Gå til innhold

Lavt blodtrykk

trenger å være anonym nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd til oss med lavt blodtrykk. Ligger på 110 / 60... Jordmor mente dette var lavt og rådet meg til å drikke mye vann. Flere råd??

Er da ingen tegn på svangerskapsfogiftning da iallfall, siden jeg ikke har høyr blodtrykk. Men kom til å tenke på hvis blodtrykket mitt plutselig skulle stige....At det kom til et nivå som kanskje vil ha blitt vurdert som litt over normalen for "vanlige" folk... Kan det da bety at det er før høyt for mitt vedkommende?? er i uke 26.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

110/60 er da ikke så veldig lavt, er det det da? Jeg ligger på 112/65 når jeg IKKE er gravid. Nå har jeg ingen tall over hundre... Sist jeg målte hadde jeg 87/58, og jeg er sjelden høyere med knert i magen.

Jeg merker jeg er mye fortere svimmel, og blir fort sliten, men ikke noe mer.

Ville ikke engstet meg. Blodtrykket er ikke så værst. (er hjelpepleier)

Skrevet

drikk masse, reis deg sakte og unngå brå bevegelser ved

Skrevet

"ideelt" blodtrykk for ikkegravide er 120/80. Når man er gravid er det helt normalt å få lavere blodtrykk, pga mindre motstand i kretsløpet (pga morkaka). Jeg ligger også på 110/60 og har ligget der hele sv.skapet. Har vanligvis rundt 120/80. Legen og jm sa det var helt normalt. BT er uansett en veldig individuell sak, og så lenge du ikke føler deg dårlig er det ikke noe å bekymre seg over! Høyt BT er derimot mer å være obs på (tegn på sv.skapsforgiftning).

Skrevet

Syntes ikke blodtrykket ditt hørtes så lavt ut. Mitt ligger på 90/40 og en blodprosent på 8,1. Dette har sammenheng med at jeg mangler jern bla å går nå på hestekur:) Dessuten måtte jeg ikke reise meg brått, drikke masse heller sitte enn stå eller heller ligge enn sitte. Når jeg står oppreist må jeg "gynge" litt sånn fram og tilbake i forhold til blodsirkulasjonen.

Skrevet

Mitt blodtrykk var helt fint, sa legen til meg, og jeg målte 110/50 sist...... Når jeg ikke er gravid ligger jeg midt i gjennomsnittet på 120/80. Mot slutten av sv.skapet stiger det normalt litt igjen, mener jeg å huske.

Skrevet

BT ditt er ikke lavt syns jeg. Jeg ligger på 100/60 eller 100/50 og det er helt fint sier legen. Om en ikke har mye vann i kroppen og stor vektøktning, er ikke det du har noe lavt.

Lavt BT er mer som 70/30, da fikk jeg beskjed om å være i ro og drikke mye vann...

Skrevet

Ligger på akkurat det samme som deg, og har ligget der igjennom hele svangerskapet.

Min jordmor og lege sier at blodtrykket mitt er fint de.

Skrevet

jeg er 27 uker og målte til 100/55 sist hos legen..hun sier bare at det er lavt, men at det ikke er noe farlig fordi det erhelt vanlig å ha lavt blodtrykk når man er gravid.... men avlikevel syntes jeg det er ekkelt å bli svimmel for den minste ting...

Skrevet

Jeg tror at blodtrykk og blodprosent er svært individuelt. Jeg har blodprosent på9,3 og sist et blodtrykk på 90/60. Jernlagrene mine er ok. Er kjempe slapp og trøtt, svimmel osv. Er 50 % sykemeldt pga dette. JOrdmor og lege sier at slapphet osv kommer av at jeg har lavt blodtrykk, men at dette ikke er farlig. Det viktigste er at man tar vare på seg selv og lytter til kroppens signaler! Og dem er det jo mange av;-)

Skrevet

så godt å høre at det er vanlig med slapphet og trøtthet når man har lavt blodtrykk....har vært slik hele tiden og føler at jeg har lite overskudd om dagen...nå er jeg 100% sykemeldt pga at jeg har skikkelig bekkenløsning....(blitt krykkedame)..men har en datter som må leveres i barnehage og et hus som må holdes i orden...så jeg får egentlig dårlig med avslappning trossalt..så da er jeg liksom sliten nåe ettermiddagen kommer...samboer skjønner ikke hvordan det går an å være sliten av å være hjemme..men nå er jeg flink å gå turer hver dag og da...

Skrevet

hei.

synes ikke det er så lavt jeg. har selv 90/60 og jordmora sier at det er vel normalt for deg.

Skrevet

110/60 er ikke veldig lav. Husk at BT har en tendens til å bli litt lav under graviditeten.

Skrevet

Det var ikke lavt, mitt ligger på 95/70 og Hb på 13, fikk beskjed om at blodtykk og jern var lavt, måtte ta jerntab, men ang. blodtrykket sa hun at det var bedre med lavt enn med høyt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...