Gå til innhold

Klarer ikke å la være...

Anbefalte innlegg

å spise godis!!! Jeg bare MÅ ha det, sjokolade, boller, sukkertøy,seigmenn, kake, vaffler, brødskive m/sjokoladepålegg, kakao og for å ikke glemme LOVE HARTS.... Jeg er i uke 11 nå og håper ikke dette fortsetter for da kommer både jeg og babyen til å bli SVÆRE. Hjelp! Noen andre som bare ikke klarer å la være?? Er det normalt å ha en så stort behov for alt som er søtt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552792-klarer-ikke-%C3%A5-la-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du venter en liten jente? ;-) Da får man vist nok ofte sug etter søte ting sies det. Jeg tror det er i orden å ta tilskudd av krom når en er gravid, dette kan dempe søthungeret ditt, hør på apoteket! Ellers så er det med sukker som med røyk, man kan faktisk bli avhengig og da tar det ca 2 uker uten noe sukker før suget etter det forsvinner!

Æ har det omvendt, æ ælska sjokolade, potetgull osv før æ bei gravid, men no har æ faktisk ikkje løst på det. Kan godt ete det, men har ikkje løsten på det lengre. Æ trur det e like normalt å ha søt trang no, som å ikkje ha det. Alle e så forskjellig under sine svangerskap. Tænk bære på dæm som e dårlig heile tia, kvalm, trøtt, svimmel osv, åsså har du dæm ijæn som ikkje merke nåkka. Så slapp av, det e vanlig :) Æ har dilla på yoghurt å frukt, men det e mest pga æ ikkje klare å ete så mykje ainna.

Hei! Sist jeg gikk gravid hadde jeg ikke noe lyst på godteri (og er en skikkelig godtemoms:) Bare epler, frukt, grønnsaker osv. Fikk en jente:)

Hun er også mest glad i frukt og grønt nå. Spiser nesten ikke noe godteri.. Vet ikke om det har noen sammenheng men..Venninnen min fikk en gutt og var innmari godtesjuk (spes.sjokolade og softis). Gikk opp mye i graviditeten da, så det er lurt å passe seg litt....Men det er ikke lett!;) Er innmari godtesjuk jeg nå:) Men er veldig tidlig da så får se hvordan det utvikler seg;)hihi Love hearts er en av favorittene hos meg og. Hjelper mot halsbrann!

Takk for svar jenter! Hmm...også hørt dette med at når man fyser på sjokolade venter man jente.... men dette er tydeligvis veldig forskjellig. Har en liten gutt fra før og når jeg gikk gravid m/han fyste jeg ikke på noen ting. Ja, ja vi får de hva det blir denne gangen :-) Har faktisk vært ganske flink hittil idag, men nå sitter jeg å tenker på punsjknapper ( De små m/hvite knurter på i hg. godten...) Har hengt meg helt opp, så jeg tror nok jeg må tusle en tur bort i butikken!! hi-hi.....

He he.

Vet ikke jeg altså, men jeg har fått dillan på druer og appelsin. ikke akkurat gunstig med alle de sure oppstøtene. he he.

alle har vel noen spesielle ting de craver etter, men for mye av en ting er absolutt ikke sunt.

hverken for oss eller barna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...