mamma2006og2007 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg er bedt om å synge i et bryllup, og de ønsker seg sangen Halleluja (av Leonard Cohen). Hva mener egentlig dere om denne sangen?? Passer den egentlig i et bryllup?? Jeg har mulighet til å si at jeg ønsker en annen sang. Har sunget "det vacraste" og "the rose" og lignende før. Ønsker masse svar. Takk takk! klem
anaina Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Vakker sang, men teksten er ganske malplassert i et bryllup, syns nå jeg Leonard Cohen - Hallelujah Lyrics Now I've heard there was a secret chord That David played, and it pleased the Lord But you don't really care for music, do you? It goes like this The fourth, the fifth The minor fall, the major lift The baffled king composing Hallelujah Hallelujah Hallelujah Hallelujah Hallelujah Your faith was strong but you needed proof You saw her bathing on the roof Her beauty and the moonlight overthrew her She tied you To a kitchen chair She broke your throne, and she cut your hair And from your lips she drew the Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah You say I took the name in vain I don't even know the name But if I did, well really, what's it to you? There's a blaze of light In every word It doesn't matter which you heard The holy or the broken Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah I did my best, it wasn't much I couldn't feel, so I tried to touch I've told the truth, I didn't come to fool you And even though It all went wrong I'll stand before the Lord of Song With nothing on my tongue but Hallelujah Hallelujah, Hallelujah
mamma2006og2007 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar madeira! Og takk for sangen:-) Andre som har en formening om denne sangen i bryllup??
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 hei! jeg har sunget peter joeback sin versjon i ett bryllup! den heter decembernat Nu sover stad nu sover land och øverallt står snøen i brand inatt kan inget kveva eller kuva. Och stjarnorna dom blenker matt på himlen som en hemlig skatt i det tysta hørs ett dempat Hallelulja Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja Nu sover sorg och vredesmod med saknaden och hjaltemod och bitterhet får sova med det djupa Nu sover dom som ønskar tid med dom som tror på evigt liv och englaspelen klemtar Hallelulja. Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja Nu drømmer vi i vintertrakt om lågorna som håller vakt och om en plats som kan få hjærtat att jubla De drømmer om hur allt ska bli når farorna har gått førbi Vi vaggas av ett stilla Hallelulja Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja Nu brinner ljus i mørka rum, nu blundar tvivlet før en stund och om sanningen ska fram så får den ljuga Nu blundar dom som jagar trøst och dom som redan slåckt sin tørst och från andetagen flyr ett Hallelulja Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja..... Hallelulja.. åhh.. Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja. nu råder lugn och julefrid, snart nog tar nåt annat vid men her får morgondagens skuggor inte ruva. nu sjunger kanske nån før mig och kanske sjunger nån før dig ett sprucket men ett hoppfullt Hallelulja. Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja Hallelulja, Hallelulja......... den er jo en julesang da,men alikevell liker jeg teksten bedre på svensk!
H&M! Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 "Sag det igjen" m Lisa Nilsson er jo helt fantastisk!!!!!!!! Halleluja sangen passer ikke så godt synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Har ikke tenkt over teksten så nøye før, men etter å ha lest den - nei - den passer ikke i et bryllup! I tillegg så har den blitt så overspilt at den nesten er ødelagt i det siste!
mamma2006og2007 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2006 Takk for svar dere! Og jeg er helt enig. Synes ikke den sangen passer helt.. Men vil gjerne ha flere synspunkter! Så jeg har litt å argumentere med:-)
Stjerneregn Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Avhengig av når du skal gifte deg så er den svenske versjonen , decembernatt mer passende... så om brudeparet virkelig liker og ønsker den melodien og det er rundt desember, vinter (jule) tider så vil jo den kunne fungere bra. Orginalversjonen har jo ikke akkurat et gledelig budskap i seg..
Dubbe Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Hei hovedinnlegger! Er totalt uenig med madeira, om at den er malplassert. Vi hadde den, barnet til søskenbarnet mitt sang den, i Kristiansand Domkirke. Var så fantastisk nydelig!!! Så jeg anbefaler den på det sterkeste!!! gjør det som dere vil!!!!!!! -Les: Presten syntes at teksten var helt fantastisk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå