Gå til innhold

Elli-Karamelli- er du her? Et lite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg heeelt feil hvis det var sånn at du hadde første utredningstime hos gynekolog i slutten av september?

Kan jeg spørre hva de gjorde og hvordan det gikk med deg?

Mannen min skal testes hvert øyeblikk, men jeg må nok i ilden jeg også etterhvert:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lilli! Du husker helt rett! Var til første gyn. time for et par uker siden, ja:-)

Først spurte hun bare litt spørsmål,stortsett de samme som lege stilte,deretter kikka hun på resultatet av blodprøvene jeg hadde tatt hos legen(disse var helt fine) Hoppa opp i stolen og hun kjente og kikke først litt inni der,trykte på magen og sånn for å sjekke om jeg hadde smerter. Deretter tok hun en celleprøve av livmortappen/halsen,for det har jeg ikke gjort før.(for å se om det er forandringer her,mtp livmorhals-kreft og sånt)

Til slutt gjorde hun en innvendig UL,og så da etter abnormaliteter i livmor og på eggstokker,men her så det helt fint ut på meg.

Ettersom jeg har ganske regelmessig syklus og EL hver gang(har tempet noen måneder),så var ikke medikamentell behandling noe alternativ for meg,så da sendte hun rekvisisjon opp til Ullevål for lapraskopi. Da ser de etter endometriose og tette eggledere,evt. fjerner endo. dersom de finner noe.

Blir jeg ikke gravid etter noen måneder fra lap.,skal jeg antagelig videre til prøverør,etter at mannen min har sjekka kvaliteten på svømmerne.(jeg blir så sjuk ved TR,at jeg mistenker endo.,så da går jeg til lap. før han sjekker seg. Vi har jo klart det før(mista),så vet jo at kvaliteten hans skal duge...

Det var helt ok hos gyn,så du trenger ikke grue deg for å gå dit!

Det kan ta litt tid å få time,så du kan likegodt bare bestille med èn gang,så får du det unnagjort! gikk å grua meg kjempelenge før jeg bestillte,men etterpå føltes det veldig bra:-) Det er godt bare å komme igang,så får man forhåpentligvis vite hva som gjør at det ikke funker!

*klem*

Skrevet

Tusen takk for svar!

Må nok innrømme at jeg ikke liker den utviklinga dette tar, men får bare henge på.

Skal begynne med akupressur for å se om det kan ha noe for seg. Venter på svar på mannens prøver i første omgang siden jeg har vært gravid før (mista) med en annen mann. I følge legen min er det da størst sannsynlighet for at det er mannen min det står på hvis det i det hele tatt er noe galt.

Men lap- er ikke det fryktelig vondt eller haandler det om HVA du tar lap for? Jeg ble nemlig operert på denen måten for noe helt annet og det var ikke akkurat digg.

Skrevet

Uff,jeg vet ikke,egentlig! Det er iallfall ikke behagelig,det vet jeg,men helt overkommelig. Er vel litt individuelt åssen kroppen takler det der. dersom det er endometriose jeg har,så må de svi av noe av det med laser,det er sikkert ikke så veldig stas i dagene etter vil jeg tro! Håper det ordner seg før den tid!

Jeg ble gravid med han jeg er med nå,så egentlig burde det ikke være noe gærnt,men hvem vet?! Han har tidligere gjort en annen gravid(hun tok abort),så alt skal jo være ok med han. Endo kan jo lage litt problemer... Kanskje vi bare var heldige sist gang det klaffet... (ikke sååå heldig siden vi mista,men..)

Bedriten situasjon vi befinner oss i,men det er ikke noe en kan gjøre annet enn å prøve og søke hjelp hos de som kan dette! Går det så langt som til ivf håper jeg på en "to for samme prisen som en-pakke"-altså tvillinger! Litt belønning for strevet skal man jo ha:-)

Håper det ordner seg for deg snart,du må holde meg oppdatert på hva som skjer videre!

Skrevet

Vi får bare tenke på at for hver bedritne dag som går er vi i det minste en dag nærmere målet!

Tvillinger kan jeg styre meg for..hehe.. er veldig lita sjøl så skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skulle fått plass til to, da måtte den ene lagt seg på ryggen min hvertfall;-)

Setter min lit til ikm uke 42, går den i vasken skal jeg be om henvisning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...