Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 5,5 år begynner å få ganske mørke lange hår på leggene. Det er slik at jeg nesten har lyst til å barebere det bort. Det ser jo ikke så fint ut på en lite jente akkurat. Hun kommenterer det selv også.

Noen som har noen ideer, el. som har andre jenter med mye hår. Er det vanlig??

Jeg tok gerimax ginseng som kosttillskudd i svangerskapet. Visste ikke dengang at ikke jeg burde ta ginseng da jeg var gravid, og at kvinner generelt ikke bør ta ginseng. Kan det komme av hormoner etter dette??

Hun har tjukt hår på hode, og det har jeg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i nærheten av en ginsengtablett, men fireåringen min har hår på leggene. Jeg hadde vel ikke det på hennes alder selv, men har alltid hatt hår på armene.

Hun ble født med masse hår på hodet, fikk tidlig tydelige øyenbryn, og har vel generelt kraftig hårvekst. Men jeg tenker at jeg bare må la det være, og ikke fokusere på det/vise henne at det er noe jeg tenker over. Hvis du er veldig opptatt av at hun har hårete ben, merker nok datteren din det ganske godt på deg.

Hvis hun får kommentarer fra andre og kommenterer selv, vil jeg bare svare at ja, det har jeg også, og parere evt. barberingsspørsmål med at det kan voksne gjøre, men ikke barn (jfr sminke etc også).

Skrevet

Har en datter på 4,5 år med endel hår på bena. Jeg kommer ikke til å si noe, men den dagen hun får mange kommentarer og bemerker det selv (blir "mobbet") så kommer jeg til å vise henne alternativer på hårfjerning. Uansett alder. Har greit med hårvekst selv og begynte å barbere leggene i en alder av 12. Hårvekst er etter hva jeg vet genetisk og det er lite å gjøre med. Fjerning med laser når de blir store nok?????

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jenta mi på 4,5 år har også hår på bena men de er lyse enda. Både far og mor er mørkehåret så jeg regner med at det blir et spørsmål før eller siden. Men kommer til å holde henne borte fra hårfjerning så lenge jeg kan da det blir verre når en starter med det. Iallefall ikke før tenåra...håper jeg...de er jo bare barn enda..

• 4 uker senere...
Skrevet

Herregud, spiller vel ingen rolle at et lite barn har hår på bena, vel? Hår på bena er jo helt naturlig! Begynne med hårfjerning på småbarn synes jeg er helt sykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...