Gå til innhold

Noen som har erfaring med modnings akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt time til akupunktur for å prøve å sette igang fødselen. Er det noen andre som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp denne jeg :)

Lurer på det samme...

Skrevet

Har gjort det idag jeg!! =) men modningsakupunktur er jo ikke for å starte fødsel da! Er jo kun for å mykne opp livmortappen slik at fødselen (når den kommer) går mye fortere...=)

Men hadde seks nåler tilsammen, to på hver arm, og en i hver fot (mellom tærne). Lå med dem i 20 minutter, ble kjempe trøtt!!! Men var ikke vondt eller noe, bare lå å slappet godt av!! =)

Skrevet

hei og tusen takk for svar. Jeg skal prøve i morgen jeg også. Forklarte for ho som skal gjøre det at jeg hadde termin i dag og var ganske utålmodig for å få igang fødselen. Ho stilte masse spørsmål om hvordan babyen lå og sånn. Og min lille jente ligger å stanger i skambenet mitt og kommer ikke ned i det lille bekkenet så ho skulle se om ho kunne gjøre noe med det også... Så denne timen inneholder kanskje noe annet en vanlig modningsakupunktur... Hun ville ha meg til time i morgen sånn at det kanskje skjedde noe i løpet av helgen sa ho... Det kan det jo forsåvidt gjøre uansett siden det er termin i dag, men det er verdt et forsøk synes jeg. blir veldig spennende...

Skrevet

Hvor kan man få slik akupunktur? Bor i Bærum...

HVor mye koster det?

Skrevet

Ettersom hvor og hvor mange nåler som settes får man ulik effekt.Min fysioterapeut har startet med modningsakupunktur på meg og for hver gang setter hun flere nåler som nærmer seg det de kaller igangsettelses akupunktur, ettersom hvor klar kroppen er til å føde vil hvert av disse senere trinnene kunne starte fødsel.Det fysio sa var at jeg på denne måten nesten garantert vil slippe å gå over termin, men hun kan selvfølgelig ikke forutse hvor mye som skal til for å starte nettopp min fødsel.Merker effekt 1-2 dager etter hver behandling .

Skrevet

Var til min 6 akupunkturtime i går to dager på overtid. De siste tre gangene (fredag forrige uke, mandag og i går) har akupunktøren satt nåler som skal åpne bekkenet og visstnok hjelpe til å sette i gang fødselen. De andre gangene satte hun for modning av livmorhalsen. I går satte hun ikke opp noen ny time, da hun mente at flesteparten som fikk akupunktur fødte under en uker over. Så jeg skal ringe i morgen for ny time dersom det ikke har skjedd noe. Slimproppen, eller deler av den gikk natt til tirsdag - men etter dette har det ikke vært noen action, nei. Det var Jordmoren min som anbefalte akupunktur, hun sa at nesten alle de som hadde tatt dette fikk det lettere første del av fødselen, at denne fasen ble forkortet. Men det gjenstår altså å se! Har i tillegg forsøkt diverse kjærringråd som kumlemiddag, sex, gå i trapper, og i går gikk jeg en lang tur. Det har jeg også tenkt å gjøre i dag!

Igjen tilbake til akupunktur, det koster jo litt - 350,- pr. gang og jeg klarer ikke å la vær å legge merke til at businessen ser ut til å gå meget bra der jeg går. De har mange pasienter i sving samtidig på forskjellige rom. Samtidig er det så mange som påstår at det hjelper, så jeg har bestemt meg for å kjøre løpet ut med akupunktur denne gangen også som smertelindring under fødsel!

Skrevet

Hmm, må bare kommentere en ting til. De setter tydeligvis nålene forskjellige steder. Jeg har ikke fått noen nåler hverken mellom tærne eller i armen. Har fått i bena, rett under kneet, og diverse steder på leggen, samt i ankelen og en i hver hånd mellom tommel og pekefinger. I tillegg har jeg fått en i skulderen og diverse bak nederst på ryggen. Nå har jeg ikke særlig greie på dette fagfeltet, men hvorfor er det så forskjellig montro?

Skrevet

Det blir veldig spennende i dag iallefall. Håper virkelig noe skjer. Er bare så utrolig lei nå. Har hatt på følelsen at jeg skulle føde før termin hele svangerskapet, men siden terminen min var i går så slo intuisjonen min kraftig feil denne gangen.

Tusen takk for masse flotte svar...'

Skrevet

Skal på Rikshospitalet på modningsakupunktur om noen dager. Der forklarte de at jeg fikk en nål i magen og resten under knehøyde. De har gjort studier der som viser at fødselen går lettere med akupunktur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...