Sweet tooth Skrevet 4. oktober 2006 #1 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei Cathy-87, så du hadde vært innom her: Hvordan går det med deg? Jeg føler meg mye bedre nå. Har vært hjemme noen dager fordi sønnen min har vært syk, og har derfor fått en veldig myk start på jobbingen. Nå gleder jeg meg til å dra tilbake til jobben i morgen. Hvordan har det vært for deg på jobben? Håper alt er bra med deg! Beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/
Tulletutta Skrevet 6. oktober 2006 #2 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei.. Eg har hatt ein litt tøff start jobber 100% som lærling i heimesjukepleien og det blir bare mer og mer brukere gleder meg til eg er ferdig der til neste år. er så utslitt når eg kommer heim fra jobb at eg bare vil sove. Så har eg hatt ein liten forkjølelse som ikkje akkurat hjelper på. men er vel bedre no sånn sett, men jobben er tung, det er flere på jobben som ser seg etter nye jobber har eg hørt pga for mye å gjøre, men det er jo ikkje så lett å få nye jobber. de holder på å utvide med meir personal nå så det hjelper vel kanskje får se. eg har nesten nettopp begynt der og begynte i slutten av agust. Så det er grunnen til at eg ikkje har fått svart tidligere. håper det går bra med guten din og deg. Og at det blir godt å gå på jobb, for eg ble no rastløs når eg gjekke heime i ei veke sjølv om eg no kunnne tenkt meg ei veke til no ,he he. Ang tidliger med mamma så er grunnen til at eg ikkej vil sei det til henne nå iallefall er pga eg har kanskje sagt til henne at hu ikkje må sei noko det til stefaren min som ikkje har vert så velig snill med meg opp igjenneom(han kan være/har vert ganske frekk og andre ting med meg) så har det gått 5 min så har hun sagt det til han. så terger han meg for det. Mamma har valgt å lukke øynene for han og den personen alle andre ser han som. det har ødelagt ett forhold mellom oss så kunne har vert godt. sjølv om eg kan sei det meste til henne, berre eg vil ikkje sei sånne ting til henne for då vil eg leve i frykten om at han eller andre har fått vite sånt om meg. Off, no har eg virklig legt meg ut på nettet, men men det får berre gå dette er noko ganske få personer veit og det er vel forsatt meir. Ellers alt bra eg føler at live går på fram og eg møter nye spenende menesker kvar dag, deg med reknet. Vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6588609
Sweet tooth Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei kjære Cathy-87, så gøy å høre fra deg igjen! Har lurt på hvordan det går med deg, og har savnet deg her på BiM! Skjønner godt at du må bli utslitt av en jobb i hjemmesykepleien, det er sikkert en veldig krevende fysisk jobb og en jobb der en gir mye av seg selv sosialt også. Godt at flotte og sympatiske jenter som deg velger slike yrker, for det er jo jobber som betyr så utrolig mye for mange. Det var veldig leit å høre at stefaren din ikke har behandlet deg godt, og at det har gjort forholdet til din mor vanskligere....En veldig vanskelig situasjon! Skjønner veldig godt at du da ikke ønsker å fortelle henne noe. Håper du får god støtte av din samboer, og at veilederen din er ekstra omtenksom mot deg for tiden, for det fortjener du. Og så har du jo oss andre her inne dersom det er noe du har lyst til å "snakke om". Jeg har vært hjemme tre dager denne uken med sønnen min, men nå er han ganske frisk igjen, heldigvis. Det har vært koselig å være hjemme med han, men nå er det godt å være litt på jobben også, treffe igjen kollegaer osv. Jeg tror vi kommer til å forsøke å bli gravide igjen når jeg har fått tilbake mensturasjonen, så innen den tid forsøker jeg å gjøre unna mest mulig ikke-gravid ting som fester mm. Vet jeg kommer til å bli sliten når jeg blir gravid igjen, og da ønsker jeg ikke å være sent ute osv. Har du tenkt noe mer på når du ønsker å bli gravid igjen? Det er ganske behagelig at det ligger litt frem i tid, synes jeg. Godt å føle at jeg har litt mer overskudd igjen, pluss at jeg tror jeg kommer til å bli ekstra bekymret i neste graviditet- særlig i første trimester...Men får jo bare håpe på at alt går på skinner neste gang, og at en slipper alvorlige bekymringer (noen bekymringer må en jo regne med) Ta godt vare på deg selv, det var som sagt kjempekoselig å høre fra deg igjen. Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6589787
Tulletutta Skrevet 10. oktober 2006 #4 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei hei.. Nå er eg her igjen, har liksom ikkje tid til data så mye for tiden, kanskje like greit he he. Tror vi har bestemt oss for å prøve igjen når eg har hatt mensen i allefall eingang, trur eg skal ha den nå snart viss eg rekner SA-en for siste mens, men er forberett på at den kan være forsinket, hadde egentlig håpet eg skulle få en mulighet til å ta meg ein skikkelig tur ut på byn før vi begynner på prøvinga så var det da med finne ein dag som passer. he he. har vert veldig sliten etter SA-en så helgene har vert gode å ha heime. Denne helgen skal eg jobbe gruer meg litt til det, har ikkje jobbet helg der eg er nå før pga rulering i lærlingetida. Går nok bra. Kossen går det med deg har du fått slått deg litt løs?? Eg gjorde det sist selv om eg godt kan gå på fest uten å drikke så mye har liksom aldri blitt så gla i å bli så veldig full, typen sier det er for eg er redd for å miste kontrollen(kontrollfrik altså er det han mener, eg er ikkje enig he he). Kan no berre nevne at eg har sagt det til mamma i ein fortrolig samtale ho blei lei seg og syns det var fælt og sånt. Ho seie ho skal kaste stefaren min på dør. Eller retter sagt ho sa det i går, i dag seier ho at han har sagt unnskyld og tok ut av opppvaskemaskinen så då virket det som alt var bra igjen. Er litt sur på meg selv det er ikkje første gang eg har begynnt å håpe på at han skal forsvinne. Til og med broren min (det er hans far det er snakk om) vil ikkje ha han i huset. eg bor der ikkje. uff men no har eg klaga for mykje, fortell meg litt om deg selv. ka er det du jobber med(berre viss du vil sei det). Liker du jobben din og sånt? Syns det er godt å ha noen å snakke med som har vert i samme situasjon som meg og som er så omtenksom som du er og ikkje dømmer eller noe. Ta vare på deg selv og dine håper vi snakkes snart. Vennlig helsing Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6637012
Sweet tooth Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei Cathy, så koselig å høre fra deg igjen! Så spennende at dere tenker å prøve igjen om ikke lenge. Det kan være jeg venter litt lenger enn en mensturasjon, for jeg har så mye program jobb og privat til i midten av november, og har lyst til ikke å være så sliten og kunne drikke alkohol ved et par anledninger. Jeg har ikke festet noe hittil, men de neste to fredagene skal jeg på jentetreff og ut med noen kollegaer på fest, så det gleder jeg meg veldig til. Jeg drikker normalt ikke mye alkohol jeg heller, men det er godt å være fri til å ta seg et par halvlitre, vin eller liknende. Selvom jeg kanskje venter noen uker lenger enn deg på å prøve å bli gravid, blir det jo kjempespennende å se om vi blir gravide noenlunde samtidig- det hadde vært så koselig å gå over til 1.trimester sammen!!! Jeg er veldig spent på hvordan jeg reagerer når jeg forhåpentligvis blir gravid igjen...tror jeg kommer til å være ganske nervøs og avventende de første 12 ukene, før jeg tør å glede meg for mye...og det er jo litt trist, da. Men kanskje det føles annerledes dersom en går på kontroll og alt ser bra ut. Jeg har også vært sliten i det siste, har vært mye å gjøre på jobben og jeg har ikke sovet så godt at ulike grunner. Jeg jobber som jurist i det offentlige, og trives veldig godt. Kjempehyggelige kollegaer og sjef, og spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. Men det kan bli litt hektisk innimellom. Jeg bor forresten i Oslo området- hvilken del av landet bor du i? Jeg innbiller meg at du bor på Vestlandet? ( du trenger selvfølgelig ikke svare dersom du ikke vil- det gjelder generelt dersom jeg spør og graver for mye :-)) Det hørtes ut som du hadde en god samtale med din mor om det som har skjedd? Føles det godt også nå i ettertid at hun vet det? Jeg håper det! Det var jo utrolig skuffende at hun ikke fulgte opp det hun sa om å kaste stefaren din på dør, han høres jo fryktelig vanskelig ut. Jeg skjønner at det må være utrolig frustrerende å få håp om at han forsvinner ut av livene deres, og så skjer det ingenting likevel. Kan du snakke med broren din om vanskelighetene om stefaren din? (Du nevnte at broren din heller ikke vil ha han i huset.) Det må jo være godt hvis dere to kan stå litt sammen i situasjonen, litt felles trøst. Høres ut som om det var bra at du har flyttet hjemmefra- viktig å beskytte seg selv/ta vare på seg selv! Er broren din yngre enn deg? Har du flere søsken? Jeg har en bror som er 4 år eldre enn meg. I morgen skal vi (mannen min, sønnen min og jeg) på en liten mini-høstferie noen dager på fjellet. Har fått så utrolig liten tid sammen i det siste- han jobber utrolig mye, dessverre. Så det skal bli skjønt bare å slappe av og ha tid sammen. Håper du også får en fin helg, og at det ikke blir alt for tøft å jobbe i helgen! Gleder meg til å høre fra deg igjen! Stooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6663583
Tulletutta Skrevet 17. oktober 2006 #6 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Nå er eg berre innom ein kort tur for å svare kan heller komme tilbake med ett lenger innlegg sener. kan si ja på at eg er fra vestlandet bur på ei øy som heter Stord (du har vel hørt om flyulykka som var for ei veke sio her). ikkje så rart at du forsto at eg var fra vestlandet skriver dialekt mykje. he he. Bror min er 4 1/2 yngre enn meg, skal prøve å snakke med han, han og mamma kommer på besøk til meg på torsdag. eg flytta fra mamma når eg var 13 flyttet da til pappa som er fisker og ut ca 6 mnd i året budda da hos bestemor mi. flyttet fra han då eg var 17 år. er nå sjølvstendig eier leilighet tjener penger og jobber mot målet mitt om å bli vernepleier innen eg er 30. har ti år på meg når eg er ferdig som læling... slutter nå kommer tilbake sener ville berre gje livstegn fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6725812
Sweet tooth Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Cathy-87, hyggelig å høre fra deg igjen. Jeg hadde en utrolig fin mini-høsferie på fjellet. Godt å ha tid med familien min. Dessverre har både jeg og sønnen min blitt små-syke igjen..visstnok typisk det første året i barnehagen å gå fra en sykdom til en annen. har du fått tilbake mensturasjonen? Det har ikke jeg. Hadde vært perfekt om jeg fikk den tilbake om et par uker, slik at jeg kan begynne på prøve igjen før jul. Begynner å glede meg litt til det igjen, heldigvis. Selvom det kommer til å føles litt dumt i forhold til jobben..men, men, trøster meg med at det umulig kan ha mye for de å si om jeg jobber der et halvt år mer fra eller til. Du har sannelig blitt selvstendig tidlig! Nå har du ihvertfall fått mye livserfaring som vil være nyttig når du blir mor. Håper alt står bra til med deg, ikke føl deg forpliktet til å svare raskt elle rnoe slikt, ta det når du har tid og lyst. Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6790495
Tulletutta Skrevet 29. oktober 2006 #8 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei. Alt stå bra til med meg. har fått mesen igjen og bitt ferdig med den for nokon dager siden. Men de var unormalt mykje og unormalt vond så eg/me har bestemt oss for å vente ein syklus til vet og at eg mestsannsynlig ikkje hadde blitt gravid denne syklusen for eg bruker ein pfc(sånn som måler temp kvar dag) som prevangsjon pga eg ikkje tåler p-piller og slikt så godt. Og personligt syns ikkje noko om å rote med kroppen sin naturlige rytme på den måten(+ at eg kan ikkje fordra å ta tabletter). tilbake til poenget den viste at eg hadde lav gul-lekame produksjon trur eg det var og dermed ville ett eventuelt befruktet egg ikkje ha festet seg.så det blir nok prøving på oss nermere jul. Så kjekt å ta seg ein liten ferie gjorde sikkert godt etter alt som har hent. Eg og har hørt at men kan rekne med at barnet vil bli mykje sykt det første året i barnehagen, leste ein artikkel om det ein gang det, der stod det at dei hadde innført desinfeksjons-sprit i ein barnehage som både barn og voksne brukte dei fekk ned sjukdommstilfellene med 75% eller noko sånt så å lære barnet god handhygiene er viktig.(he he jobber ikkje i helsevesenet eg neeida ). Har vert hos legen og testa om eg har noko jernmangel eller noko slikt . Har følt meg så slapp i det siste. Har du gjort det?? eg her ikkje fått svar enda. Nå holder eg for det meste på å forberede meg til fagprøven som er om ca 9mnd har god tid men det er mykje å komme igjenom. uff gruer meg til det. håper altstår bra til og livet er godt for deg. det er det for meg for øyeblikket har lært meg og nyte det å ikkje tenke for mykje på morgon dagen(unntatt om det er nok brød til måro he he) Klem og beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6880425
Sweet tooth Skrevet 2. november 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 2. november 2006 Hei kjære Cathy, Så fint å høre at du har det fint for tiden. Jeg har det også mye bedre nå. Koser meg med å ha bedre tid med mannen min for tiden, vi har gjort så mye hyggelig- også uten barn- i det siste. Har også følt meg litt slapp og trøtt. Har testet om jeg har jernmangel, men hadde ikke det, heldigvis. Tror nå at det bare er litt ettervirkninger av lite søvn en periode og litt høst-slapphet, ettersom det er mørkere osv. Håper vi begge vil føle oss litt piggere snart. Jeg har også fått tilbake mensen. Den var også kraftigere for meg denne gang, noe som gjorde meg litt bekymret og ihvertfall overbeviste meg om at det var lurt å vente en måned. Skjønner godt at du har lyst til å vente en ekstra måned, og synes det er lurt. Tror imidlertid jeg skal la vær å bruke prevensjon denne månden og se hva som skjer. Er en spennende tanke....Får håpe legen hadde rett når hun sa en kan prøve etter en måned. Skriver mer en annen dag, skal sløve litt foran tv'n nå som sønnen min ser ut til å sovne. Har vært en hektisk men morsom ettermiddag og kveld :-) Ta godt vare på deg selv, ser frem til å høre fra deg en annen dag! Lykke til med lesningen til fagprøven. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-6937362
Tulletutta Skrevet 21. november 2006 #10 Del Skrevet 21. november 2006 Hei Sweet tooth. Lenge siden sist nå føles i allefall sånn ut. Har vert å teste me for jernmangel eg og, hadde heldig vis ikkje det. nå er eg nesten ferdig med mens nr to. så da blir det prøving. kossen går det med deg noe nytt?. Følere eg har mer energi nå selv om eg ikkje har det i dag sitt foran peisen og koser meg etter ein "yoga" øvelse for stiv rygg etter ein lang dag med mykje husvasking. det er virklig til å annbefale viss du ikkje har prøvd det. Begynner å glede meg no til å kanskje bli gravid igjen ganske snart har begynnt å tenke litt meir på det og vent meg til tanken om at det blir et høst barn og ikkje et vår eller sommer barn. Kikker litt på internett på utstyr, har ikkje kjøpt noe, men det er ikkje dumt å være klar og sett litt rundt. Må ordne ett av rommene i leiligheten vår før babyen kommer prøver å finne ut kossen eg skal gjere det. Har du startet med jule forbredelsene eg har kjøpt noen julepresanger, men langt i fra alle. har ikkje så mye julepynt så eg har kjøpt meg noen engler. eg bare elsker jule-engler har ein i krystall som eg har fått av svigerfar som han kjøpte på ein tur til Russland. Svigerfaren min reiser 2 ganger i året med klær til barnehjem i Russland og da kjøper han billig krystall og lin til oss. Samboeren min har vert med han noen ganger kan tenke meg å gjere det eg og når muligheten er der. Det er så vont å tenke på alle dei barna som lever i fattigdom ikkje så langt vekke i fra oss.Når me har det så godt. Håper alt står bra til med deg og dine. Så får du ha lykke til med baby laging og juleforberedelser. Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7174062
Sweet tooth Skrevet 21. november 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 21. november 2006 Hei igjen, Cathy, koselig å høre fra deg igjen! Så flottt at svigerfaren din hjelper barnehjemsbarn i Russland! Han høres ut som en snill svigerfar, som også tar med koselige gaver hjem til dere. Jeg har ikke begynt med noen juleforbredelser ennå, pleier ofte å være litt sent ute, men gleder meg veldig til den koselige før-julstiden. Lage pepeprkaker og kakemenn med sønnen min osv. Det er noe helt annet å gå julen i vente med barn- og kanskje med barn i magen for oss begge- hvis vi er heldige? For ca. to uker siden sluttet vi med prevensjon -uten å gå veldig hardt inn for å lage et nytt barn, for mannen min har vært bortreist endel og vi har begge vært slitne. Men lurer på om vi likevel har klart å lage et barn, for jeg føler meg gravid....merket det raskt forrige svangerskap også (det som resluterte i abort), og ettersom det er så nære i tid gjør det meg enda mer sikker på at noe er i gjøre...ømme bryster, svimmel, humørsvingninger (var så rasende i helgen..hadde en skikkelig krangel med mannen min og mistet helt beherskelsen, noe jeg normalt ikke gjør i like stor grad....heldigvis forstod han at jeg nok var litt hormonpåvirket, så vi ble raskt venner igjen) mm. Det er fortsatt litt for tidlig å ta en test (har prøvd et par billigtester uten utslag så langt), men om noen dager bør det nok slå ut håper jeg. Kan jo selvfølgelig være at knærten ikke fester seg og at jeg får mensen- eller aborterer igjen, men føler meg ganske rolig nå og tar ting som det kommer. Lykke til med prøvingen- jeg skal holde deg orientert om utviklingen! Satser på at vi begge får et sensommer/høstbarn i 2007. Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7175894
Sweet tooth Skrevet 26. november 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 26. november 2006 Hei Cathy Endelig, i dag slo graviditetstesten ut svakt positivt. Jeg hadde bare en test, så klarer ikke helt å slappe av, men det underbygger jo bare det jeg har trodd de siste par ukene. Det har vært skikkelig frustrerende de siste dagene og gå og vente. Lurte på om dette kun var hormonsvingninger etter SA'n ettersom testen ikke slo ut, men følte meg bare såååå gravid. Så dersom jeg hadde fått mensen hadde det føltes som en ny SA. Jeg håper det går bedre denne gangen, og at du snart kommer etter til 1.trimester!!!! Jeg føler meg faktisk mye mer gravid denne gang enn da jeg mistet, og tar det som et godt tegn på at det er mye hormoner i sving. Lykke til med prøvingen!! Beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7234048
Tulletutta Skrevet 27. november 2006 #13 Del Skrevet 27. november 2006 Gratulere.. venta på dette.. eg kommer nå kanskje etter deg nå snart.. he he.. det blir spennede å se.. he he sist gang tok det 2 forsøk så me får se.. he he.. du får ha lykke til.. så snakkes vi inne på 1.trimester. Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7249955
Sweet tooth Skrevet 28. november 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 28. november 2006 Lykke til med prøvingen! Nå har jeg fått positivt utslag på to tester til, og begynner å tro at jeg faktisk er gavid...men klarer ikke helt å ta det inn over meg ennå. Skal prøve å ikke tenke alt for mye på det før jeg har kommet over den magiske grensen der jeg mistet forrige gang, og har sett at alt ser bra ut (så langt) på UL i uke 7/8. Kommer til å være innom her innimellom, så vi sees nok både her og på 1.trimester snart! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7270717
Sweet tooth Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei Cathy, hvordan går det med deg? travelt før jul kan jeg tenke meg? Jeg har ihvertfall hatt det veldig travelt i det siste, med juleforbredelser, mv. Gleder meg veldig til å feire jul i år, nå som sønnen min har blitt 21/2 vil han ha veldig glede av pakker mv. så det blir kos. På onsdag skal jeg på den første UL- er nå ca. i uke 7 eller 8, og det blir veldig veldig spennende...er jo ca. nå jeg begynte å blø forrige gang, men så langt ser det bra ut. Men det er veldig uvirkelig det hele, så håper vi får gode nyheter på ønsdag. Håper du får en veldig fin julefering, Cathy, og beste ønsker om et godt nytt år fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7489084
Tulletutta Skrevet 19. desember 2006 #16 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei. Så kosligt å høre fra deg! ja travelt er det, men det er jo vanligt. Så spenende for deg å gå på UL- godt du får komme så tidlig det skal eg og be om når eg blir gravid. du må holde meg orientert vet du. Her har det ikke skjedd så mye. er hjemme fra jobb i dag fikk plutselig veldig vont i korsryggen og v.fot kan nesten virke som isjas men eg velger å tru at det ikkje er det. tenkte eg skulle ringe til legen i måro for eg kan ikkje gå med dette lenge( kan nesten ikkje gå). uff men no syns eg altfor synd i meg selv. Du får ha ein veldig fin jule feiring med ditt lille mirakel i magen din. misunner deg litt der ,men me kan leve med at kanskje det ikkje er lenge til det er min tur. God Jul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7509128
Sweet tooth Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei Cathy, håper du får hjelp til å finne ut hva vondt i rygg og fot skyldes av legen din, høres ikke godt ut, nei! Bra du er hjemme og tar hensyn til det så du ikke blir værre i jula. Så spennende at dere er klare for å bli gravide igjen..da tar det nok ikke lang tid før du er i samme båt som meg :-) Satser på at det går bra for oss begge denne gangen!!! Vi snakkes, ha det godt så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7510354
Tulletutta Skrevet 2. januar 2007 #18 Del Skrevet 2. januar 2007 Godt Nytt år. Har du overlevd julestrevet i år og. Det har eg, men er no litt glad det er over og. Håper alt går bra med deg. Rekner med det når eg ikkje har hørt noko til no. Tenkt no eg berre skulle hilse innom og ønske det ett godt nytt år. Så snakkes vi vel senere. Kunne jo ikke la tråden vår fyke helt til bunnen heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7617081
Sweet tooth Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei Cathy, godt nytt år til deg også! Jeg har hatt en fin juleferie, godt å få god tid med familien og til å sove ut. Hvordan var din jul, og hvordan går deg med ryggen din? Jo takk, alt går bra så langt med meg. Var på tidlig UL i uke 7eller 8 rett før jul, og alt så bra ut så langt. Men klarer ikke slappe helt av fordet, men merker jeg blir litt mer positiv for hver uke som går. Så idag har jeg bestilt legetime og UL i uke 12 (litt over midten av denne månden) Hvis alt fortsatt ser bra ut da tør jeg fortelle det på jobben...det blir veldig rart å være "en gravid dame" på jobben igjen...pg bare vent, snart er du i samme situasjon! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7618061
Tulletutta Skrevet 7. januar 2007 #20 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei igjen.. Det går bra med ryggen min, det forsvant dagen etter på og har ikkje kjent noe mer etter det. Rart. Nå har eg fått rydda vekk jula i leiligheten deiligt. Var så lei av julenisser og engler he he. Ja, det blir nok rart å være gravid med tanke på at eg er lærlig og alt men men.. eg kommer til å være ferdig læretida innen termin viss eg får i sep. eller okt. er ferdig den 22 aug. men men me får sjå ka fremtiden bringer. Det er ei anna som er gravid på jobben min, men ho er sjukemeldt har vert det ei stund no. Får håpe eg ikkje blir så dårlig. Det er ikkje kjekt å vente så lenge kan ikkje hjelpe for å tenke at viss ikkje så hadde eg vert så og så langt på vei får håpe når eg blir gravid så vil desse tanken sleppe taket. Du vår ha det godt så lenge så snakkes me. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7691847
Sweet tooth Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Cathy, Godt at det går bra med ryggen din. Jeg tror også at du ikke vil tenke på det tidligere svangerskapet når du blir gravid igjen. Det hender jeg tenker at termin i april hadde vært veldig mye bedre enn i ausgust, med tanke på at barnet er eldre når barnehagen normalt starter (men håper å bli hjemme et halvt år til minst så barnet er større) og klima når en er kommet seg såpass at en orker å gå ut. ER ikke så kos med trilleturer på vinteren...men men, det er jo bagateller. Er samtidig glad for at kroppen ryddet opp når noe var galt, så sålenge det går bra nå så tror jeg ikke at aborten kommer til å plage meg noe senere. Du er så ung, og har jo allerde bevist at du kan bli gravid, så du får trøste deg med at for hver måned som går med venting kommer gleden til å bli ekstra stor når du finner ut at du er gravid. Det gjenomsnittlige er jo å bruke ca. 6 mnd tror jeg. Jeg skal på tidlig UL om et par uker...er veldig spent...er da ca. i uke 11/12...hvis alt ser bra ut da tør jeg å puste litt mer lettet ut, og kanksje fortelle det på jobben snart. Føler at det synes litt allerde- er jo nr. 2 og da får en ofte mage litt tidlig. Lykke til videre, vi snakkes snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7701603
nynne78 Skrevet 9. januar 2007 #22 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Sweet tooth Jeg er verdens dårligste BIM deltaker. Hit og dit, og aldri til stede når det gjelder! Jeg tok en pause herfra, men kom inn igjen i dag. Så etter deg da vettu, også ser jeg deg her : ( Vil du fortelle hva som har skjedd? Jeg er nå ferdig med 11 uker. Begynner å slappe litt av, men er fortsatt usikker. Lover å komme tilbake i morgen for å se om du har svart!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7719787
Tulletutta Skrevet 25. januar 2007 #23 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei igjen. Kordan går det med deg? Med meg går det bra er hjemme fra jobb i dag er så sliten at eg følte eg trengte nokon dager å ta meg inn igjen.. det er så tungt på jobben for tiden pluss at mamma sliter ein del. Ho går ikkje frå den drittsekken av ein samboeren, han manipulere henne så mykje at det er skumelt. Og når hun ringer å griner så blir eg så psykisk utmattet. Sorry skal ikkje klage det er ikkje noko du eller nokon andre kan gjere med det. Det er henne det står på. Har gitt beskjed til henne og hun forstår det. Men eg er redd for å la henne stå igjen alene. Samboeren og eg har snakket om navn når den tiden kommer og det er så kjekt vi begge kunne tenk oss litt spesiele navn. det som har vert mest spesielt til nå er Teagan uttales tigan, var litt kult det er irskt me er norske begge to, men me får sjå når den tiden kommer. har dåke nokon tanker om det?? har dere sikkert. Nå er det vel ikkje lenge til du skal på ultralyd?? Krysser fingrene for deg :-) Og ang det om at eg ikkje har blitt gravid enda så gjør ikkje det så mykje eg har god tid blir berre litt skuffet kvar gang eg får mensen. så da depper eg litt i nokon min så rister eg det av meg. men det er litt verre for samboeren min da han er 27 og har egentlig vert klar til å få baby siden vi ble i sammen for 4 år siden. Men har aldri presset meg på noko vis og det er eg glad for. Håper vi snakkes snart Klem frå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7938094
Tulletutta Skrevet 26. januar 2007 #24 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei så etter at eg hadde svart på innlegget. så eg at du hadde svart noen andre og fortalt om hevelsene i nakkefolden, følere kjempe masse med deg.. håper det går bra.. skal tenne ett lys for deg og din lille spire i kveld.. Alle beste lykke ønskinger til deg. Klem Fra Cathrine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7952467
Sweet tooth Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #25 Del Skrevet 26. januar 2007 Kjære Cathy, jeg har jevnlig sett etter innlegg fra deg men har oversett at du allerde hadde skrevet et innlegg til meg pga. at Nynne skrev inn i samme tråden- da oppdaget jeg ikke at du også hadde skrevet et nytt innlegg: sorry! Så utrolig kjipt at moren din ikke forlater stefaren din en gang for alle...Skjønner at du må bli helt utmattet av karusellen mellom håp om at det skal ta slutt til fortvilelse over at hun fortsetter i forholdet. Godt at du sa fra til henne at det er en belastning for deg å bli så involvert- det er viktig at du skjermer deg. Hun må ta ansvar for sitt eget liv, men skjønner at du føler ansvar for henne, og at det er fryktelig vanskelig. Fint at du tar deg noen dager fri for å komme deg. Som du har oppdaget har jeg ingen lystige dager for tiden. I korte trekk har legene oppdaget en relativt stor hevelse i nakkefolden til fosteret, og i tillegg at det er en blodansamling som "nabo" til der fosteret ligger, som øker abortrisikoen betraktelig....I dag har jeg vært og tatt morkakeprøve gjennom magen for å finne ut mest mulig om fosteret har alvorlige kromosomavvik. Dersom den testen er negatv må en gå videre med undersøkelser for å lete etter alvoglie hjertefeil osv., men det kan en først gjøre når jeg er ca i 18 uke...det er en grusom usikkerhet, og det er så leit å ha havnet i en slik situasjon nå. Jeg synes du er utrolig heldig som nå kan starte med blanke ark og bli gravid og har alle mulige odds for å få et godt svangerskap og en frisk baby. På en måte tenker jeg at det kanskje hadde vært bedre med en SA til, slik at naturen eventyelt hadde ryddet opp og at jeg hadde fått en ny start.....men på den annen side, så lenge det er liv er det håp, og tanken på at det ikke skal gå bra denne gangen er jo så trist nå som jeg har kommet såpass langt og sett barnet turne rundt i magen. Huff, dette var ingen hyggelige nyheter å komme med- ville helst spare deg for disse triste nyhetene, men når du likevel så det tenkte jeg at det var greit å skive litt om det. Prøv å kos dere litt over spenningen nå i "prøvetiden", selvom det er skuffende hver gang mensen kommer, kommer gleden over de to strekene til å være mange ganger så stor når alt endelig klaffer! Kule navn dere tenkte på forresten, vi har ikke kommet så langt ennå. Ha en god helg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6552562-cathy-87/#findComment-7959048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå