Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Kanskje litt teit spm, men hvor varmt skal vannet til babyen være??? klare liksom ikke kjenne med albuen,så tenkte å kjøper badetermometer..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 jeg tror det skal ligge rundt tempen til barnet selv, vi pleier å ha det litt varmere, da vannet så fort blir kaldt i baljen
mamman til lilleprins Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! På sykehuset sa de at vannet skal være 39 grader. Jeg synes også det er vanskelig å kjenne med albuen, så jeg bruker et vanlig febertermometer.
Gla-mor Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Badetermometer er greit å ha, så slipper du å være usikker. På vårt badetermometer står det "Kinderbad" på 37 grader, så det bør vel ikke være varmere enn det.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 37 grader fikk jeg beskjed om på sykehuset:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Vi pleier å ha det litt varmere siden hun fryser så fort.. Gjør det noe?
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Kjempekjekt med badetermometer. Gjennomsnittsbabyen trives best med 37grader på badevannet. Eldstejenta mi liker det litt kaldere (ca 35grader) Yngstegutten liker 37grader.
Karoline's*mamma Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Badetermometer er veldig greit, men har du ikkje de, kan du kjenne med albuen nedi vatnet. Det skal vere 37 grader, og du skal ikkje kjenne at vatnet er verken kaldt el varmt, når du tar albuen nedi.
Gjest_1001 Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 På barselavdelingen på haukeland sa de at det skulle være så varmt at du nesten lunne tenke deg¨å bade i det selv. Gullet her liker det godt og varmt ihverfall.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Ikke høyere enn 40 grader. HS sa at 40 grader er faktisk nok til at barnet ditt brenner seg (tro det eller ei).
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Ang badetermometer,så viser iallefall mitt mer enn to grader kaldere enn det vannet faktisk er!! Jeg brukte vanlig termometer,så kjøpte jeg et badetermometer,og skulle bare sammenligne på gøy.Og da viste den ca 37grader,mens det vanlige viste nesten 40!! Så vil bare si at dere må være litt obs akkurat det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå