jente+jente Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Var paa UL kontroll i dag, og det viser seg at babyen min er bitte liten! Jeg er ikke saa veldig engstelig, da nr. 1 var ogsaa liten. Hun var 2980gr da hun ble foedt, sunn og frisk! Men naa ser det ut som nr.2 blir enda mindre! Skal tilbake paa UL neste uke for aa sjekke at babyen vokser som den skal. Har 4 uker igjen til termin. Er det noen andre som venter smaa babyer?
♥sjiga♥ Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 det går sikkert bra og de følger deg jo opp. datteren min var bare 2920g da hun ble født. og 49 cm lang 31cm rundt hode. ikke store frøkna. søsteren min var bare 2750g da hun ble født ingen av dem er født for tidlig. og begge har vært sunne og friske hele veien. nå venter jeg vist en på ca. 3600. og syntes det virker stort. vet det ikke er det men det er stort i forhold til forige for meg.
Harald Ripultfør Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jordmor tror jeg venter en liten baby fordi jeg har lave SF-mål. Ligger helt nederst på skjema. Jeg har vært på to vekstestimeringer og der sier målene at babyen ikke er noe spes liten, men helt gjennomsnittlig. Uke 37+2 ble det estimert til å veie ca 3000g. Og det er jo helt normalt. Så det blir spennende å se. H*n legger ihvertfall på seg jevnt så da bekymrer jeg meg ikke!
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Mi ligger ca 9% under gj.snittet. Alt fra opptil minus 20% er normalt.... Er bare glad jeg slipper å presse ut en kjempe baby:-)
jejeje Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg har skes uker igjen til termin. Jeg var på UL for to uker siden. Da var babyen minus 12%. Jeg skal tilbake på ny kontroll i dag om en times tid. Er spent på hvordan det ligger an nå.
ruslebiffen Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 hei å hopp.. jeg har 6 dager igjen til termin å min lille snupp er estimert til å være 2466g... skal på ny ul på termin dagen hvis hun ikke kommer før.. alt ser bra ut med henne, hun er bare lita... selv var jeg 2300g når je ble født..
lisa3 Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Var på ul for å sjekke om babyen var liten i går, da sf-målene legen min har tatt var litt lave. Viste seg at han er udugelig med målebåndet, og babyen i magen er kjempefin. Bitte, bittelitt under gjennomsnittet- så kanskje en 3500 gram ved fødsel- blir flott det :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå