Gå til innhold

Er stor mage det samme som stor baby???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36+3 og får stadig høre at jeg har veldig stor mage. Symfysemålene mine er innenfor det grønne feltet på helsekortet, men magen er altså ordentlig stor. Noen som vet om man kan si noe om størrelse på baby ut fra dette? Er jo litt redd for å få en skikkelig sværing...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingenting å si:O)

Skrevet

Det er vel mer det samme som mye fostervann kanskje?

Skrevet

Jeg ser også veldig stor ut. Flere lurte på om jeg var fødeklar allerede rundt uke 28, og nå er jeg i 32/33, og blir bare større og større. I følge skjemaet er jeg helt i henhold (innenfor grønt område, nesten midt på streken). Jeg tror at min store mage skyldes at jeg ikke har så mye plass inne i magen, og at kroppen ellers er relativt moderat i størrelse. Det gjør at magen utenpå ser veldig stor ut! Nå er babyen min også stor, men dette har vært diskutert både på gravid i moden alder og her, at det tydligvis ikke er så stor sammenheng med magens symfyse mål og babyens størrelse. (Men litt sammenheng må det jo være!)

Bekymre deg ikke om babyen er stor! Alle mine har vært over 4 kg, og de spretter ut som champagne korker :-)

Skrevet

Tror ikke det alltid har så mye å si. Alle tre svangerskapene har jeg fått høre at magen er veldig liten. Men har ikke fått så små barn likevel. Symfysemålet er over streken selv om magen er liten.

Har nok litt med fostervann og annen veske i kroppen å gjøre og.

Skrevet

Har ingenting å si. Jeg har hatt liten mage og kun mage hver gang, har fått to rimelig store barn for det, 4 og 5 kg.

Skrevet

Jeg har liten mage, ligger over det grønne feltet på sf, og har fått ca vekt ved termin på 3.5-3.8 kg.. Så nei, det betyr ikke det

Skrevet

Hadde veldig stor mage under forrige svangerskap. Tilogmed på sykehuset sa de at dette så ut til å bli en stor unge. Men vesle Erik var faktisk ørlite under gjennomsnittet! Men jeg hadde mye fostervann og ellers vann i kroppen og hadde gått ned hele 13 kg etter fem dager!

Har stor mage denne gangen også. Har allerede fått spørsmål og ikke fødselen snart nærmer seg, men det gjør den ikke. Har ti uker igjen. Bekymrer meg ikke for stor mage i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...