Gå til innhold

*** Ventetråd for el - ikm uke 43 ***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har akkurat tanta dratt sin vei.....endelig et lys i enden av tunnelen :o) Nå er det bare å vente på el, det går saaaaakte!! Så da tenkte jeg at en ventetråd kunne få tiden til å gå litt fortere! Da kan vi skravle masse :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei emblamamma .

Så hyggelig at vi har IKM i samme uke og at du har laget en skravletråd. Koslig.:=) Jeg fikk mensen lørdag/søndagen som var nå og ikke helt ferdig enda. Nå har visst mensen kommet ordentlig i gang igjen etter p-pille slutt og det er positivt. Så nå venter jeg på at mensen skal bli helt ferdig.

Hvordan går det ellers med deg?

Klem

Skrevet

Jeg fikk mensen tirsdag i forrige uke...4 dager over ikm...gjett om jeg ble lei meg :o( Men nå er humøret på topp igjen! Nå er det jo el i vente! Jeg er nettopp ferdig med mensen...ble vel ferdig om mandagen. Ja, her varer den ca. 1 uke....blæææææ!

Så bra at mensen er i rute da :o) Et lyspunkt i all denne prøvingen.

Nå er jeg så tent på at det skal sitte en spire denne pp'n, men har som vanlig ingen for høye forhåpninger...alt kan skje :o)

Skrevet

Heisann dere! Her hører vist jeg til også.

Tanta dro sin vei i går etter bare 3 dager og litt spotting den 4.. Deilig å ha det sånn! Håper ikke det er noe hinder for å bli gravid? Noen som har sagt til meg at sparsomme mens kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men har også hørt det om kraftige... hmmm

Nå venter jeg på eltester og skal prøve det denne mnd, og så temper jeg også da. Blir spennende å se om ff finner el denne mnd, det gjorde den ikke forige syklus... jeg tror jeg har el rundt den 16.. dere da?

Skrevet

Ahhh, ja det er så irriternde når den dumme mensen kommer flere dager etter IKM for da får men liksom den følelsen av at det har klaffet.

Jeg er snart ferdig med mensen nå. Jeg skal til GU til fredag bare for å sjekke at alt er i orden der inne.

Nå får vi håpe det blir vår tur snart og krysse fingrene:=)

Føler du blir gravid snart jeg.

Skrevet

Hei Hannahღ - ønsker spire

Ja nå blir vi nok en gang spente på ny pp. Hehe. Alltid like spennede vettu. Jeg trur jeg dropper testing og temping jeg. Blir for mye stress for meg. Men skal prøve å finne EL slimet da. Er syklusen min i rute så venter jeg EL rundt den 15 til17 okt. Men min kjære reiser bort mandagen den 16 da. Buhuuuu... Det kan hindre litt for oss denne mnd. MEN, vi skal stå på den helga ja...

Skrevet

Jeg hører visst til her jeg også. Har IKM den 23, så el skal da være den 9. Det blir en aktiv helg her i huset nå :) Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle holde meg unna bim denne mnd for å prøve å ikke tenke på det. Drømte nemlig at de ansatte på sfo der guttungen går passet på at jeg tok gravidevitaminer, så jeg syns alt gravidetenkingen tok litt overhånd hos meg. Men å holde meg unna bim....nei det klarte jeg jo ikke....

Jeg er ikke så veldig aktiv her inne, men leser mye og syns det er utrolig mange koselige damer/jenter her.

Skrevet

Heisann!

Melder meg på her jeg også:-) Er ganske fersk her på BIM, og er glad det finnes mange likesinnede her inne. Jeg hadde siste dag med mens igår, så nå begynner kriblingen mot forventet el igjen. Er ikke så lenge siden jeg slutta på pillen (etter 5 år), så vi har ikke akkurat prøvd så lenge som noen av dere. Sist mens kom 2 dager over forventa ikm, og gitt om jeg da håpte i det lengste på en ny graviditet:-) Det er vel uansett ytterst få som blir gravide med en gang de bestemmer seg for det. Men jeg håper nå uansett det kanskje er sjanse denne omgangen da. Har allerede et barn fra før, og da ble jeg gravid på null komma niks igjen etter en MA. Fikk ikke en gang mensen igjen før jeg var gravid på ny. Men det er jo uansett ingen garanti hvor fort det går denne gangen. Lykke til allesammen, krysser fingrene for dere. Blir spennende å følge dere fremover:-)

Skrevet

Og jeg er ferdig med mensen i dag. JIPPI. Så nå alle jenter, er det tid for snart EL. Så får vi se om det klaffer. I hvertfall deilig at mensen er ferdig og kosetida kan starte for fult.

Masse lykke til jenter=)

Skrevet

Så morro at du føler det :o) Håper det stemmer da! Denne pp'n skal jeg prøve hostesaft og litt fotmassasje, er visst et punkt mellom stortåa og hælen som skal virke inn på det å bli gravid. Så da må det jo testes for alt det er verdt! Gubben vet ikke om denne massasjen ennå...hehe...må lokke med litt kløing på ryggen tenker jeg. Hva slags hjelpemidler har dere tenkt til å bruke da? Eller bare kjører dere på hele pp'n uten å tenke på el.testing og hjelpemidler?

Skrevet

Fotmasasje ja. Hm, kanskje det funker bra på å bli gravid.

Jeg tenkte å prøve hostesaft denne pp. Ferdig med mensen i dag. Kan jeg begynne å ta den nå eller vente? Har hørt at dette kan også fremheve EL slim. Stemmer det ? Skal ellers bare ha mest mulig sex. Orker ikke å bruke EL tester eller temping.

Skrevet

Jeg er også ferdig med mensen i dag. Har kjøpt eggløsningstester for å sjekke når jeg har eggløsning. Er i 2 pp så ingen hastverk ennå. Det er bare at man alltid får inntrykk av at alle rundt som blir gravide får det til på første forsøk (hm, var jo en av dem forrige gang). Men etter å ha blitt litt mer åpen på at vi prøver selv, har jeg funnet ut at faktisk ganske mange venner og familie har prøvd en stund før det klaffet. Da blir jeg litt mer tålmodig, jeg også. Det mest perfekte (i forhold til jobb), hadde vært å fått barn september til neste år. Og da burde jeg vel bli gravid i november/desember... Men så er det denne utålmodigheten som sier vil bli gravid nå! Hehe, tålmodighet har aldri vært min sterke side.

Skrevet

Hostesaft skal man begynne med å ta dagene før el...og da skal man følge anvisningen på flasken. Selve eldagen trenger man ikke ta hostesaft..vil ikke tynne ut der hvor egget skal feste seg.

Skrevet

dytter....det må da være flere av oss som venter på el :o)

Skrevet

heisann :) jeg tror jeg hører til her.. hihi, har begynt å kjenne tegn på eggløsning så nå er det bare til å kjøre på :-) vi hadde oss en "middagskvil" i dag, og sambo spurte "har du eggløsning eller" og jeg fikk sååå dårlig samvittighet, han tror vist det er bare da jeg vil ha sex hihi. jeg sa nei til han da ;-)

og emblamamma, jeg fikk oxo mensen 4 dager på overtid, veldig irriterende siden jeg alltid har ganske stabil turnus... grrrrrr, men NÅ gjelder det ;-)

Lykke til jenter ;-)

Skrevet

Hei Dodli ;o) Så koselig å se deg her inne!

Jeg kjenner også at eggstokkene jobber, men er litt tidlig for min el ennå. Vi har begynt å tørrtrene allerede vi da...hehe...2 ganger allerede etter tr....hehe! Er jo så godt, og ikke minst morro...fnis!

Ja, nå gjelder det ;o) Lykke til til alle sier jeg også!

Skrevet

opp igjen min lille venn

Skrevet

Heihei jenter!

For noen dager siden hadde jeg en skikkelig nedtur! Var ret å slett så babysyk at det gjorde vondt og jeg var oppløst i tårer..Men nå nærmer el seg så det skal bli en aktiv uke som kommer ja!

Skrevet

Jeg hører også til her. Venter vel EL mellom 10 og 17 en gang. Tror at forrige gang jeg var gravid så hadde jeg EL VELDIG tidlig etter at TR hadde dratt. Husker jeg gikk i ca 2uker og var MEGATISSTRENGT hele tiden. Og da jeg tok en test på tirsdag (IKM lør eller søn) så var den svaaakt positiv. Tok en til torsdagen, og da var det ingen tvil....El måtte altså ha vært veldig tidlig, i og med at symptomene kom så fort og testen slo ut så tidlig. Det er derfor jeg har satt opp en så lan EL-periode nå, for det samme kan skje igjen, samt at siste periode var på 31-32 dager så EL kan komme senere enn "det normale" også.

Så her i gården blir det fullt kjør fra og med denne helgen og til over neste helg, så får vi se da :o) Vi får be til alle fruktbarhetsguder om at det vil klaffe for oss alle sammen denne perioden. Håper Juhujenta føler at uke 43/44 jentene får en ENDA større baybyboom enn hva uke 39/40 har hatt :o)

Skrevet

Hei abcd123

Ja da venter vi EL likta da:=) For siden Gynokologen sa til meg i går at hun så EL mi er på vei så regner jeg også med fra dag 10 til 17. Regner med det blir i løpet av uka som kommer nå og det passer meg veldig bra, for uka etter er min kjære bortreist. Jeg har regnet ut IKM søndag 29 oktober. Men om EL kommer tidligere denne uka så kommer vel mensen også tidligere om jeg ikke blir gravid denne pp.

Men, vi har i hvertfall begynt med sex fra i går og skal ha det fram til neste helg, så får vi se da. Hadde vært morro om jeg fant dette berømte EL slimet, men det gjorde jeg ikke i forrige mnd.

Skrevet

Heisan!

Dette blir en spennende kommende uke for mangen av oss. Jeg har forventa EL rundt 12-13 og IKM rundt 26-27, så nå nærmer det seg sakte men sikkert en ny laaaaaaaang vente tid før testingen kan sette igang:-) Er såpass ny , at jeg syns dette er kjempe spennende. Ble kjempe skuffa sist når TR dukka opp, og testene bare var negativt. Men når jeg nå var ferdig med TR igjen, så stiger posiviteten ganske fort igjen.Har noen av dere barn fra før forresten? Jeg har ei jente på 6 år, så nå er det jammen på tide med søsken:-) Endelig klar for å begynne på`n igjen. Har kjøpt EL tester fra billig tester, mest for moroskyld, bare for å se hvordan det fungerer siden så mange her inne har snakket om det.Tenkte jeg skulle begynne å teste på mandag. Har lurt på å kjøpe hostesaft ..bare så det er prøvd og. Men leste en plass at hvis man hadde tynt slim fra før, så skulle man ikke ta hostesaft, men hvordan kan man vite om det et tynt el tykt egentlig?

Blir uansett spennende uker for oss nå jenter, og jeg gleder meg til å følge med på evt resultater i uke 43!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...