Gå til innhold

April: Ang. lillegutt som ikke ble skiftet på i bhg.(ble laaaangt)

Anbefalte innlegg

Ja,da har jeg ått det bekreftet, han ble ikke skifta på i barnehagen.

Det var hvis mye som skjedde den dagen,men synes allikavel at de ikke skal glemme å skifte på et barn,så att på til si til meg i tlf at hun kunne garantere at han hadde blitt skiftet på,noe som hun og alle andre beklaget så mye igår,bortsett fra ei der...hun liker jeg ikke noe særlig,men er sikkert bare meg da,men hun har en sånn rar holdning overfor meg,virker som om at jeg ikke er "god" nok,siden jeg er så ung (23år) hun er mer hyggelig å slik med de andre foreldrene som er eldre enn meg.

Kan fortelle kort hvorfor jeg ikke liker henne noe særlig.

For det første er det dette med at hun er så rar mot meg,kanskje jeg er rar mot henne...men jeg føler at jeg er lik mot alle ansatte i bhg.

Men er da jeg måtte hente Simen for at han skulle til tannlegen,så skulle de akkurat til å spise lunsj da jeg henta han i 11tiden,spurte henne om han hadde fått medisin,og gikk ut fra at jeg skulle få et JA,siden han skal ha den 30-60min før han spiser,og det VET alle der,men fikk en kjapt nei tilbake.Greit,tenkte at de kanskje hadde glemt det,var jo hennes ansvar å gi han det da,men...lot det gå.

Så han fikk medisin av meg da vi dro til tannlegen,for vi skulle spise etterpå.

Dagen etter får jeg vite at han hadde fått medisin,for det var en annen som hadde gitt han det...ble så paff...tenk hvis det hadde skjedd noe,hadde fått en overdose eller noe..skal vel kanskje godt gjøres,men noen medisiner MÅ tas da og da,og noen kan man ha litt slingring på,og Simen sin skulle tas på tom mage,så 30-60min før,eller 2t etter,men jeg har kun sagt at han skal få det før han spiser,for hvis ikke blir det vasnkelig å vite når han har fått og slikt.

Så kom jeg i bhg.en dag, (har 100m å gå) så ser bhg.hele veien bort dit,så Simen var oppe i lekestativet,og hun som jeg ikke liker helt og ei anna,satt og lekte med de barna som ikke kan gå i sandkasse,da jeg kommer nærmere bhg.så ser Simen meg og skal skyndte seg ned den trappa,og han er ikke så flink å gå i trappene,så i det jeg åpner porten,ser jeg han detter ned trappa og ligger på bakken å skriker,sier til hun ene,der datt det en unge ned trappa,sa ikke at det var Simen,åja..ja,ja..var det jeg fikk tilbake..Gikk bort å henta Simen,og når hun ser at det var MIN unge,så kommer hun bort,åå..gikk det bra med han,Ja,sa jeg å gikk å henta klærn hans,virka som det ikke var så nøye,de skulle heller sitte å slappe av med de som ikke går enda i sandkassen..ble litt små irritert der å da,men tenker at de kanskje hadde en grunn til å ikke følge med,å heller sitte der,som bare er 5m unna..

Så igår da jeg kom i bhg. (levrte Simen) så spurte jeg en som jobber der,og Simen var fri for bleier ettersom det som hadde skjedd,sa ingenting hva som hadde skjedd,for en annen pappa var der (kjenner han fra før,gått i klassen min,så er ikke sååå farlig) ja,beklager for det i går sa han som jobber der,og forklarte at han hadde vært på den andre avd,måtte si til han at det er jo ikke noe han kan noe for,og da ble det snakk om det at de ikke hadde skifta på Simen,og jeg spurte om det kanskje var andre barn som hadde up&go bleier,at han var blitt skifta på,men de hadde tatt en slik bleie,å vi gikk å så,og det er KUN bleier med tape på,ingen up&go bleier,så ergo,han hadde samme bleie på seg da jeg leverte han,og henta han.

Da jeg gikk,så gikk den andre pappaen også,og da vi kom ut spurte han meg om det var fakta,at de ikke hadde skifta på han,ja,sa jeg,det var det,han synes ikke det var holdbart,og mente jeg skulle ta det opp på foreldremøte idag (får se om jeg gjør det) han sa at han unge er uttørsta da han kommer hjem,og fortalte at det er Simen også,drikker opptil 3 kopper med vannsaft eller hva det skulle være innen en halvtime etter at jeg har henta han,står ikke koppen på borde slik at han bare kan kaste seg over den,så blir han sint,trodde dette bare gjaldt Simen,men tydeligvis ikke.

Så igår da jeg henta Simen,spurte jeg hun som er lærling der på spøk (for jeg vet hun tåler det) har du skifta på Simen, så lo hun å sa at det hadde hun gjort for min siden,og beklaget så mye for det som hadde skjedd,enda hun ikke var på jobb den dagen,hun hadde også fått vite igår,at det er lister som skal skrives opp på når de blir skifta på,og det viste hun ikke,og har jobbet der i snart mnd (dårlig kommunikasjon ledere mellom...?) Og det var hvis fritt for lister,siden de ped.lederene var sykemeldt,så kunne jo ikke noen gjøre det,så hun hadde printa ut en helt bunke med lister til både bleieskift,soviing og alt.

