Gå til innhold

Oktober: Ojoj jeg får et stort barn!


Amelia*Okt06+juni09*

Anbefalte innlegg

SF-målet mitt har skutt i værrt og jordmor estimerte fødselslengde til rundt 55 cm og vekt til over fire kilo pluss at han har stort "og flott hode" som hun sa.Vet ikke hvor flott jeg synes DET er da men....

Det er fremdeles tre uker til termin...hjeeeelp....

 

Hun snakket forresten veldig varmt om massering av mellomkjøttet nå på forhånd for å unngå rifter og bruk av badekar og akupunktur som smertelindring under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, kjenner til det med stort barn! Dette blir den tredje "kjempen" jeg får. Hun har vært litt under gjennomsnittet stort sett hele tida, men plutselig gadd hun ikke det mer nei! Hun kommer til og veie mellom 4000g og 4500g, hjepe meg! Lengden sa de ikke noe om. De to jeg har fra før var først ei jente på 4710g og 55cm, hodet på 37,5cm, så kom det en "liten" gutt på 4250g og 53cm og hodet på 36cm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fødsel ble keisersnitt, men sønnen vår hadde da 39 i hodeomkrets!! Jeg tenker mye på denne stor-hode-slekta nå som det er 11 dager igjen til terminen og hodet ligger ned...

 

Dette mellomkjøttet alle snakker om...- er det "inni", eller er det mellom "foran & bak" for å si det forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis mente jordmor at bekkenet mitt er stort nok og at jeg har en stor fordel fordi jeg er såpass høy (176cm). Hun mente ikke at den store gutten skulle bli noe problem å få ut helt naturlig, men jeg må jo si jeg blir litt skremt ja....

Mellomkjølttet er området mellom skjedeåpningen og endetarmsåpningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...