Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har en følelse av at de fleste her inne går over termin, er det noe i det at førstegangs fødende som oftest gåg over tia? Hva er det som gjør at vi føder på overtid?
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 jeg mener å ha lest et sted at egentlig så føder de fleste før tiden (skulle ikke tro det på de her inne...hehe) Men at 1. gangs ofte går litt over tiden. Kanskje fordi kroppen er helt ny på omerådet ..hehe, ikke helt vet hva den skal gjøre...
OktoberTussi Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 På sykehuset sa de at 75% av førstegangsfødende føder etter ul-termindatoen. Jeg har hørt at førstegangsfødende gjerne går over tiden fordi kroppen ikke har vært gjennom det før og trenger en lengre modningsprosess. Derfor går også fødselene gjerne raskere ved senere fødsler.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Bare 5% føder på termindato. Det er ca. like vanlig å føde fra tre uker før til to uker etter.
Emmilo Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Min JM mente at kun 3% føder på termin. Uansett - ikke mange... og definitivt ikke jeg haha
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 1. barn født 7 dager FØR termin 2. barn født 3 dager ETTER termin 3. barn født 10 dager FØR termin Min erfaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå