Gå til innhold

Nei!!! Taper MASSE Penger!!!

Anbefalte innlegg

Ble oppringt fra trygdekontoret og fikk en trist beskjed.

Jeg skulle stige i lønn i juli,og regna med at jeg da skulle stige i lønn uansett om jeg var sykemeldt eller ikke..Kan jo ikke noe for at jeg er sykemeldt. Men siden jeg er sykemeldt får jeg ikke stige i lønn, og da jeg snart skal ut i fødselspermisjon, får jeg heller ikke mere i lønn, dama på trygdekontoret foreslo at jeg måtte dra på jobb et par dager......, for å få mer i lønn. Litt av et forslag, er veldig plaga med bekkenet, og høyt blodtrykk. Bare masse irritert idag. I og med det at dette er penger jeg var ganske sikker på at jeg skulle få, så taper jeg nesten 50000 iløpet av fødselspermisjonen. ARGHHH

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6554410-nei-taper-masse-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei du som starte tråden.

jobber du i privat !? det kan hende at andre regkler gjelder da. jeg har nettopp fått lønnsløft på 50 000 i året og er sykemeldt. skal nå ut i jobb igjen- må bare prøve å se om det går. sm pga kvalme.

jobber fast i kommune

få høre hva du finner ut av dette da!

Hei!

jobber i privat. har fast jobb.

Fikk beskjed fra trygdekontoret at jeg måtte friskmeldes, om så va bærre en dag for å stige i lønn. Men ser ut som det ordner seg, før jeg fikk beskjed om dette prøvde jeg å være på jobb en dag, men det gikk ikke så bra. Så da måtte trygdekontoret ha bekreftelse fra arb.giver at jeg var i jobb den dagen + lønnslipp + nye inntektsopplysninger + friskmelding fra legen den ene dagen og sykemelding igjen fra dagen etterpå. Det vanskeligste var å få legen til å skrive ny sykemelding, men etter mye om og men, så gikk det bra. Har ikke fått lønnslippen ennå, men dama på trygdekontoret sa hun skulle utbetale etter den nye lønna så fort hun fikk den.

Annonse

Jøje meg..lønnshopp på 50000 i KOMMUNEN? den kommunen må jo være spes..eller har du skiftet til en bedre betalt stilling i kommunen din?(... Om jeg får komme med et lite råd til alle som enda ikke har tenkt på noe sånn som UFØRE-forsikring ,og tror at man er godt dekket og får utbetalt penger tilsvarende full lønn resten av livet. Sånn er det ikke..og det er for sent å få seg en sånn forsikring når en eller annen type sykdom ER igang..) Bare et føre var tips ,dersom det skjer noen (vet selv om kollegaer som ikke kommer ut i arb.livet etter komplikasjioner etter svangerskap,fødsel,mm.)

nei jeg har ikke skiftet jobb men kommunen har ikke prioritert min og likense stillinger på mange år. og ja det var et kjempehopp.. ganske overraskende .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...