Gå til innhold

Røyking VS Maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er verst?

Har røykt men ikke nå,å har malt barnerommet.

Ser det er så mye snakk om maling for tiden,å hvor farlig dette er,men jeg trodde virkelig ikke at det var så gale jeg...

Altså slutten ganske tidlig i svangerskapet med røyken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyking er farligere enn maling sidan dei som røyker gjer det fleire ganger daglig. Maling trenger ikkje å vere så farlig, berre det ikkje inneheld farlige giftstoffer (slik som oljemaling) og rommet er godt ventilert. Viss du er maler så kune det vere ein ide å bli omplassert under graviditeten, men det er forskjell på ein dag/ei veke og heile svangerskapet.

Skrevet

Har malt med oljemaling ser du...har aldri oppholdt meg i rommet mer en en halv time om gangen å hatt både dør og vindu max oppe hele tiden..

Har en slik teit mann jeg som aldri har tid til å male jeg:(

Skrevet

Blir jo helt feil å sette å "onder" som dette opp mot hverandre. Det at du har sluttet å røyke tidlig i svnagerskapet er flott, høyst sannsynlig har ikke babyen tatt skade av det. Når det gjeder maling er det noen tyer (uavhengig om det er snakk om vannbasert eller oljebasert) som er værre enn andre. Man anbefaler vel ikke å oppholse seg i lukkede rom som det males i. Men jeg kan heller ikke huske å ha lest at det påvist fosterskader dersom mor feks. har malt lister/en kommode el. l. inne med vinduene åpne. Dette er jo snakk om tiemr et par ganger.

Nei, slutt å sette det opp mot hverandre vær stolt av at du har sluttet å røyke og bruk sunn fornuft når du maler, så går nok dette helt fint :-)

Skrevet

forstår jo at det blir feil å sette de tinga opp mot hverandre,men man hører jo HELE tiden om hvor skadelig det er å røyke,å det er jo for så vidt noe alle vet og,men synes at det har vært mye snakk/skrevet om hvor farlig det er og male og å da blir jeg jo litt nervøs siden jeg har gjort dette...

Så egentlig vil jeg bare ha ærlige meninger på om det jeg har gjort er noe jeg IKKE burde gjort og om det er vanlig at fosteret tar skade av dette...

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det er vanlig at fosteret har tatt skade av dette. Da sluttet å røyke tidlig (som mange andre), og du har malt noe som mange andre. Selvsagt er røyking noe man ikke burde gjøre, men det er vel heller vanskelig å påvise skader når man slutter tidlig. Og når det gjelder malingen kan du jo spørre om denne malingen i butikken du kjøpte den eller hos produsenten. De vet mest om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...