Så var det å jakte etter sokkene til Simen,for de var borte,gikk inn i selve "stuen" de har i bhg. og hva ser jeg..to ansatta som sitter der og den ene masserer den andre,og der springer lærlingen imellom alle barna som blir henta samtidig som jeg henter Simen,synes det var litt unødvendig,satte meg ned der,for hun sa at de snakket akkurat om dette med bleieskifting,og hun jeg snakka med på TLF,beklaget så mye at hun hadde løyet til meg,og jeg sa at det var greit,og håper det ikke skjer flere ganger ( i en litt festelig tone) så sitter hun som jeg ikke liker på gulvet og sier: Ja,men man kan jo glemme det, (litt sarkastisk synes jeg) orket ikke å si noe,for ja, man KAN glemme det,men man gjør det IKKE, det er jobben deres,de får betalt for det,virket som om at det var greit å glemme den en gang eller to..hun sa også at Simen hadde sovnet med matbordet så de hadde bare lagt han i vogna (bruker å skifte på dem etter de har spist) og da jeg ringte å snakket med hun andre,så hadde Simen bare sottet å vært trøtt ved bordet,så de hadde lagt han etterpå...jaha..hva skal jeg tro på da??

Så jaktet vi vidre på sokkene,som vi til slutt fant i noen andre hylle,etter at jeg hadde spurt de som satt i stuen hvor de var,og fikk beskjed om at de lå i hylla hans,hun hadde lagt dem der,noe de ikke gjorde,lå i hylla til ei jente,og det er ikke første gang,skjer kjempeofte at klær hans ligger en helt annen plass,i hyllene til andre å slikt.

Så i kveld er det foreldre møte,og lurer på om jeg skal ta opp noe av dette,er først samlet foreldremøte for begge avd. så foreldre møte for hver avd etterpå,blir jo omså at jeg tar det opp da vi er på hver avd.

Men hvordan skal jeg gå frem om jeg skal ta dette opp?

Synes at sikkerheten er litt dårlig også,at det følger ikke med,slik som da Simen ramla ut av kjøkkendøra,før altan var kommet opp der,er høyt ned,og kuttet opp panna,så han har det fine aret nå..

Kanskje det er bare jeg som overreagere,men synes det er litt for "enkelt" i bhg. nå,jeg som var sååååååååå fornøyd med bhg. i starten,men nå er det nesten sånn at hver gang jeg henter han så tenker jeg,hvem sine kør har han på seg (har masse klær der han,men de klarer allikavel å kle på han andre sine klær) hvordan ser han ut,har han slått seg mye i dag,har de skifta på han,hvor tørst er han når han kommer hjem?

Har dere noen råd til meg?

Og synes dere det skal være slik som jeg har skrevet nå og jeg er urimelig (betaler jo tross alt kr i kost,og vil jo at unge skal drikke i bhg,ikke bare til måltidene) og overreagerer?

Huff..ikke lett det her..

oii..fy..så langt dette ble,men det var godt å få det ut her,håper dere gidder lese dette =))

Mange klemmer fra

Fortsetter under...

Jeg ville DEFINITIVT tatt det opp!! Og skal det ikke være vikar for ped ansvarlige når de er i sykemelding?? Det er jo en grunn til at de skal være der. Jeg synes ikke det er holdbart det du beskriver. Vet ikke helt hvordan du skal gå fram, men noe må du iallefall gjøre, og stå på ditt. Ikke la de få deg til å unnskylde deg. Skulle sagt så mye mer, men har en apekatt klarende p¨å meg her jeg så kanskje jeg får tid til å si noe mer siden.. Her må jeg visst bare gi opp... LYkke til iallefall!!! Gi dem inn.. hehe..

Mange dårlige erfaringer på en gang der, ja! Syns godt du kan ta opp tingene på foreldremøte, men i en spørrende/vennlig tone. Feks - jeg regner med at rotet med bleieskift ordner seg nå når dere har fått listene igjen, eller noe liknende. Og spørre om hva de gjør med drikke og da høre om det blir "servert" drikke mellom måltidene. Jeg ser at Matilde drikker lite til selve måltidet, men kan drikke desto mer innimellom og da er det jo viktig at hun har tilgang på det. Løsningen hjemem hos oss er at hun da har en sånn antidryppkopp/flaske stående hele dagen som hun kan drikke av når hun vil, og så får hun heller drikke av glass til maten (holder på med glasstilvenning, hehe). Hvis de ikke har "mellomservering" så hadde jeg spurt om det kunne endres, og hva dere evt kunne gjøre for at han skulle få i seg mer drikke siden han er holtørst når dere kommer hjem (hadde det vært Matilde hadde hun drukket seg mett før middag og dermed nesten ikke spist noe). Siden det er flere (kompis) som har opplevd dette så vil jeg tro det er noe som ikke bare angår dere.

Det med medisin hadde jeg heller tatt opp privat (ikke på foreldremøte) med feks pedleder eller styrer - medisin er ikke noe man slurver med!

Akkurat det der med å passe på er litt vanskelig syns jeg. Ja (!!!) jeg syns at de som blir betalt for å passe på ungene våre absolutt heller skal følge med på ungene enn å være opptatt av å skravle. Samtidig så skjønner jeg også at et barn ikke kan få samme oppfølging i en bhg som h*n kan få hjemme hos foreldrene. Ser levende for meg hvor travelt det kan være å ha ansvar for 3 unger, men ikke de samme 3 i løpet av dagen, og spesielt om det er mye sykdom og vikarer som ikke kjenner verken ansatte eller barn omtrent blir kastet inn i situasjonen uten at det nødvendigvis er tid til å bli satt inn i alle rutiner. Syns det er utrolig teit å si at klærne ligger på plassen hans når de til og med ligger (ikke bare i naboguttens hylle) et helt annet sted - hos ei jente? Men jeg hadde heller aldri hsuket hvilke sokker som var hvem sine dersom jeg hadde funnet et par på gulvet. Planen min er å merke alt Matilde får med seg i bhg (når vi forhåpentligvis får plass til høsten, senest) sånn at de ansatte ikke har noen "unnskyldning" for å rote bort tøyet. Kan jo også godt være unger somd river å ommøblerer i hyllene...

Lykke til på foreldremøte i dag!! Håper det som blir tatt opp blir etterfulgt også sånn at man slipper så mange frustrasjoner - det er så unødvendig, og ikke så mye osm skal til for å få orden på ting heller... Du oppdaterer oss, regner jeg med?

Ungene kan ikke rote i hyllene,for jeg må selv stå på tå når jeg skal hente ned kurven hans,så de klarer de ikke,klærn hans har jeg merket,og merket og merket,skal ikke gå ann å ta feil!! =)

Jeg skjønner at vikarer og slikt ikke er helt "med" men er kommunikasjonen jeg mener som svikter i bhg,mellom ansatte,skal hvertfall ta det opp i kveld,så får jeg se om jeg orker å ta resten opp,eller om jeg lar det ligge en stund og ser det ann.

Jeg skjønner at de ikke kan følge med alle unger samtidig,men når en unge faller ned trappa,og jeg sier fra,og hun barer avfeier det og sier ja,ja...ad blir jeg litt irritert ja,hadde blitt det om det ikke var Simen som datt også.

Skal oppdatere dere ja:)

Ja den var rimelig tynn den der med å avfeie tryninga. Da får jeg tanker om gammal kjerring som har vært i jobben for lenge og egentlig hadde gjort seg bedre som trygdesnylter (uff jeg er litt fæl av og til), hehe...

Håper det ordner seg i alle fall - når du likevel merker tøyet så syns jeg det kunne være greit å tatt opp også jeg!

Lykke til igjen :o)

Hei du.. tenkte jeg bare skulle dele frustrasjon over barnehagen med deg!

Her har Natalie kommer hjem med andre sine klær nok så ofte, og bleiene hennes går jo unna dobbelt så fort som andre sine... tenkte ikke noe over det før det var pølsefest i bhg, der jeg snakka med ei anna mor. Hun snakka om at dattra til venninna hennes (som også går der) kom hjem med andre sine bleier, og klær...

Etter dette la jeg merke til at det minka veldig på bodyer og gensre. Hun andre mora hadde tatt det opp med bhg så jeg regna med at dette var greit! Men neida, natalie kom hjem med andre sine klær fortsatt.. andre barn kalte henne for "petra"

Så en dag sambo kom for å hente ho så var det hadet "petra" fra barnehage tanta! sambo sa surt tilbake Hun heter Natalie!!

Men skjønner de kan ta feil i begynnelsen, men at det fortsetter etter at de har fått beskjed. Så det "petra" skal og ikke skal har Natalie gjort og omvendt. Så fikk jo oppklart hvorfor hun ikke ville spise selv når hun ikke fikk brødskive til frukta (for hun hadde jo fått det, men stakkar "petra" har ikke fått det hun som skal få det)

Tok det opp i bhg, så tror det har ordna seg nå.. men må si at vi er kjempeheldige ellers, 80& av ansatte har jobba der over ti år, de møter barna i gangen og ser på alle de andre ungene der også at de har en spesiell kontakt seg i mellom.. så alt annet er jo kjempebra, men var litt skeptisk når dette skjedde..

Men jeg ville ikke tatt det opp på foreldremøtet, men heller spurt om ett møte med en ansatt, lederen og deg. Da får dere prata ut skikkelig og renska lufta ordentlig.. tror det trengs, ser det er veldig mye slurv fra bhg sin side!

Men uansett, håper det ordner seg for dere, lykke til!

Klemmer fra Monica og Natalie (eller var det "Petra"? hehe)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...