Gå til innhold

Hvor ofte i uke20/21??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har begynt å kjenne liv nå, og det er kjempespennende!

Lurer bare på hvor ofte dere kjenner liv? Hver dag? Jeg har kjent en del de siste dagene, men ikke like mye hele tiden- og noen ganger veldig lite...

hvordan er det med dere?

jeg trente aerobic igår også, og det er lenge siden sist-- ble liksom litt bekymret etter det siden det var mange bevegelser som den stakkars lille ikke har kjent så mye før..

håper noen vil dere erfaringer slik at jeg kanskje kan bli litt mer avslappet idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner liv hver dag, men mest om morgenen og kvelden. Sånn var det sist også.

Babyen er ikke våken og aktiv hele dagen, men har rolige perioder hvor h*n rett og slett ligger og sover/hviler seg:-)

Men, tommelfinger regelen er at du skal kjenne liv hver dag når du først har begynt å kjenne babyen.

Det finnes faktisk baby'er som bare styrer på natten, tenk deg det da når du er noen og tredve uker på vei og innvollene får julig på natters tid....Alle baby'er har ulig døgnrytme, du må nesten bare bli "kjent" med din baby og når det har tumle tid:-)

Blir du veldig urolig kan du legge deg på sofaen, drikk juice eller cola og se om det skjer noe:-)

Skrevet

Jeg kjenner ikke liv ennå, og holder snart på å klikke... Er 21+3 idag. Tror jeg har merket noe enkelte kvelder, men er slett ikke sikker; det er vagt og det er ikke ofte.

Har prøvd alt av det der drikke kaldt og søtt og legge seg ned; spise is og legge seg ned og stryke over magen... Hjelper ikke. Og ja, jeg klikker snart!

Desperat hilsen fra klikkeklar

Skrevet

Jeg begynte ikke å kjennel liv daglig før jeg var i uke 22, men det var pga en foranliggende morkake.

I dag er jeg 27+4 og jeg kjenner jo liv hver dag, men det er som du sier, veldig varierende. Det pleier å være sånn at hun er stille i en to, tre dager, kanskje med en time om dagen som hun sparker og står i, så har hun en to, tre dager hun er kjempe aktiv på...fra morgen til kveld...:) Men som sagt har jeg en foranliggende morkake, og den tar av endel på sparkene..:)

Trener fortsatt aerobic jeg også, og det tror jeg hun bare syntes er deilig....blir jo som en vugge... Så da sovner hun... så når jeg kommer hjem og har dusjet og slappet av og setter meg på sofaen, da våkner hun igjen, så du kan bare trene det med god samvittighet altså.

Normalt at de er litt variable i bevegelsene. Har også hørt at det er etter uke 28 man skal kjenne liv hver dag...:) Selv om de fleste gjør det tidligere...kjenner liv hver dag..:)

Alt er så fint med den lille i magen din så...:)

Skrevet

tusen takk for svar dere! Ble litt mer beroliget nå. Jeg har også foranliggende morkake som deg Iselin79, og det er jo kanskje grunnen til at jeg ikke kjenner liv like godt hver gang...

Skal drikke noe søtt senere ikveld, så får vi se og han våkner litt:)

Jeg begynte å le av innlegget ditt iselin- det var så morsomt når du skrev at de sikkert synes aerobic er deilig vugging- slik har jeg ikke tenkt på det før: gleder meg til neste trimøkt nå:)

Skrevet

Til deg med bolle i ovnen 130207!

Det kan godt være at det er liv du kjenner selv om det er vagt og heller sjelden- slik var det med meg i begynnelsen og jeg tror ikke jeg engang la merke til at det faktisk var liv jeg kjente..

Det buldrer nok på etterhvert skal du se:)

Skrevet

Jeg kjenner liv hver dag nå. Er 21+4 på vei. Kjenner mest etter at jeg er spist og når jeg er rolig selv. Ikke så lett å kjenne bevegelse når jeg beveger meg masse selv. :-)

Skrevet

Hei! jeg er i uke 19+5 nå... har kjent liv hver dag den siste uken. Veldig gøy! Før d, kjente jeg "bobler" i magen av og til...

Skrevet

Jeg har kjent liv siden uke 15, Nå kjenner jeg liv hver dag:) Det varier fra dag til dag hvor aktiv mirakelet vårt er, men h*n liker å sparke når vi legger oss.... Det er såååå kos altså, nå er vi kjempespent får vi får vite kjønnet fredags morgen:)

Skrevet

Ops, glemte å si at jeg er 20+3 nå:D lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...