Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Får helt hakaslepp noen ganger over hva vår datter kan finne på å si. Begynte tidlig å snakke, så er flink til det, men hun kan si ting som: Mamma og Pappa, dokker må ikkje krangla! (vi diskuterte kanskje litt bestemt) Hvis jeg kler meg litt pent får jeg gjerne kommentarer som: Så fine du blei mamma! Faren fikk beskjed en gang jeg var litt bestemt mot han at han ikke måtte bli lei seg når mammen kjeftet!! Hun kom hjem fra barnehagen...og sa: Oi mamma, har du kjøpt nye duk?! Hun kan fortelle meg at hun ikke liker når jeg blir streng så hun ikke får lov til å gjøre hva hun vil, og at mammen til marianne (ei hun leker med i barnehagen) ikke blir sint!!! Er dette vanlig oppførsel, eller er hun litt veslevoksen?
pilutt1 Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg vil vel heller si at hun er moden for alderen, og snapper opp masse overalt! Har selv ei på 2 år og 1mnd,og hun kan også si sånn som hvis jeg har sminket meg :ååå,såå fiin!! Og andre ting som du ikke tenker over at hun kan ha noen formening om. Hun var også tidlig ute med å snakke. Vanskelig for meg å si om hun er veslevoksen,vil vel heller kalle henne en meget oppvakt liten pike!! Og bra er jo det!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Har en som var sen med å snakke, men som er blitt veldig god på kort tid. Han kan kjefte på mamma eller pappa om vi er litt strenge med hverandre. Jeg får også kommentarer på at jeg er fin i skjørt. Han har forstått dette med drømmer. Han plukker opp de utroligste ting så vi må begynne å passe oss. Han er supergod på navn, og kan komme med hva den eller den har sagt for flere uker siden. Han tenker tydeligvis veldig mye på veldig mye forskjellig. Vil kalle hun litt veslevoksen, men ikke veldig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Sånn er min sønn også. Han kommenterer når jeg har pyntet meg litt "Så fin du er, mamma". Til mannen min sa han "Så flott du er på håret,pappa" når han var nyklipt. Han legger også merke til nye ting jeg har kjøpt, som f.eks. duk og stearinlys. Synes det er helt utrolig skjønt og ikke minst hyggelig at han legger merke til små detaljer.Det får meg til å tenke på at vi som er voksne bør bli flinkere til å gi komplimenter til hverandre i hverdagen. Han er også sånn som din jente, husker ting fra langt tilbake. Forrige jul var han akkurat fyllt to år, og han husker godt ennå hvem som var julenisse. Synes bare det er skjønt han er sånn,jeg. Har også tenkt at han kanskje har vært litt aleine om å gi komplimenter og slikt, men ser jo det her at det er det flere som gjør:)
mammaen til Thomas Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Sånn er min gutt også. Han er 2 år og 5 mnd. Han kommenterer alt, og var også tidlig ute med å snakke. Jeg får rask beskjed om jeg har tatt på meg noe fint eller ikke. Han kan også si at jeg var fin, men at jeg ikke skal ha på det kjedet til den genseren osv.. Helt utrolig hva han sier. Han kommenterer når det er kjøpt inn noe nytt til huset, alt fra små til store forandringer. Hvis han ikke får godt nok svar av meg får jeg beskjed om at jeg må snakke mer....han er så søt... Og alle kommentarene når vi er ute, om ting som er fint i naturen osv... En herlig alder! Jeg synes det er så koselig, og det minner oss voksne om hva vi kan være flinkere til! Vet ikke om det er vanlig, men jeg synes iallefall det er helt herlig!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Ser ut som at dette er helt vanlig, min 2,8åring (snart 2,9) er også sånn ;o)
mammae:-) Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Jenta vår er 2 år og på samme måten, kjempeartig!!! Er bare så goood:-) og en voldsom hukommelse på dei små, vi var f.eks på besøk til noen med en gut på hennes alder i går og hadde ikke vert der siden juli. Første hun sa når jeg sa vi skulle dit var, simen har gele og bolle han. (var det hun fikk når hun var i bursdag der i juli) , måtte gi henne en klem og le litt da:-)
Snupidupi Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Trur det e heilt vanlig... frøkna mi på to år og to mnd si også masse sånn...
*gurimallaika* Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Sånn er ikke vår gutt.... *sukk* Men jeg gleder meg til han får et så godt ordforåd at han klarer å uttrykke seg bedre. Vi har problemer med at vi ikke forstår hva han mener og vil. Men han er tospråklig, så det er som forventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå