MammaDilla Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Var hos lege i går og det viser seg at magen vokser for fort. Nå er den så høyt over kurven at jeg er henvist til ul. Har lest litt om dette nå, og det som går igjen, er at det kan være formye fostervann, noe som kan være tegn på misdannelser og svelg problemer hos fosteret. Ellers kan det være tegn på svangerskapsdiabetes... Eventuelt at der er flere enn ett foster. Men det ville de vel sett i uke 18?? Er så redd for at noe skal være galt, og det virker så uendelig lenge til mandag kveld når i skal på ul. er 24+1 nå..
selma07 og engel Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Huff høres ikke ut som om du har det bra! Jeg synes at du skal ta kontakt med jordmor å snakke litt med henne! Det er ikke bra verken for deg eller den lille at du går rundt å bekymrer deg! Min svigerinne hadde også "for stor mage" der hun også ble forespeilet alt som kunne være galt med den lille! Men ingenting var galt, og i juni fikk hun en velskapt og skjønn gutt! Ring jordmor du og fortell hvordan du har det! Lykke til!
MorT-3gutter Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Skjønner ikke at leger kan si sånt og skremme folk unødvendig. Magen vokser i rykk og napp. I forrige sv.skap lå jeg langt over kurven hele tiden. Den siste tiden var det ikke mer igjen på skjemaet og krysse av på. Ut kom en frisk og rask og stoooor gutt! SKjønner det er vanskelig men prøv og vær positiv, det går nok bra skal du se.
MammaDilla Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2006 Godt å høre om tilfeller der slikt har gått bra. Nå vet jeg jo ikke om det er det at jeg har for mye fostervann.. Men er jo lett for å tenke det verste... Kan jo hende jeg bare har en litt stor baby også..
MammaDilla Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2006 Tusen takk!! Er heltfortvilende å få slike beskjeder.. Godt med støtte og oppmuntring Skal prøve å tenke positivt for babyen sin skyld
2_TETTE Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg er heelt utenfor skjema på livmor størrelse og vokser utrolig fort. Forrige gang kom en gutt på 5 kg så kanskje ikke så rart:) Han er fortsatt over normalen på høyde nå som han er 1 år og vokser som bare det. Så det kan være barnet er stort også.... Regner med at det blir stort nå også, så spennende å se. Hvis du PLUTSELIG nå har begynt å vokse fortere skjønner jeg jo at du blir bekymra, men vent til etter UL med de skremmende tankene (selv om det ikke er lett) Ønsker deg lykke til og satser på at alt er flott med din lille/store:)
MammaDilla Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2006 Takk for det Målet var helt normalt i uke 19, og litt over normalen i uke 22 og enda mer over nå i uke 24. Var egentlig bare innom i går for å få sykemelding. Så var vel mer eller mindre tilfeldig at sf ble målt. Er glad for at jeg ble henvist til ul. Skal prøve å følge tipset ditt om å slappe av frem til ul. Det vil nok helt sikkert gå fint Kjenner jeg allerede er lettere til sinns nå.. Det hjelper så utrolig å få oppmuntrende og betryggende tilbakemeldinger!! Tusen takk jenter!!
rampen_ Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 i mitt forrige sv.skap var jeg over kurven med MAAAAANGE mål fra uke 24-25 og rundt der.. og etter en kontroll da jeg var rundt 30 uker på veg, henviste de meg poå UL pga stoooooor mage, og stor forandring.. jordmor var snill og bekymret meg IKKE, sa ingenting om at noe kunne være galt, heldigvis.... og det var det heller ikke.. inne i magen nå ei stor, fin jente;-) men hadde en god del fostervann, men det i seg selv trenger ikke være farlig;-) Så trøst deg med alle gode historier, det er liten sjans for at noe er galt med nusket ditt;-) og når det værste er over på mandag, kan du være glad for å fått sett nurket en ekstra gang;-) ikke sant? Husk: det at du er større enn gjennomsnittet er IKKE farlig, og de vil nok bare sjekke det for SIKKERHETS skyld. legen kunne nå ha sagt det da...:-s blir litt irritert på slike teite leger..
MammaDilla Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2006 Ringte til jordmor. Hun var kjempe forståelsesfull og roet alle nervene. Siden det var på volvat jeg var hos lege så ble det der jeg bestilte ul. Jordmor ba meg komme til henne på tirsdag for en sjekk. Hvis det var mye endringer skulle hun få meg inn til ul på dagen, og det blir jo gratis i tillegg. Så nå har jeg avbestilt volvat sin eksklusive ul, og vet at på tirsdag er jeg i trygge hender Jordmor sa at om jeg ventet en dag fra eller til spilte ingen rolle da det ikke var noe å gjøre med det i første omgang. Hun var helt fantastisk!!!
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Så bra at du ble beroliget. Babyen kan jo vokse mye i perioder, så litt mindre. Går sikkert bra. Har ei vennine som har tappet fostervann. Gikk helt fint det også, hvis det er det du må. Lykke til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå