Gå til innhold

Hva synes dere om Robin?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilken østkant? I Oslo? Jeg bor på østkanten i Oslo, og kjenner ingen som heter Robin. Barna her heter stort sett det samme som alle andre steder, bare litt flere internasjonale innslag.

Synes foresten Robin er fint, men pass på å uttale det Robin og ikke Robbbbbin. Da klinger det ikke fult så fint lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer ønsket Robin, men jeg fikk akkurat de samme reaksjonene som du har fått nå... Så vi slo det fra oss. Robin er da et ok navn, men jeg tenkte også på en liten ramp når sambo kom med det navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på østkanten, og kjenner ei trygdet alenemor som har en sønn ved navn robin...

Ellers vet jeg om et tvillingpar som heter kevin og robin. Synes det er veldig harry, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en trygded alenemor kalte sønnen sin det navnet du har som favorittnavn, så ville du unngått det?

Jeg blir stadig overrasket over hvordan fordommene blomstrer her inne. Folk er blitt relativt flinke til å skjule fordommer overfor mørkhudede, men alenemødre blir fortsatt hakket på og indirekte kalt for dårlige mødre. Det er virkelig skuffende. Nå er ikke jeg alenemor selv, men har venninner som er det, og de er minst like oppegående som alle andre mødre.

Robin er foresten et fint navn, synes jeg. Før syntes jeg det var harry, men etter å ha møtt noen som heter Robin, så har jeg forandret oppfatning. Er jo gjerne slik :-)

Synes du skal velge Robin hvis du liker det, og drite i noen av de fordommsfulle folka her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...