Gå til innhold

Økning i barnets puls?

Anbefalte innlegg

Jeg er 27+6 i dag (termin 30.12). Var til sjekk hos lege i dag siden jeg de siste dagene har merket færre og svakere spark fra babyen i magen. Tror det kan skyldes at barnet muligens snudde seg på fredag, for da merket jeg en økning i presset ned mot bekkenet. Morkaken ligger foran på magen, så det kan være at sparkene nå treffer den.

Ellers så har barnet fortsatt god vekst. Jeg er også i grei form, foruten at de så antydninger til urinveisinfeksjon.

Undersøkelsen viste at barnets puls hadde økt fra 136 til 160 siden forrige kontroll (2 uker siden). Er det noen andre som har opplevd det samme?

Er henvist til videre sjekk på sykehus i morgen, så jeg får vel svar på dette i den grad det går an. Men lurer som sagt på om det er noen her som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6553198-%C3%B8kning-i-barnets-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe å bekymre seg over. Trodde pulsen til baby varierte anvengig av hvor aktive de var akkurat i det øyeblikket man måler. Tenkt bare hvor mye vår puls varierer når vi sover/slapper av/trener. Jeg har fått målt både 150 og 128, og det var nå bare bra begge gangene. Litt overrasket over at du blir sent til kontroll på sykehuset for det, men er jo bare kjekt med god oppfølging.

Hei.

Tror nok det er kombinasjonen mellom mindre liv og økt puls som er årsaken til at jeg blir sendt på kontroll. De er redde for at noe kan være galt, og at den arbeider hardere for å få i seg den næringen den trenger.

Lurte likevel på om det var andre som hadde opplevd svigninger i puls, da jeg selvfølgelig håper at dette kan være naturlig - slik du sier at det har vært hos deg. Og det høres jo bra ut!! Selv har jeg ligget mellom 133 og 140 på alle målingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...