Gå til innhold

da Alexander kom til verden.. 72 timer med vannavgang!!!

Anbefalte innlegg

søndag 4 desemder: jeg og min søster sku gå tur med hundene våres. vi sku parkere bilen, og da fikk jeg er skikkelig trykk i magen. glemte det bort. hadde enn fin gåtur med hundene. husker jeg fortalte samboeren min at jeg hadde fått en skikkelig trykk, vi tenkte ikke noe mer på det. jeg sku gå på do kl 1730. når jeg var ferdig på do, bare rant det av meg. ropte på samboeren han kom med mobilen og jeg ringte til føden, de ville at jeg sku komme, husker jeg pakket med meg trusen jeg hadde på med da det gikk. kom opp ditt, å ble satt med ctg. jeg må legge meg på en benk, jordmora ville kjenne på magen og sku sjekke om han hadde festet seg, og det hadde han. han trykket hardt på magen min, det gjorde vondt... reiste meg opp og det bare rant, dem sendte meg hjem jeg sku ringe hvis tempen min gikk opp, jeg fikk ikke sove den natta, husker jeg lå å så oppover mot sykehuset, så røde lyset på en sånn lang mast for helikoperet. mandag morgen dusjet jeg og tok tempen og den var 38,5 grad. og da måtte jeg komme med engang, ble lagt inn, fikk antibiotika for dem trodde jeg hadde fått infeksjon. timene og ingenting kjede, fikk ikke lov å dra hjem, måtte bli der for å få antibiotika hver 6 time, fikk ikke sovet den natten heller. tirsdags morgen, ingen tegn til rier elle noe. den dagen fikk jeg lov å reise til byen, var bare 3 min unna. vi dro ned at kjøpte en liten vinter og sparkebukse og en genser, samboeren min valgte, han var så gossin og stolt når han kjøpte den. dro opp igjen til sykehuset, ingenting skjedde timene gikk, tirsdag måtte jeg dele rom med ei, samboeren min dro hjem, jeg ble så lei den kvelden husker jeg, for hun jeg delte koset seg med kjæresten sin, da ble jeg deppa.jeg gikk ut av rommet for de kunne få være alene, sku ta heisen ned og da gikk vannet igjen, jeg gråt og gråt.samboeren kom tilbake, og var hos meg til jeg sovnet, men jeg vaknet like etter han dro, sov ikke den natten heller, onsdag morgen kommer legen inn å sier, vet ikke hva jeg skal gjøre med deg, jeg hadde blitt lovt å bli satt i gang denne dagen, det gikk et par timer åsså kom han tilbake og satte inn en vaginal tablett, timene gikk, dro tur ut, kom tilbake vaktskiftet, kom den ny jordmor inn, ei sur dame, hun måtte vente med å sette en til en. kl 1635 kom hun tilbake å satte en til. da gikk det 5 min, og kom det kraftig rie, men tok 3 timer før det kom fler. jeg fikk så lyst på hamburger og samboeren min dro å kjøpte, hadde enn del rier når han borte. klokken ble 23 og nytt vaktskitfe, var glad jeg slapp å hun sure der når jeg sku føde, den komm inn en kjmpe koselig dame,hun sjekket og hadde 3 cm åpning.hun var borte i haltimes tid, sjekket hun åpningen igjen og da var den 6 cm, hun sa det hadde åpnet seg mye på kort tid og vi ble så glade, riene ble verre, fikk litt akupunktør men funket, fikk komme i badekar men funket bare på et par rier, når var dem ille. fikk litt lystgass å ble helt bort, men funket bare på et par rier, sø følte jeg at jeg mått på do gikk frem tibake på do. så måtte jeg ctg, men det orket jeg ikke, så hun satte på en elektrode på hodet hans, hun klarte det ikke første gang, jeg å lå å skrek i sengen. fikk en rie mens hun satte det på nytt. liker fikk jeg den første press rien og jeg skrek at måtte faen måtte hjelpe, så samboeren min rett inn i øynene når jeg skrekk, stakkar. dem ville ha meg på en fødekrakk, sått mellom armene til min elskede, syns det var skikkelig ålreit, da fikk jeg lange pauser mellom riene så jeg fikk drypp, så begynte hjertelyden å bli så lav. men stabliserte seg, jordmora sa til meg, når hun sa at jeg måtte løpe opp i sengen så måtte jeg det. hjertelyden ble veldig lav, og jeg spratt om i sengen, hun klipte meg og fikk noen pressrier, samboeren kom med oksyegn masken og ordnet med den så kom dem med vakum apperat og tilkalte legen. da tenkte ikke faen om de skal bruke den. og fikk to press rier og presset alt jeg kunne, plutselig var han ute min lille engel, kl 0540 den 8 desember 2005..første jeg sa når jeg så han var, BABY.han kom opp til meg med engang, det er det største og det beste som har skjedd i mitt liv. jeg frøs og skalv i hele kroppen. trodde var ferdig med å presse og sånn jeg da, men neida, mått presse ut morkaka å, det var så vondt, mye verre enn presse ut babyen. han tok brystet med engang, jeg gråt de lykkeligste tårer.. vi fikk ligge å kose hos oss til kl 10, før vi veide og målte han, han veide 3320 g 50 cm og 35 cm rundt hode. jeg fødte uten smertstillende og fikk mye skryt av det, jodmor skrøt så fælt av samboeren på måten han hadde vært. jeg dro hjem dagen etter fødselen og fikk kost meg hjemme med alexander og samboeren han sku på jobb på mandag. ringerike sykehus må ha den beste fødeavdeling i hele landet

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...