Gå til innhold

Kommer akkuratt fra legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært hos legen. Er 38+2 i dag. SF målet var plutselig langt over den grønne linjen. Legen mente jeg hadde mye fostervann og at det kunne variere litt fra hvem som måler. (jordmor målte sist) Da lå jeg innenfor normalen. Han sa også at det kunne være måten barnet lå som gjorde at jeg fikk store mål. Noen som vet andre grunner til store SF mål??Jeg har uansett fått ny time om to dager for å ta en ny måling. Hadde også høy puls i dag. Så jeg måtte ta stoffskifte prøver. Mye rart som kan skje i et svangerskap. Nå vil jeg bare ha ut lille gutten min.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var hos legen målte han på kanten av skjemaet (altså langt over den grønne linja!). Var til sjekk på sykehuset og de kunne berolige meg med at det var en gjennomsnittsbaby. Måten en bærer barnet på kan ha noe å si på høye/lave SF-mål. Jeg er forholdsvis lav og føler at lillemann snart kommer ut av halsen. Legen sa også han hadde hatt mange lange kvinner til kontroll pga bekymring for lave SF-mål. Men det er nok avhengig også av hvem det er som måler - for i dag hos jormor var jeg plutselig rett over den grønne linja og magen min har ikke sunket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...