skulle være så heldig å bli det, skjønner du fort at det er noe av det dummeste du kan bli. Blir dritkvalm med én gang. - Det er helt naturlig å spise tre riskaker med brie og en rett i koppen til middag. - Før du har delt nyheten med offentligheten: Du føler deg som verdens mest ensomme som må takke nei til bursdager, fester og hytteturer fordi du vet at det blir flatfyll og at etter to timer har du ikke NOE å snakke med NOEN om. Idioter! - Å lyve har blitt en naturlig del av din personlighet og du unnlater å ta kontakt med folk du er glad i - Du sovner etter bare ti minutter på lesesalen med hodet på armen. Når du våkner har du siklet utover pensum og du ber i ditt stille sinn om at du ikke har prompa i søvne - Lukt er sykt kvalmende. Æj! - Og all den jævlige hundebæsjen på gata, du går rundt med brekninger konstant. Har det vært så mye bæsj tidligere? - Du blir dritdeppa i klesbutikken, matbutikken, på restaurant når titter på menyen og skal bestemme deg for hva du skal bestille osv. - du blir FULLSTENDIG hjelpeløs og kan ikke treffe en eneste beslutning på egenhånd. Det er nesten så jeg skulle hatt støttekontakt. - Følelsene for barnefaren er som en berg- og dalbane. Det er nesten så du føler deg schizofren. - Du sover som en stein både dag, kveld og natt. Og det til tross for at du har hatt alvorlige søvnproblemer hele ditt liv. - Biola er livets vann, sjokolade er Guds gave til menneskeheten - Du sykler til forelesning for første gang denne våren, solen skinner og du hører på Tom Petty & The Heart Breakers på discmannen. Så begynner du å grine fordi det er så vakkert. Du ELSKER sykkelen din, du ELSKER musikk, du ELSKER solen, du ELSKER våren. Du ELSKER det livet du nettopp HATET. Jeg tror en fellesnevner for gravide er: "Det skal ikke så mye til" Utrolig morsom tråd forresten! oi! - 79 - når du holder pusten 4 etasjer, fordi du spyr av "heislukten" - når du vasker ALLE(!) klærne dine med en heavy dose skyllemiddel fordi det plutselig begynte å stinke sånn av dem - når du seriøst kjenner at naboen lager kjøtt og spagetti til middag, og lukten kommer snikende fra taklampen i stuen..(sykt, men hehe, sant!) Sensitiv nese.. nææææh! Stor_smil *05.10.05* - Når du hilser oftere på mageinnholdet enn på naboen. Dytter denne igjen jeg. Sinnsykt bra tråd, men har litt dårlig fantasi... termin 28.juli - når du begynner å grine fordi samboer kommer hjemom for å spise lunsj med deg, fordi han jobba i nærheten.. mybaby Hentet fram denne panisk-gravid-tråden i latterkrampens ånd..! Jubalon ...når du har rukket tre lollipop-saftiser på den tiden du har ledd deg gjennom denne linken her, men snart skal legge deg og på nytt drømme at du føder ett par flotte sitroner.. S.77 -når du har mareritt om at du har 5 cm lange hår på leggene, og når du våkner er nødt til å spørre din mann om han kan se etter om det virkelig er blitt SÅ ille.. Nancy -04.06.06*Høygravid* Hysterisk morsom tråd! Greit å være forberedt til min tid kommer Leste noen høyt for samboeren, for å "advare" han hehe rødhette* - Når mannen din våkner av at du teller høyt ved siden av han i sengen, og han spør hva skjer? "JEG TELLER FORSIKRINGSPENGER" Hvorfor gjør du det? "SER DU VIRKELIG IKKE AT VI ER RUNDSTJÅLET?????" -Når du spiser iallefall den femte ispinnen for den dagen og sønnene dine på 7 og 8 spør om å få seg en de og, men får blankt nei, fordi det ikke er lørdag. -Du plutselig vet hvor alle toalettene på butikkene er. - Du vekker 8 åringen som skulle låne pappas sengeplass når han var borte bare fordi 8 åringen må pusse tennene pga dårlig ånde. -Du vurderer å kjøpe sko med borrelås fordi det er ikke mulig å nå ned..... Fosenpia 1 okt. - når du må på do med én gang etter du har spist - for det er ikke plass til stort der inne lengre - når svigermor kaller deg "familiens flaggskip" - H-melk er naturlig drikke til alle måltider OG man må drikke minst ett halvt glass før man legger seg (halsbrann) - når du angrer på kjøpet av leilighet i 4. etasje uten heis, for du må ta pauser i alle etasjer og halv-etasjer. - når du skal gi mannen din en klem og treffer han med magen først. - når du tar stooore omveier rundt fiskedisken på butikken, eller bevisst velger butikker uten ferskvareavdelinger. - når mannen din bruker deg som sjåfør (praktisk at kona ikke skal drikke alkohol på lenge, og jeg blir dårlig av å være passasjer). Zoomer - m/bolle i ovnen! [svar på dette innlegget] - du velger mat ut i fra hvordan den vil være å kaste opp igjen. - du må ta pause halveis opp trappa. -du ikke klarer å snu deg i sengen uten selv å våkne av det. *Lykketrollet* *når forskjellen på q- sjokomelk og TINE sjokomelk er det samme som liv og død *når sambo får sjkokomelken helt over rundstykket sitt fordi han ikke forstod det som var nevnt over og BLANDET de to!!!! *når du ikke kan finne håndkle til en dryppende våt sambo fordi du er sliten etter å sette nytt laken på senga for 10 min siden... *når du er overlykkelig for at det regner i bøtter og spann!!! (i bergen) miss_jey - du leser innlegg som dette og først ler, og så ler så du griner og til slutt ender opp i krampegråt uten å skjønne hvorfor.. - går inn i klesbutikker og kan sverge på at de har krympa lokalet fordi du ikke kan nå prøverommet uten å rive ned samtlige plagg på din vei.. - når det er helt naturlig å dyppe brunost ned i nugattien hver gang du går inn på kjøkkenet... - griner hver gang værdama melder sol og temperaturer over 20 grader baby i februar -det er den mest naturlige ting i verden å hamstre økonomipakker med friskis på butikken. Og kjøpe ekkel sjokoladeis til sambo så du får ha friskisen ifred! -i samme slengen lempe en, to, tre pakker med fisherman's friend på båndet.. "hvorfor kikker den kassadama så rart?" -du begynner å grine fordi det oppsto en pitteliten misforståelse med en kunde i butikken der du jobber... sitter på kontoret til sjefen med modige tårer *hulk* "jeg er jo helt ubrukeliiiiig" chill+ står opp om natten for å spise isbiter... tira260806 -du setter stolen så nært bordet at du ikke trenger å strekke deg etter snopet.. - du kan ha fjærnkontrollen liggende oppå magen - du våkner om morgenen, og har så vondt i magen at du ikke er sikker på om du klarer å tisse.... -du har så mye luft i magen , at du blir nervøs for å ha sex.... <3lille spire<3 -Du spiser ikke lenger middag ved kjøkkenbordet, men sitter mye heller foran TVen med tallerkenen på magen;o) -Du sitter og spiser en deilig lunsj, men alt du tenker på er sjokoladen du skal løpe og kjøpe etterpå.....*kremt* Kanskje ikke løpe og kjøpe, med vagge og kjøpe.....hehe Prinsen og jeg -FØDEKLAR- - alle du treffer sier "hvordan går det med dere" eller "hvordan er formen" før et normalt "hallo" - sex plutselig er noe du vil ha hele tiden, men ikke lenger samboeren. -du endelig er så heldig å få noe sex, kommer du alt for fort, eller ikke i det hele tatt...enkelte stillinger fungerer ikke lenger. -dere etter sex koser dere med å holde rundt hverandre, og samboer bryter hysterisk ut i "hent et håndkle!" dekka i melk som uheldigvis har lekka litt over.... - den lengste doturen er på 20 min fordi du ikke gidder å reise deg, du kommer tilbake like tissetrengt etter 5 min allikevel. -all mat virker så god, man vil ha litt av alt, men ,agem har ikke nok plass. -man plutselig bøyer seg som i bro for den lille sparker i ribbebeina... -man fiser mer enn samboeren -når tannkremen smaker så ille at man gruer seg til hver tannpuss og vurderer å kjøpe tannkrem for barn - man hadde gjort mye for å få sove på magen -det å sitte på huk ble et problem siden man har så mye vann i bena - man ligger i badekaret og sipper "slipp willy fri" - samboers fine kommentar når du ligger å soler deg på stranden om hvor flott du er blir møtt med killer-blikk og svaret er "jeg ser ut som en strandet hval!" -du kan le så du gråter og plutselig begynne å hyl grine, uten å helt vite hva du griner for, og i tillegg er du litt sinna, vanskelig å forklare men alt på en gang er ikke helt lett å forstå selv. -du sitter i trappa og gråter fordi den ene sokken er lenger nede enn den andre... -når tøymykneren MY lukter helt fortryllende, bare nyvasket tøy -samboer nekter deg i å henge opp nyvaska tøy etter å ha knepet deg i å sitte i haugen med klær og innhalert den deilige lukta.... PrincessElisabeth - når du stikker ei full ølflaske opp i kjeden å tar den ut 5 min senere og innholdet har minsket shaatrine -høygravid- - Det å gå rundt i huset med en bøtte vann er naturlig. - Sønnen din trøster deg innimellom det du spyr og hvis du ikke spyr later han som han spyr. - ALT lukter enten tiss eller hund. - Det du lagde i forrige uke stinker fortsatt på kjøkkenet. - Ser surt på lørdagsgodtet til mannens/sønnen å drømmer om noe søtt som ikke kommer i retur. - Ting slutter å være kult, det viktigste ordet når man skal på shopping er komfertabelt. - Du får rare blikk og en aldri så liten moralpreken da du bestiller en øl til mannen din som servitøren ikke har sett. - Er om mulig enda mer kverulant enn før. - Har bare lyst til å ligge hjemme på sofaen fordi der er du komfertabel med buksa og trusa rundt knea, bøtta rett ved siden av og i tillegg kan du si jeg er kvalm femten ganger høyt uten at folk lurer på hvorfor. - Lever på fiberkjeks, epler og vann i tre måneder å du legger fortsatt på deg. -Gjennomtrekk er et must. - Du spør mannen din om han ikke kan bæsje på jobb istedet, slik at du har tillgang til do når det måtte være og dessuten lukter det MYE bedre. Gunda -fyllet på sjokoladekaka må lages først, og helst en stor dose mer enn det du trenger fordi det smaker mye bedre på fingeren enn kaka. -det er helt normalt å spørre alle andre man ikke kjenner via internett om hva de mener om enkelte temaer man helst aldri ville ha tatt opp -når o'boy gjør dagen din bedre PrincessElisabeth -du gir ordet autobahn et nytt ansikt - direkte sitat fra min kjære mann etter en natt med litt for lite søvn på grunn av snorkeduren! -justerbare flip-flop sandaler er årets beste investering -mannen din hevder at han skal bruke de "vakre" trusene dine (som går helt oppunder puppene selvfølgelig!!) til å pusse kjedet på sykkelen sin når knøttet endelig er ute Denne tråden må bare holdes oppe!!! Ikke ledd så mye på lenge jo-jo76 -når du går å snakker med ei vennine å sier i neste år er det jeg som triller vogn =) det gjorde jeg før jeg viste om graviditeten jå jeg venter feb baby sunshine23 Dytt.. denne må ikke forsvinne, den er hysterisk morosam : ) ♥ Piadi får prinssesse 06.11 ♥ Når du kommer for sent fordi du må gå den omveien til bilen på p-plassen fordi alle bilene står for tett til at du kommer mellom med magen... cielo ks 5/9 ) -alle rundt deg er gravide, eller at du ser gravide over alt! -den lille er samtaleemnet uansett i selskap, venner kamerater, tannleger you name it PrincessElisabeth -Du må bytte parkeringsplass med noen andre i blokka fordi den plassen du har er for liten til at du får både deg og magen ut når det står en bil ved siden av.. levende_kvinne_med_Gabriel -Du vet du er gravid når du begynner å gråte fordi du har snørr i nesa. jessie + baby i magen ♡ -når mannen din sier "jeg tok da hintet" og kommer hjem med en STOR crispo OG en STOR stratos, etter å ha fått lest opp alle de morsomme innleggene på denne tråden!!! jo-jo76 Fant denne utrolig artige tråden for noen dager siden -Når du sier kuken i annenhver setning pga du ikke har særlig med sexliv for tiden... Bensti 25.09.2006 - samboer plutselig på butikken bøyer seg ned og spør magen hva den har lyst på - samboer sier god natt til magen hver kveld - du ser gravide overalt! - folk du nesten ikke kjenner kommer bort og tar deg på magen osstoblirtre ...du storgriner av et trasig TV-innslag om nisser...i juli... Tanken på julefeiring med knøttet i armene er...snufs...utrolig...hulk... ....du kommer til deg sjøl på kjølerommet, der du kjøler føttene og drikker vaniljesaus rett fra boksen... Raga ....du står og griner i prøverommet fordi ingen av gravidklærne passer..... alt ser ut som en sekk eller kan ikke dras over puppene.... ....når du er på fornavn med personalet på nærmeste bensinstasjon.... livmme høygravid t 27.08. -du tett i nesa hele tiden, men samtidig har verdens beste luktesans... -du stirrer håpefullt på maten til 4-åringen og ber i det stille om at han ikke spiser opp alt sammen...for dine to porsjoner var ikke nok, og det er ikke mer igjen i gryta på kjøkkenet... baby i februar -når du har lyst på/¨må ha mat du egentlig ikke kan fordra (lyst på fårikål og lapskaus) marikatte -når du bare MÅ ha jordbærmelk og gå resolutt ut av butikk om de ikke har det -når leggene ser ut som kjøttkaker etter en dag på jobb pga åreknutene -når isbiter eller iskrem blir livsnødvendig fordi man er så varm i munnen -når du begynner å grine av Chris deBurghs "Borderline" fordi det er jo bare SÅÅÅÅ trist (og samboeren din begynner å le fordi han synes det er morsomt og søtt) -når til og med svigerfar er interessert i å vite om det virkelig går bra med deg og magen -når vekta som står på badet blir et skummelt monster -når det å snu seg i senga blir like tungt som en dags arbeid -når det kjennes ut som om det er full fest i magen og du ikke har gitt klarsignal om det -når alle sier til samboeren at HAN må være snill med deg og kjøre forsiktig og du selv blir behandlet som en Ming-vase -når samboeren sier hva som helst for at du skal slutte å grine fordi du føler deg som en strandet hval hver gang du skal legge deg -når du kjøper babymat 8 mnd og spiser den selv etter å ha varmet den i micro'n og hatt på salt... -når sjokomelk er det eneste du kan drikke utenom vann -når du eter bananer som en ape marikatte -dopapirforbruket øker med ca 300%!!!!! (lei av konstante doturer, sa du??) jo-jo76 *på overtid* -skal betale på bussen å plutselig finner ut at de 22 kr som du tellte mange ganger er blitt 12:p Bertie_84 *gutt 19.10.06* -Når du ikke kan gå forbi vannkranen uten å drikke et stort glass vann og ikke kan gå forbi badet uten å stoppe å tisse selv om det bare var 2 min siden sist gang!! stacya -Når du spyr av alt den ene dagen og spiser ett helt brød den neste... Mille-k Når du våkner flere ganger om natta og må sprute på føttene med spruteflaske fordi de er varme og tørre... Minamedmarsbaby - Når sambo sier "det ser ut som om du har problemer med å bevege deg". - Når 20 varmegrader føles som 40 - Når sambo klager på hvor alle dassrullene blir av - Når det er heeelt greit at sambo har fjærnkontrollen bare man får ha PC'en og ha tid for seg selv på BIM. - Når man blir blendet av lyset i kjøleskapet på nattestid - Når morgenkåpen blir et heldøgnsplagg, selv om beltet befinner seg på en annen breddegrad. - Når sambo klager på at senga gynger når man snur seg... - Når Isbilen blir ens beste venn ;-) LuckyLykke - jente på vei! ;-) - du våkner om morgenen og lurer på hva du kan ta mannen din for i dag. - når din kjære har laget deilig fiske middag til deg på en søndag og du styrter inn på soverommet og stor griner, og ikke skjønner at han ikke kan forstå at fisk ikke er søndagsmiddag. - Du blir kjempe sint for noe din kjære har gjort, og etter en times utbrudd husker du ikke lenger hvorfor du begynte og kjefte på han. -Når du begynner å grine på trygdekontoret fordi du holderpå å fylle ut permisjonskjema. mari75 -Når du sitter i bare behåen og trusa og skogg ler av denne tråden fordi du plutselig har blitt 100 grader inna bords :0) Klærne ligger ellers på kjøkkenbordet...:0) idefix - når du bekymrer deg fordi du IKKE har gått opp i vekt på 2 mnd................ -når du blir sinna på mannen din fordi han ikke løper fort nok fra kjøkkenet og til stua for å rekke å kjenne den lille sparke....... (han har jo bar kjent han 2 ganger den dagen) -når svigermor leter etter hus som skal være sikkert nok (les: nært nok til dem) for den lille, enda du har hus og ikke noen planer om å flytte.................... -du begynner å gråte av en kombinasjon mellom glede og stolthet hver gang denne tråden blir dyttet opp! -) Jubalon - Du går på 4 opp trappa isteden for på 2. - Du bytter hamburgesjappe fordi eieren sier "hei, der er du igjen" - Du vokner av en vanlig drøm og gråter i en time før du får sove igjen mammaja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6555208-du-vet-at-du-er-gravid-n%C3%A5rstj%C3%A5let-fra-skravlesiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lbhu Skrevet 4. oktober 2006 #2 Del Skrevet 4. oktober 2006 He,he, denne er fin M@ami33! Har lest den før, men har kommet mye nytt inn etter at jeg leste den sist. Så koselig å se mange kjente nick som har kommet med gullkornene og:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6555208-du-vet-at-du-er-gravid-n%C3%A5rstj%C3%A5let-fra-skravlesiden/#findComment-6556541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 5. oktober 2006 Dytt - vi trenger å le litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6555208-du-vet-at-du-er-gravid-n%C3%A5rstj%C3%A5let-fra-skravlesiden/#findComment-6563942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå