Gå til innhold

Hater treg mage og alt!

Anbefalte innlegg

Har så problemer med magen, det blir bare helt plutselig full stopp. Blir drit dårlig av lactulose og har hatt store problemer med å få i meg vi-siblin.

I dag gikk ikke vi-siblinen lenger spydde som en gris...og selvfølgelig så når jeg spyr så tisser jeg også på meg...uff og æsj...hva i all verden skal jeg gjøre???? ingenting funker! HATER tarmen min!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6551225-hater-treg-mage-og-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! høres ikke bra ut det der... Snakket med jordmoren min om dette, for jeg har samme problem. Hun sa at epler og banan skulle jeg holde meg unna, for det binder magen. Drikk masse vann, og spis linfrø, svisker, druer, yoghurt o.l. Har også kjøpt Dulfalac på apoteket.. Det har løsnet litt på magen min hvertfall...

Prøv den nye Benefiber på apoteket. (Apotek 1 har hvertfall)

Fås som flytende med eplesmak (anbefales å tynne den ut i vann) eller som pulver (uten smak). Imotsetning til Visiblin er dette pulver helt oppløselig, så du slipper den ekle konsistensen og å drikke masse ekstra vann. Kan blandes ut i all slags væske. Har smakt begge deler, men er heldig og trenger ikke bruke noe slikt ennå. Min tarm er fin (kryss i taket) =)

Annonse

Har ikke det problemet selv, men min mor har... Hun sier at en boks actimel (småe bokser i 4pk med melk tilsatt en spesiell bakterie)hjelper henne. Hun har alltid hatt problemer, men fikk tipset i sommer og magen hennes har fungert fint siden. Et annet råd er å legge sviske i vann å drikke dette vannet. Funker også supert. Ellers når sønnen min har problemer så bruker jeg å gi han rosiner, det for fart på magen hans...

Får håpe du får igang systemet ditt snart...

Lykke til!

Benefiber er reseptfritt ja. Som navnet sier er det fiber. (fra guaranplanten sine frø tror jeg det var). Bra for både tarmfunksjonen og bakteriefloraen i tarmen (det er prebiotisk, dvs mat for de "snille" bakteriene i tarmen.)

Det står i brosjyren jeg leste.

Dessuten Sukkerfri, glutenfri og laktosefri. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...