Goomba84 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Ja, da har min venninne gått veien og blitt prøver, og spør meg om råd da jeg har vært i "gamet" før... MEN....hun skal ta el-tester, noe jeg ALDRI har gjort, så der blir det litt vanskelig å hjelpe henne. Derfor spør jeg dere. 1. Når er det smartest å begynne med testing? 2. Når på dagen er det lurest å ta dem? 3. Hvor sterk skal streken være når hun har EL? 4. Hvordan virker dem i det hele tatt???? Jeg personlig har bestillt meg sånn Donna eller hva det heter, som prevensjonsmiddel(sånn til å spytte i), skal jammen foreslå for hun oxo, for jeg har hørt mye positivt om den her inne.
9nah Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 heisann 1. greit å begynne å teste på dag 10, har jeg lest. 2. morgenurin er den beste. ellers er det ihvertfall greit å vente minst 2 timer etter siste dobesøk og heller ikke innta overdrevent mye væske før testing. 3 streken skal visstnok være sterkere enn strek 1.. 4. de måler innholdet av et eller annet stoff i urinen (hcg, eller noe sånt...?) som topper seg når man har eggløsning eller rett før. Lykke til!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Heisann! Først må hun regne ut hvor lang syklusen er. Når hun vet det så følger det med testene en tabell om når man skal begynne å teste basert på syklus lengden. Den listen ligger også på tråden nyttig info her inne. Det er best å teste på ettermiddagen. Er ikke som ved gtester at man skal vente/bruke morgen urin. Hun kan teste når hun vil. Selv tester jeg i to tiden og nærmere kveld også sent på kvelden. Hos meg blir testen ofte positiv rundt kl 22.00 men også opplevd at den blir positiv midt på dag. Test streken skal være like sterk eller sterkere enn kontroll streken, som oftest er den like sterk. De måler stigningen i LH hormonet. LH stiger med stigningen av østrogen. Østrogenet er også det som produserer el slimet så mange kjenner slimet rett før eller samtidig som testen blir positiv. Man har da ofte EL 24-36 timer etter positiv test. De viser ikke om man faktisk har EL, det er det bare temping som gjør, men de viser at kroppen gjør seg klar til el og de mest fruktbare dagene. Største sjangse for graviditet er sex dagen før el :-) Ønsker henne masse lykke til :-)
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 hun skal IKKE teste el med morgenurin! det produseres om morgenen, så da vill testen sansynligvis ikke slå ut. det annbefales og taes midt på dagen eller mellom 10 og 20det er GRAVIDITETSTESTER som skal taes med fordel med morgenurin )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå